آمار فروش فیلم های در حال اکران، سالن ها همچنان خلوت است!

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، سالن های سینما با عبور از نیمه اول شهریورماه 99 و در سایه روزهای کرونایی، همچنان ایام کم رونقی را تجربه می نمایند.

آمار فروش فیلم های در حال اکران، سالن ها همچنان خلوت است!

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری وبلاگ فیروزآباد، بر اساس آمار اعلام شده از سوی سامانه مدیریت فروش و اکران سینما(سمفا)، فیلم های درحال اکران همچنان فروش پایینی دارند که با توجه به هزینه های فراوری چند میلیارد تومانی فیلم ها، قابل تأمل است.

پس از فیلم شنای پروانه به کارگردانی محمد کارتکه کمتر از یک ماه روی پرده بود و با 2 میلیارد و 345 میلیون تومان فروش به اکران خود سرانجام داد، فیلم کمدی خوب، بد، جلف2: ارتش سری به کارگردانی پیمان قاسم خانی در صدر جدول اکران واقع شده است. این فیلم نیز تا به امروز یک میلیارد و 496 میلیون تومان فروش را تجربه نموده است. اثری که مدتی است اکران آنلاین خود را نیز شروع نموده است.

شکست گیشه؛ 2ماه پس از بازگشایی

اما آمار پایین فروش سایر فیلم های روی پرده بیش از هرچیز نشان دهنده شکست مطلق گیشه در دو ماهی است که از بازگشایی سینماها می گذرد. شکستی که باعث شده بعضی پردیس های سینمایی به اکران فیلم های خارجی مثل جوکر، 1917 و احضار2 روی بیاورند.

اما این ایده هم که توسط بعضی پردیس های سینمایی دنبال می شد، از ابتدا با شکست روبرو شد. اضافه شدن بعضی فیلم های برگزیده یا پرفروش سال های اخیر مثل جدایی نادر از سیمین، فروشنده و آینه بغل به فیلم های در حال اکران نیز نتوانست مخاطب قابل توجهی را به سالن ها بیاورد.

رقم های ناچیز برای فیلم های در حال اکران

آمار فروش فیلم های سینمایی در حال اکران به توضیح زیر است:

1-خوب، بد جلف 2:ارتش سری (پیمان قاسم خانی)/ یک میلیارد و 500 میلیون تومان

2- زن ها فرشته اند2 (آرش معیریان) / 520 میلیون تومان

3- تا ابد (امید امین نگارشی)/ 50 میلیون تومان

4- عطر داغ (علی ابراهیمی)/ 32میلیون تومان

5- یادم تو را فراموش (علی عطشانی)/ 23میلیون تومان

6-یلدا (مسعود بخشی)/ 24 میلیون تومان

7- خروج (ابراهیم حاتمی کیا)/ 8 میلیون تومان

8- چهل و هفت (احمد اطراقچی و علیرضا عطاالله)/ 8میلیون تومان

9- قتل عمد(سعید دولتخانی)/ 8 میلیون تومان

در کنار این آثار باید به دو مستند جایی برای فرشته ها نیست و خط باریک قرمز نیز اشاره نمود که در قالب گروه هنر و تجربه در حال اکران است. جایی برای فرشته ها نیست 7میلیون و خط باریک قرمز نیز 6 میلیون تومان فروش داشته اند.

تمهیداتی مانند بلیت نیم بها نیز که مدتی پیش اعمال شد، تأثیر چندانی بر استقبال مردم نگذاشته است و باید به فکر شیوه های جدید اکران فیلم بود

به نظر می رسد، تمهیداتی مانند بلیت نیم بها نیز که مدتی پیش اعمال شد، تأثیر چندانی بر استقبال مردم نگذاشته است و باید به فکر شیوه های جدید اکران فیلم بود. شیوه هایی که بتواند نگرانی مردم از حضور در اماکن مسقف و سربسته را رفع کند تا مخاطبان حاضر شوند تا به سینما بروند.

از سوی دیگر تقویت اکران آنلاین و گسترش زیرساخت های آن می تواند تا حد زیادی در این زمینه راهگشا باشد. با این حال سازمان سینمایی همچنان به سیاست منفعلانه و بی تحرکی خود در این زمینه ادامه می دهد تا کالبد نحیف سینمای ایران روز به روز به ورطه ضعف مفرط نزدیک تر گردد.

4104/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "آمار فروش فیلم های در حال اکران، سالن ها همچنان خلوت است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار فروش فیلم های در حال اکران، سالن ها همچنان خلوت است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید