آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و گردشگری و هتلداری اصفهان برگزار گردید

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، خبرگزاری مهر/ براساس خبرهای بدست رسیده، آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و گردشگری و هتلداری اصفهان برگزار گردید.

آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و گردشگری و هتلداری اصفهان برگزار گردید

علی اصغر شالبافیان، معاون دنیاگردی وزارت میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی در این مراسم گفت: شعار سال جاری روز دنیای دنیاگردی یعنی اندیشه های نو یعنی باید مدیران و مسئولان نیز بتوانند گره گشایی واقعی از فعالان عرصه بنمایند.

وی ادامه داد: در یکسال گذشته کوشش کردیم بر دو محور همکاری های بین بخشی و تسهیلگری سازمان یافتند تا حضور بخش خصوصی در دنیاگردی پررنگ گردد. اصفهان نیازمند ایجاد اقامتگاه ها و هتل است و می تواند از فرصت این همکاری ها استفاده کند.

شالبافیان اضافه نمود: در سال گذشته توزیع زمانی و مکانی سفرها را در اولویت نهاده شد و لایحه ساماندهی تعطیلات نیز آماده شده است. با تصویب این لایحه امیدواریم شهرهای نظیر اصفهان در همه روزهای سال بتوانند از برکات حضور دنیاگرد مرتفع گردد.

معاون دنیاگردی وزارت میراث فرهنگی گفت: باور داریم بسیاری از مسائل شرق استان اصفهان با حضور دنیاگردان قابل برطرف است. در کشور بیش از هزار رویداد برگزار می گردد که ظرفیت جذب دنیاگرد را دارند و امکان ثبت ملی این رویدادها وجود دارد و فرصت خوبی برای توسعه دنیاگردی پیش روی ادارات کل نهاده شده است. از همین روی کوشش شد تا رویدادهایی که در اصفهان شائن ملی دارند، ثبت شوند و شرایط را اخذ نمایند.

شرایط دنیاگردی و صنایع دستی در اصفهان مطلوب نیست

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این آئین گفت: هنرمندان از رئیس جمهور طلب رسیدگی دارند و از مجموعه کسانی که در عرصه دولت برنامه ریزی نی نمایند، طلب کار هستیم که چرا این همه خوبی ها در عرصه هنر و دنیاگردی در اصفهان مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: فعالیت های یک سال گذشته در حوزه میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی مطلوب نبوده و صرفا قدم های ابتدایی بوده که باید به آنها رسیدگی کند. مجلس نیز در حوزه اختیارات خود به این سه حوزه یاری خواهد نمود. اگرچه به داشته ها و هنرهای اصفهان رسیدگی نشده، اما در حد توان به نصف دنیا یاری خواهیم کرد.

مقتدایی اعلام کرد: کارهای روی زمین مانده در اصفهان باید سریع تر به نتیجه برسد.

تفکر لازمه توسعه و موفقیت است

علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی استان اصفهان گفت: ایران اسلامی اگر قصد دارد ایران بماند و ایران باشد نیازمند فعالان دنیاگردی و هنرمندان صنایع دستی است که سفیرانی برای معرفی ایران هستند.

ایزدی تاکید نمود: دنیاگردی برای معرفی نام بزرگ ایران اسلامی در دنیا بزرگ کارآمد است. امروز نظاره گر رویش اندیشه ها برای رسیدن به توسعه پایدار در دنیاگردی هستیم.

وی در خاتمه نیز پیشنهاد داد استان اصفهان به عنوان پرچم دار دنیاگردی و صنایع دستی ایران پایلوت نمایشگاه دنیاگردی و صنایع دستی در ایران گردد.

لازم به ذکر است در خاتمه این مراسم تفاهمنامه همکاری مشترکی بین وزارت میراث فرهنگی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

منبع: همگردی

به "آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و گردشگری و هتلداری اصفهان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و گردشگری و هتلداری اصفهان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید