هشدار تلخ سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، خبرنگاران : سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع افسار گسیخته کووید 19 در پاییز و زمستان پیش رو هشدار داد.

هشدار تلخ سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا

به گزارش وبلاگ فیروزآباد به نقل از وبلاگ فیروزآباد، شمار روزانه مبتلایان به کرونا در دنیا به مرز نیم میلیون نفر نزدیک شده است. این در حالی است که دولت ها هنوز پیروز به مهار و کنترل شیوع افسار گسیخته این ویروس در جامعه نشده اند و با شروع فصل پاییز در نیمکره شمالی باید انتظار سیاه ترین فصول را برای کشور های این منطقه داشت. سازمان دنیای بهداشت به عنوان متصدی اصلی و تخصصی مسائل بهداشتی در این میان می کوشد با صدور دستورالعمل ها و توصیه های بهداشتی به کشور ها و مردم دنیا، در مبارزه صحیح و درست با کووید 19 یاری کند.

نشانه ای از کاهش همه گیری کرونا وجود ندارد

با شدت یافتن شیوع کرونا در آمریکای شمالی و اروپا سازمان دنیای بهداشت اقدام به برگزاری یک کنفرانس خبری در این رابطه کرد. پیش تر این سازمان از مردم خواسته بود خود را برای تقابل بلند مدت با این همه گیری آماده نمایند. این نهاد تاکید داشت هیچ نشانه ای از کاهش همه گیری کرونا در دنیا وجود ندارد و مردم باید زندگی خود را با این ویروس وفق دهند.

در این کنفرانس خبری تدروس ادهانوم، مدیر کل سازمان دنیای بهداشت اعلام نمود: با شروع فصل پاییز و زمستان در نیمکره شمالی (که 90 درصد جمعیت دنیا را در خود جای داده است) ما شاهد افزایش یافتن شمار مبتلایان و قربانیان هستیم، بخصوص شرایط فعلی کشور های اروپایی و آمریکای شمالی در این باره وخیم است.

او اضافه نمود: من فکر می کنم همه گیری کرونا بسیار سریع در حال وخیم شدن است. باید از لحاظ ذهنی برای این شرایط آماده باشیم و این شرایط نباید باعث ایجاد وحشت در ما گردد.

ماه های سختی در پیش رو خواهیم داشت

ادهانوم تاکید نمود: دنیا هم اینک در مقطع بسیار حیاتی در همه گیری کووید 19 واقع شده است و بعضی کشور ها در راستا بسیار خطرناکی قرار دارند. نظام بهداشتی کشور ها زیر فشار این همه گیری در حال فروپاشی است. حقیقت این است که ماه های بسیار سختی در پیش رو خواهیم داشت.

مدیر کل سازمان دنیای بهداشت در ادامه با اشاره به فعالیت های دولت ها گفت: من از رهبران کشور ها می خواهم که اقدامات فوری را در این زمینه برای جلوگیری از مرگ و میر های غیرضروری انجام دهند. انجام اقدامات ضروری بهداشتی در این باره بسیار حیاتی است. بسیاری از کشور ها هم اینک شاهد جهش شمار مبتلایان بوده اند. اکنون ماه اکتبر (دومین ماه پاییز) است و ما شاهد فشار فزاینده به کادر درمانی و پر شدن ظرفیت بیمارستان ها هستیم.

او در انتها اعلام کرد: کشور ها باید فورا برای کاهش فرایند ابتلای افراد به کرونا اقدام نمایند. افزایش انجام تست کرونا، رهگیری بیماران مبتلا به کووید 19 و قرنطینه آن ها، می تواند مانع از تعطیلی اجباری و اعمال قوانین و محدودیت های سخت گیرانه از سوی کشور ها گردد.

شستن مرتب دست ها با آب و صابون، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از اقدامات بهداشتی فردی است که می تواند به میزان قابل توجهی از شدت شیوع کرونا در جامعه بکاهد.

منبع: اقتصادنیوز

به "هشدار تلخ سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار تلخ سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید