ترکیبات سرطان زای محصولات آرایشی

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، اگر از ترکیبات مضر این اقلام آرایشی و بهداشتی مطلع باشیم، می توانیم هنگام خرید دقت بیشتری را لحاظ کنیم.

ترکیبات سرطان زای محصولات آرایشی

به گزارش وبلاگ فیروزآباد به نقل از healthshots، در ادامه مواد سرطان زایی که در اغلب محصولات زیبایی پوست و مو وجود دارند را آنالیز می کنیم.

1. فرمالدهید

فرمالدهید یک عنصر سرطان زاست که به میزان زیاد در محصولات مراقبت از پوست و مو و بعلاوه لوسیون های بدن وجود دارد.

مواد کراتینه مو شامل حجم بالایی از فرمالدهید می باشند، از این رو افرادی که به طور مرتب از این ماده صاف نماینده مو استفاده می نمایند به طرز قابل توجهی در معرض فرمالدهید قرار می گیرند و خطر ابتلا به سرطان در آن ها افزایش می یابد.

مطالعات نشان می دهد که استفاده از صاف نماینده های شیمیایی چهار بار در سال، خطر ابتلا به سرطان رحم، شایع ترین سرطان دستگاه تناسلی زنان را دو برابر بیشتر می نماید.

متاسفانه در لیست ترکیبات این مواد کراتینه نماینده، نام فرمالدهید را حذف می نمایند که همین موضوع باید مورد توجه اداره نظارت واقع گردد. درعوض، شرکت های تولیدنماینده مواد شیمیایی که فرمالدهید آزاد مینمایند، مانند کواترنیوم-15، برونوپل، سدیم هیدروکسی متیل گلیسینات و هیدانتوئین را چاپ می نمایند.

2. ترکیبات بوتیله شده

BHA (هیدروکسی آنیزول بوتیله) یکی دیگر از مواد شیمیایی رایج است که در رژ لب ها، مرطوب نماینده ها و بسیاری از لوازم آرایشی دیگر وجود دارد و به عنوان یک نگهدارنده و آنتی اکسیدان عمل می نماید. در دوز های بالا BHA به عنوان یک عامل سرطان زا هستند که می تواند زمینه ساز تومور معده گردد.

3. ذغال سنگ

بیشتر رنگ های موجود در مواد آرایشی از ذغال سنگ حاصل میشوند که ترکیبی مضر برای بدن به شمار میرود.

4. پارابن ها و فتالات ها

فتالات ها و پارابن ها مواد شیمیایی هستند که سیستم تنظیم نماینده هورمون های بدن را مختل مینمایند در نتیجه خطر ابتلا به سرطان هایی مانند سینه، تخمدان و پروستات افزایش می یابد.

5. اکسی بنزون

اکسی بنزون مختل نماینده غدد درون ریز است که در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مانند لوسیون ها، کرم های ضد آفتاب، پاک نماینده ها، بالم لب ها و حتی محصولات بهداشتی کودک نیز وجود دارد. هنگامی که این ترکیب با پوست تماس پیدا می نماید به وسیله سیستم گردش خون جذب می گردد و به طور بالقوه میتواند سبب اختلال درسیستم هورمونی گردد.

استایرن نیز عنصری است که در ترکیبات برخی عطر ها وجود دارد و میتواند اثرات منفی روی سلامت فرد بگذارد. بعلاوه سرب که در لوازم آرایشی مثل خط چشم، سرمه و رژ لب وجود دارد، یکی از مشهورترین مواد سرطانزا میباشد.

برترین توصیه برای جلوگیری از ورود عناصر سرطان زا به بدن این است که آگاهانه خرید کنید و حتما برچسب روی محصولات زیبایی را بخوانید و از خرید هر محصولی که موارد ذکر شده و همینطور کروم، روغن های معدنی تصفیه نشده، کادمیوم، سیلیس، فناستین یا اکسید اتیلن دارد، اجتناب کنید.

منبع: فرارو

به "ترکیبات سرطان زای محصولات آرایشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیبات سرطان زای محصولات آرایشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید