غیبت قالیباف هنگام تصویب طرح صیانت معنادار بود

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: در تصویب قوانین اصلاً توجهی به افکار عمومی و بازخورد ها ندارند که همین امر باعث می گردد قوانینی وضع گردد که زمینه اجرایی برای آن فراهم نباشد.

غیبت قالیباف هنگام تصویب طرح صیانت معنادار بود

جلال میرزایی در مصاحبه با ایلنا، درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی که دسترسی جامعه را نسبت به فضای مجازی محدود و در بعضی از موارد سلب می نماید و همین امر موجب ایجاد نارضایتی عمومی شده است، گفت: در هر حکومتی، هنگامی که قوای آن مانند مجریه، قضائیه و مخصوصاً مقننه یا همان مجلس بخواهند برای رفاه مردم، حل مسائل و رفع کردن خلاء ها قانون گذاری نمایند، باید یک همه پرسی درباره آن بگذارند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اعلام نمود: در نظام های دموکراتیک هر کدام از قوا که سعی می نمایند تصمیماتی را بگیرند، قبل از تصویب آن را در معرض افکار عمومی قرار می دهند تا مشاهده نمایند بازخورد ها چیست؟ نخبگان و نیرو های ذی نفوذ درباه آن چه می گویند و افراد جامعه درباره آن چه قضاوتی می نمایند؟

وی ادامه داد: جوامع دموکراتیک بازخورد ها را جمع بندی می نمایند اگر مشاهده نمایند مخالف بسیار زیاد است و جامعه مخالفت می نماید آن طرح را تصویب نمی نمایند، اما در کشور ما بالعکس عمل می نمایند؛ یعنی هنگامی که نارضایتی زیاد گردد فکر می نمایند تیر درحال خوردن به هدف است؛ بنابراین اصرار می نمایند که حتماً کار انجام گردد، اصلاً توجهی به افکار عمومی و بازخورد ها ندارند که همین امر باعث می گردد قوانینی وضع گردد که زمینه اجرایی برای آن فراهم نباشد.

میرزایی درباره این که در جلسه تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی محمدباقر قالیباف که رئیس مجلس یازدهم است در جلسه حضور نداشت و این کار او مسبوق به سابقه است و با وجود اینکه ریاست مجلس را دارد، اما در جلسات مهم و تاثیرگذار حضور پیدا نمی نماید، اسم کرد: عدم حضور آقای قالیباف در جلسات حساس نشان دهنده این است که به اصطلاح، موافق چنین طرح ها و برنامه هایی نیست و همراهی نمی نماید و می خواهد این پیغام را دهد که من بنای همراهی نداشتم!

وی اعلام نمود: به هرحال غیبت رئیس مجلس در چنین جلسه ای معنادار است و ای کاش می ماند و مدیریت می کرد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال در ادامه مشاهده کردیم که آقای قالیباف یک توئیتی زد و از طرح مجلس درباره صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی دفاع کرد. معین است که ایشان می خواهد با این کار ها هم این طرف و هم آن طرف را داشته باشد و نمی خواهد هزینه پرداخت کند چرا که اگر با هرکدام از طرفین همراهی کند، باید هزینه ای را پرداخت کند.

وی ادامه داد: اگر رئیس مجلس بخواهد جانب هر دو را بگیرد، مستلزم دادن هزینه است، اما قالیباف نمی خواهد این هزینه را پرداخت کند.

این فعال سیاسی با اشاره به این که بعضی از افراد در کشور ما نمی خواهند هزینه ای پرداخت نمایند، گفت: این یک واقعیتی است که بعضی از سیاست مدارانی که در کشور داریم به جای این که خودشان مستلزم پرداخت هزینه باشند یا تصمیماتی که لازمه اش پرداخت یا باعث سرزنش گردد بگیرند، آنجا نمی خواهند حاضر باشند و آمادگی پرداخت هزینه را ندارند.

منبع: فرارو

به "غیبت قالیباف هنگام تصویب طرح صیانت معنادار بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیبت قالیباف هنگام تصویب طرح صیانت معنادار بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید