اطلاعات بیشتری از سرفیس لپ تاپ 5 و سرفیس پرو 9 منتشر شد

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، در حالی که تنها سه روز تا برگزاری رویداد سخت افزاری مایکروسافت زمان به جای مانده، به تازگی خبر جدیدی در رابطه با سرفیس لپ تاپ 5 و سرفیس پرو 9 منتشر شده است.

اطلاعات بیشتری از سرفیس لپ تاپ 5 و سرفیس پرو 9 منتشر شد

مایکروسافت می خواهد روز چهار شنبه، 12 اکتبر (20 مهر) از محصولات نو خود رونمایی کند. محصولاتی که در حال حاضر نام سه مدل از آن ها را به لطف خبرها و شایعات می دانیم که عبارت اند از: سرفیس لپ تاپ 5، سرفیس پرو 9 (در دو مدل وای فای و 5G) و سرفیس استودیو 3. تا به امروز در رابطه با این محصولات خبرهای زیادی هم منتشر شده اما در فاصله سه روز مانده تا رونمایی از آن ها، افشاگری با نام Aggiornamenti Lumia اطلاعات نوی را پیرامون سرفیس لپ تاپ 5 و سرفیس پرو 9 منتشر نموده است.

طبق گفته های این افشاگر، ظاهرا دیگر خبری از پردازنده های AMD رایزن در لپ تاپ و تبلت مایکروسافت نخواهد بود چون این شرکت میخواهد تبلت خود را در دو مدل با پردازنده اینتل و کوالکام راهی بازار کند. مدل مجهز به تراشه اینتل از وای فای پشتیبانی خواهد نمود و در دو نسخه با پردازنده های Core i5-1235U و Core i7-1255U راهی بازار خواهد شد. پردازنده مدل i5 از 10 هسته و 12 رشته بهره می برد که شامل 2 هسته بزرگ با فرکانس 4.4 گیگاهرتز و 8 هسته کم مصرف با فرکانس 3.3 گیگاهرتز. پردازنده مدل i7 هم از همین مقدار هسته و چینش بهره می برد با این تفاوت که فرکانس آن ها به ترتیب به 3.5 و 4.7 گیگاهرتز می رسد. هر دو تراشه هم 15 واتی هستند و مقدار کش سطح سوم آن ها هم به 12 مگابایت می رسد.

پیش تر گفته می شد مایکروسافت می خواهد از تراشه های نسل 13 اینتل در محصولات نو خود بهره ببرد اما بعد از انتشار خبری با این ادعا، دیگر هیچ خبری منتشر نشد که چنین چیزی را تأیید کند و در تمامی آن ها به استفاده از تراشه های نسل 12 اینتل در سرفیس لپ تاپ 5 و سرفیس پرو 9 اشاره شده است. مایکروسافت می خواهد هم در مدل 15 اینچی و هم 13.5 اینچی از سرفیس لپ تاپ 5 و سرفیس پرو 9 از این تراشه ها استفاده کند. بعلاوه در هر دو محصول، برای کاربران عادی از 8/16 گیگابایت حافظه رم و برای مدل های مربوط به کسب و کار هم 32 گیگابایت رم در نظر گرفته خواهد شد.

در سرفیس پرو 9 5G کوالکام اسنپدراگون 8cx نسل 3 به عنوان قلب تپنده ایفای نقش خواهد نمود. پردازنده ای که جانشین آن قرار است یک ماه بعد از محصولات مایکروسافت رونمایی گردد در غیر این صورت شاید این شرکت ردموندی از پردازنده نوتر در سرفیس پرو 9 استفاده می کرد. هرچند اسنپدراگون 8cx نسل 3 هم توانایی بالایی در امور پردازشی دارد.

از لحاظ نمایشگر هم طبق گفته های این افشاگر هیچ تفاوتی بین نسل نو و نسل گذشته وجود نخواهد داشت. در واقع تصویر بالا نشان می دهد که مایکروسافت حتی حواشی اطراف نمایشگر سرفیس لپ تاپ 5 را هم در مقایسه با قبل کاهش نداده است. بدین ترتیب این محصول از همان طراحی مشابه سرفیس لپ تاپ 4 بهره خواهد برد. البته نمی دانیم آیا برای این محصول از پنلی 120 هرتزی استفاده خواهد شد یا خیر.

طبق گفته های Aggiornamenti Lumia مایکروسافت می خواهد سرفیس پرو 9 را در رنگ های مشکی، یخی، گرافیتی، پلاتینیومی و یاقوت کبود راهی بازار کند. اینطور که به نظر می رسد، مایکروسافت سرفیس پرو 9 را با قیمت حدودا 1300 یورو برای مدل i5/8/256 راهی بازار خواهد نمود که مشابه قیمت سرفیس پرو 8 است. سرفیس لپ تاپ 5 13.5 و 15 اینچی هم احتمالا با قیمت پایه 1200 و 1500 یورو در دسترس قرار خواهند گرفت.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "اطلاعات بیشتری از سرفیس لپ تاپ 5 و سرفیس پرو 9 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات بیشتری از سرفیس لپ تاپ 5 و سرفیس پرو 9 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید