آمار کرونا امروز 2 شهریور 99؛ 2113 ابتلا و 141 فوتی جدید کرونا در کشور

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد ابتلا و فوتی ناشی از کروناویروس در کشور طی 24 ساعت گذشته را گفت.

آمار کرونا امروز 2 شهریور 99؛ 2113 ابتلا و 141 فوتی جدید کرونا در کشور

سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز 2 شهریور 1399 و بر اساس معیار های قطعی تشخیصی، دو هزار و 113 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 882 نفر از آن ها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 358 هزار و 905 نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 141 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 20 هزار و 643 نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون 309 هزار و 464 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، 3841 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تا کنون سه میلیون و 36 هزار و 711 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

وی در شرح استان های در شرایط قرمز بیماری گفت: استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار دارند.

وی همچنین درباره استان های در شرایط هشدار گفت: همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند.

وی در شرح شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان شاهد خیز نسبتا متوسط بیماری در اسفند سال گذشته و فروردین امسال بود. از اواخر فروردین ماه نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان فرایند نزولی گرفت و تا انتها اردیبهشت ماه ادامه یافت، اما در خرداد ماه همسو با بسیاری از استان ها نمودار مجددا شیب صعودی به خود گرفت؛ به طوری که نیمه تیر ماه به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید. علیرغم آنکه در مردادماه تعداد موارد ابتلا و بستری تا حدی فرایند کاهشی به خود گرفته، ولی شرایط بیماری در اغلب شهرستان ها حساس، شکننده و بسیار نگران کننده است و در هفته گذشته چهار شهرستان این استان نیز در شرایط قرمز درآمد.

لاری گفت: طبق آنالیز های انجام شده، میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان 84.3 درصد است که بیشترین میزان رعایت مربوط به داروخانه ها و دفاتر پیشخوان و کمترین میزان در پاساژ ها و مراکز خرید استان گزارش شده است. میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات و بانک ها 96 درصد و میزان استفاده از ماسک توسط شاغلین صنوف و صنایع 87 درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط مردم در وسایل حمل و نقل عمومی 77 درصد است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: از مهمترین اقدامات همکاران ما یعنی کادر بهداشتی می توان به انجام سه مرحله غربالگری بیماری، راه اندازی مراکز 16 و 24 ساعته بیماری کووید 19 و انجام غربالگری در سطح عشایر و آموزش آن ها اشاره نمود. امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل ها و استفاده جدی تر از ماسک توسط مردم این استان، شاهد خروج شهرستان های این استان از شرایط قرمز بیماری باشیم.

وی گفت: مهمترین راه برون رفت از شرایط موجود بیماری در کشور، تقویت عزم و اراده ما در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی مرتب دستها، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک است و امیدواریم با رعایت این اصول شاهد قطع زنجیره کرونا در کشور باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در انتها ابراز امیدواری کرد که با یاری و همراهی عاشقان امام حسین (ع) در برگزاری مجالس مطابق با دستورالعمل مصوب ابلاغی ستاد ملی کرونا، محرمی آمیخته با شور و شعور حسینی در اقصی نقاط کشور عزیزمان برپا گردد.

منبع: فرارو

به "آمار کرونا امروز 2 شهریور 99؛ 2113 ابتلا و 141 فوتی جدید کرونا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونا امروز 2 شهریور 99؛ 2113 ابتلا و 141 فوتی جدید کرونا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید