محموله های جدید واکسن آنفولانزا در آستانه ورود به ایران

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، خبرنگاران : سخنگوی سازمان غذاودارو گفت: در حوزه تبادلات ارزی و بانکی برای واردات واکسن آنفلوآنزا مشکلاتی وجود داشت که در حال حاضر حل شده و محموله ها به تدریج وارد کشور خواهد شد.

محموله های جدید واکسن آنفولانزا در آستانه ورود به ایران

به گزارش وبلاگ فیروزآباد به نقل از ایسنا، کیانوش دنیاپور درباره آخرین شرایط تامین واکسن آنفلوآنزا و توزیع آن در داروخانه ها، گفت: محموله اول واکسن آنفلوآنزا تامین و از چندی پیش توزیع آن در شبکه بهداشت کشور شروع شد و اکنون در شبکه بهداشتی توزیع شده است.

وی اضافه نمود: محموله های بعدی واکسن آنفلوآنزا که وارد گردد، بعد از برطرف احتیاج کامل احتیاج گروه های اولویت دار در شبکه بهداشتی و مراکز بهداشت شامل کادر بهداشت و درمان، مادران باردار و بیماران خاص، سپس در داروخانه ها برای سایر افراد احتیاجمند و متقاضی توزیع خواهد شد.

دنیاپور درباره مشکل نقل و انتقال ارزی که برای تامین واکسن آنفلوآنزا وجود داشت، گفت: در حوزه تبادلات ارزی و بانکی برای واردات واکسن آنفلوآنزا مشکلاتی وجود داشت که در حال حاضر حل شده و محموله ها به تدریج وارد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه 2.5 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا در شبکه بهداشتی توزیع می گردد، اظهار کرد: معمولا هر محموله ای به میزان 2 میلیون دوزی وارد کشور می گردد و مجموعا بنا شده که 16 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا را برای سال جاری تامین کنیم. وقتی واکسن وارد کشور گردد، بلافاصله برچسب گذاری شده و توزیع می گردد. در حال حاضر محموله های جدید واکسن آنفلوآنزا در شرف وارد شدن به کشور هستند.

دنیاپور همچنین درباره شرایط پیش پرداخت به کُووَکس که مجموعه زیر نظر سازمان بهداشت دنیای است تا در صورت فراوری واکسن کرونا بتواند عرضه آن را به کشورهای دنیا ساماندهی کند، گفت: بانک مرکزی باید تا 18 مهر ماه پیش پرداخت مربوط به تامین واکسن کرونا به کُووَکس پرداخت کند.

وی ادامه داد: بعد از انجام پیش پرداخت باید منتظر بود تا ببینیم سازمان دنیای بهداشت کدام واکسن را برای بیماری کرونا تایید می نماید. سپس فرایند فراوری انبوه این واکسن را پیگیری نموده و در مکانیزم کُووَکس توزیع می نمایند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید نمود: توزیع واکسن کرونا به وسیله کووکس هم بر اساس میزان فراوری شده واکسن بوده و اولویت ارائه آن هم با گروه های پرخطر و در معرض خطر است.

منبع: اقتصادنیوز

به "محموله های جدید واکسن آنفولانزا در آستانه ورود به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محموله های جدید واکسن آنفولانزا در آستانه ورود به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید