برترین شهرهای ایتالیا برای زندگی و تحصیل 2021

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، برترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل و یا زندگی کدام شهرهای این کشور اروپایی هستند؟ کشور ایتالیا که در قاره اروپا واقع شده است یکی از زیباترین و تاریخی ترین کشورهای جهان با دیدنی های تاریخی، فرهنگی، هنری و طبیعی بسیار زیادی است. این کشور به وسیله دریای مدیترانه احاطه شده و تقریباً به همین علت آب و هوای آن در طول سال معمولاً معتدل مدیترانه ای است.

برترین شهرهای ایتالیا برای زندگی و تحصیل 2021

بسیاری از شهرها و استان های این کشور با داشتن آثار تاریخی و طبیعت زیبا مانند ویرانه ها و بازمانده های آثار تاریخی روم باستان، واتیکان، برج پیزا، فلورانس و کلیساهای تاریخی و زیبا با معماری های خیره نماینده هر ساله تعداد بسیار زیادی دنیاگرد را به خود جذب می نمایند.

اگر شما نیز برای ادامه تحصیل و یا زندگی قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید ما در این مقاله قصد داریم شما را با برترین شهرهای دانشجویی و برترین شهرها برای زندگی در ایتالیا را آشنا کنیم.

برترین شهرهای ایتالیا برای زندگی

اگر بخواهیم صادق باشیم همه ما واقعا مشتاق هستیم تا حداقل یک بار از این کشور زیبا و تاریخی تماشا کنیم. کشور ایتالیا با وجود مساحت نه چندان بزرگ خود از لحاظ تاریخ، فرهنگ، آثار تماشای، هنر و چشم انداز ها طبیعی بسیار زیاد و زیبایی برخوردار است که هر بیننده و دنیاگردی را به شگفتی می اندازد. اگر شما هم قصد مهاجرت برای زندگی به این کشور را دارید می توانید برای کسب اطلاعات لازم و آگاهی از روش های مهاجرت به ایتالیا با وبلاگ فیروزآباد در ارتباط باشید.

در ادامه فهرستی از برترین شهرهای ایتالیا برای زندگی را آماده نموده ایم که می تواند به شما برای انتخاب شهر مقصد مورد نظر خود یاری کند.

1. ناپل

ناپل نیز مانند دیگر شهرهای جنوب کشور ایتالیا قیمت مسکن مناسبی دارد و هزینه زندگی در آن از شهرهای میلان، فلورانس و رم کمتر است. ناپل با داشتن قلعه ها و کاخ ها و کلیساهای قدیمی و معماری خاص آن ها حال و هوای مخصوص خودش را دارد. یکی از محله های محبوب این شهر محله Vomero است که محله میانه رو به بالا محسوب شده و دارای فروشگاه ها و بارهای مدرن و بعلاوه مغازه های قدیمی تر و با محصولاتی با سبک وینتیج است که در آن ها می توانید کالاهایی زیبا و خاص را پیدا کنید.

در ادامه محله Chiaia محله ای گرانتر است و فروشگاه هایی از برندهای معتبر و لوکس پرادا، لویی ویتون، آرمانی در این محله دیده می گردد. محله Quartieri Spagnoli از محله های میانه شهر ناپل محسوب می گردد که احتمالا در آن لباس های شسته شده و پهن شده شده ساکنان را روی طناب هایی که در خیابان از ساختمانی به ساختمان دیگر وصل شده می بینید و حال و هوایی کاملا میانه و خودمانی دارد. سیستم حمل و نقل عمومی در ناپل بسیار پیشرفته و مناسب و راحت برای استفاده است.

2. بولونیا

شهر بولونیا در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ در کشور ایتالیا شهری نسبتا ارزان برای زندگی محسوب می گردد و هزینه غذا و خرید خواروبار در آن مناسب و منطقی است. اجاره یک آپارتمان کوچک معمولی در مرکز شهر حداقل 500 یورو (معادل 580 دلار امریکا) است و این هزینه برای یک ویلای کوچک و یا آپارتمان لوکس و مجلل می تواند تا 3 برابر این قیمت باشد. شاید زندگی و خرید ملک در تپه های زیبای شهر بولونیا رویایی و زیبا به نظر برسد اما مقدار بالای مهاجرت به این شهر باعث شده تا مقدار جرم در آن کمی بالا باشد. به همین خاطر پیشنهاد وبلاگ فیروزآباد به شما این است که به عنوان یک خانواده آپارتمانی نزدیک به خیابان های اطراف پارک های Giardini Margherita و یا Villa Spada را برای زندگی انتخاب کنید. با اینکه بولونیا سیستم حمل و نقل مترو ندارد اما رفت و آمد با اتوبوس در آن بسیار راحت و مناسب است.

3. فلورانس

فلورانس یکی از گران ترین شهرهای ایتالیا محسوب می گردد اما با این حال مقدار هزینه اجاره منزل در محله های دورتر از نقاط دنیاگردی پایین تر و مناسب است و وقتی در این شهر ساکن شوید و به عنوان یک محلی از مغازه های معمولی خرید کنید هزینه خرید غذا و مواد غذایی نیز مناسب و ارزان خواهد بود. سن مارکو یکی از محله های محبوب فلورانس است.

بافت این منطقه عمدتا از ساختمان های مسکونی تشکیل شده و بعلاوه رستوران ها و فروشگاه های متنوعی نیز دارد. پیدا کردن جای پارک و پارکینگ و تردد با وسال نقلیه شخصی در این محله سخت است اما دسترسی به تمام منطقه ها آن به وسیله سیستم حمل و نقل عمومی مهیا است. منطقه سانتو اسپیریتو در شهر فلورانس از محله های شیک و پر جنب و جوش فلورانس است که در آن می توانید فروشگاه ها و پارک ها و باغ های بسیار تماشای پیدا کنید. تردد در این منطقه با خودروی شخصی نیز بسیار سخت است اما این محله نیز دارای سیستم حمل و نقل قوی و اتوبوس است و برای علاقه مندان به پیاده روی نیز مناسب است.

4. میلان

میلان با داشتن ملیتی چند فرهنگی مرکز هنر و صنعت مد و فشن ایتالیا محسوب می گردد. میلان دارای محله های مختلف با ویژگی های و قیمت های متفاوت برای زندگی است و انتخاب محله مورد نظر شما کاملا به عایدی شما بستگی دارد. به عنوان مثال محله Centro Storico بسیار زیبا و دارای جاذبه های دنیاگردی و تفریحی زیادی است اما هزینه اجاره مسکن در این محله بسیار بالا است. بررا نیز با داشتن رستوران ها و کافه های مختلف و فضایی هنری از محله های محبوب اما همچنان گران قیمت میلان محسوب می گردد. محله Citta Studi به دلیل دارا بودن دانشگاه و قرارگیری خوابگاه دانشجویی دارای هزینه های نسبتا ارزان تر و جمعیتی جوان و پر جنب و جوش است.

اما ارزان ترین محله در شهر میلان محله Porta Venezia است که مقدار اجاره مسکن در آن پایینتر از همه جا است. سیستم حمل و نقل در شهر میلان قوی است و تقریبا می توانید با مترو، اتوبوس و تراموا به تمام نقاط شهر دسترسی داشته باشید. با ارتباط با متخصصان سایت وبلاگ فیروزآباد می توانید با یک راهنمای زندگی در میلان ایتالیا برای زندگی و تحصیل مشورت کنید.

5. پیزا

شهر پیزا به واسطه قرارگیری برج معروف پیزا در آن با وجود وسعت و میزان کم بسیار معروف و دنیاگردی است. البته شهر پیزا بیشتر یک شهر دانشگاهی محسوب می گردد تا یک شهر دنیاگردی و دنیاگردان عادی در عرض کمتر از یک روز بعد از تماشا مراکز دنیاگردی، این شهر را ترک مینمایند. قیمت خوراک و غذا و نوشیدنی در شهر پیزا مناسب است اما هزینه اجاره خانه کمی بالا است. البته می توان در منطقه ها غیر مرکزی و دورتر از نقاط دنیاگردی و در حومه پیزا، منازل مسکونی با قیمت مناسب تر پیدا کرد. بنابراین هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا در شهر پیزا بیشتر به مکان اجاره یا خرید خانه شما بستگی دارد.

برترین و مناسب ترین روش حمل و نقل در شهر استفاده از اتوبوس است که در مرکز دنیاگردی پیزا، فرودگاه و دیگر محله های پیزا دارای ایستگاه های مرکزی است.

6. رم

می توان گفت که شهر رم با داشتن تاریخ و فرهنگ بسیار مجذوب کننده و غنی، هنر و چشم انداز ها طبیعی زیبا یکی از زیباترین و هیجان انگیزترین شهرها برای زندگی و یا تحصیل در ایتالیا است. با این حال در راهنمای زندگی در رم ایتالیا باید به این نکات اشاره کنیم که اولا هزینه اجاره آپارتمان در رم کمی بالا است و برای پیدا کردن آپارتمانی با هزینه کم باید بیشتر از سایر شهرها کوشش کنید و دوما اینکه سیستم حمل و نقل عمومی این شهر را نمی توان یکی از برترین سیستم های موجود در کشور ایتالیا برشمرد برای همین قبل از مهاجرت به رم برای زندگی و یا تحصیل باید منطقه ها و محله های رم را به طور کامل آنالیز کنید.

اگر قصد مهاجرت برای تحصیل رایگان در ایتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم که قبل از انجام هر کاری با تیم معتبری برای مهاجرت تحصیلی و یا زندگی مانند تیم وبلاگ فیروزآباد مشاوره کنید.

احتمالا برترین محله در شهر رم برای پیدا کردن آپارتمانی با قیمت مناسب در منطقه ای با فروشگاه ها و رستوران های مورد احتیاج شما محله Trastevere است. تنها ایراد احتمالی این منطقه این است که با داشتن جمعیتی چند ملیتی و دانشجویی تقریبا شلوغ است و شهر در شب ها نیز پر جنب و جوش و پرسروصدا است. محله Cassia/Ponte Milvio نیز به چندن مدرسه بین المللی دسترسی دارد و برای خانواده هایی که کودک خردسال دارند و در پی تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی هستند بسیار مناسب است. تردد در شهر با وسایل نقلیه عمومی مانند مترو، اتوبوس و تراموا (قطار برقی) قابل انجام است.

7. پالرمو

مردم ساکن منطقه سیسیلی از خونگرمترین و مهمانپذیر مردم دنیا هستند و این حقیقت در خصوص افراد بومی شهر پالرمو قطعا صدق میکند. این افراد بسیار آسان گیر و محبت آمیز و همواره مایل به یاری به دیگران مخصوصا دنیاگرد ها و دنیاگردان و مهاجران هستند. محله های زیادی برای زندگی در پالرمو وجود دارند که می توان گفت ایل کاپو یکی از برترین آنها است.

خیابان های پر پیچ و خم و زیبا و رنگارنگ این محله منطقه زیبا و تماشای Teatro Massimo با فروشگاه ها و مغازه های بزرگ و متنوع آن را در بر گرفته است. محله New City یا شهر نو هم یکی دیگر از گزینه های قابل انتخاب برای زندگی در پالرمو است. معماری این محله تازهتر و به سبک معاصر است و یکی از برترین مکان ها برای نوشیدن قهوه و آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی مردم ایتالیا است. سیستم حمل و نقل عمومی با اتوبوس در این شهر بسیار کارآمد و راحت است.

8. دریاچه کومو

دریاچه کومو یکی از زیباترین اما در عین حال گرانقیمت ترین منطقه ها ایتالیا است و بسیاری از افراد ثروتمند و مشهور دنیا مانند بازیگر معروف هالیوودی جورج کلونی در این منطقه دارای املاک و دارایی هستند. اگر هزینه های خرید املاک و زندگی دغدغه شما نیست این منطقه زیبا در ایتالیا را به شما پیشنهاد میکنیم. شهر بلاجیو در انتهای شمالی دریاچه با خیابان های زیبا و پر از گل و چشم میزانای عالی از زیباترین منطقه ها ایتالیا شمرده می گردد.

از منطقه ها مالی و ارزان در این منطقه می توان به شهر وارنا اشاره نمود. وارنا دارای جاذبه های دنیاگردی نیست و به همین خاطر هزینه های زندگی در این منطقه پایین تر است اما همچنان به جاذبه های دنیاگردی این منطقه دسترسی دارد. سیستم حمل و نقل عمومی در اطراف دریاچه کومونو می توان به رفت و آمد منظم قایق ها، قطار و اتوبوس های درون شهری اشاره نمود.

9. پوزیتانو

پوزیتانو که در ساحل آمالفی واقع شده با خانه های رنگارنگی که در دامنه تپه ها قرار گرفته است یکی از زیباترین منطقه ها ایتالیا شمرده می گردد. محله Positano Lower که در نزدیکی ساحل قرار گرفته یکی از گرانقیمت ترین و البته زیباترین محله های شهر پوزیتانو است. جاده های شیب دار و ارتفاعات شهر و دسترسی به نقاط بالاتر این منطقه باعث شده تا هزینه اجاره و خرید مسکن در نواحی مرتفع این ناحیه پایین تر باشد. احتمالا محله روستایی کوچک Monte Artuso یکی از ارزان ترین نواحی این منطقه است.

این شهر کوچک که در میان تپه های سرسبز قرار گرفته با اینکه دسترسی به شهر نیز دارد اما خانه های زیادی برای خرید یا اجاره با قیمت پایین نیز دارد. سیستم حمل و نقل عمومی در پوزیتانو اتوبوس است اما در فصل تابستان کشتی ها و قایق هایی نیز در دسترس هستند که در نواحی Positano ، Amalfi ، Sorrento و Salerno توقف دارند.

10. ونیز

شهر زیبا، معروف و منحصر به فرد ونیز به طور کلی شهری گرانقیمت برای زندگی محسوب می گردد اما با کمی تحقیق و جستجو و مشاوره با متخصصان مهاجرت در وبلاگ فیروزآباد می توانید به وسیله خرید ملک و یا مهاجرت تحصیلی به ونیز زیبا مهاجرت نموده و در عین حال خانه ای ارزان تر در محله ای ارزان پیدا کنید.

شهر ونیز به شش ناحیه مجزا تقسیم شده که با مجذوب کنندهیت ها و نقاط دنیاگردی و البته کانال های معروف ونیز احاطه شده است. محله Cannaregio که در شمال این شهر قرار گرفته با اینکه دارای جاذبه های دنیاگردی بسیار زیادی است اما هزینه های زندگی در آن مالی تر است و مناسب کسانی است که در پی یک محله ارزان برای زندگی هستند.

اما اگر دوست دارید که محیط زندگیتان با هنر و جاذبه های تاریخی و فرهنگی و زندگی هیجان انگیز شبانه شهر احاطه شده باشد محله Dorsoduro مناسب شما است. این منطقه به داشتن گالری های هنری بسیار زیاد معروف است. احتمالاً شما هم تصاویر زیادی از گردش دنیاگرد ها بر روی قایق های گوندولا را دیده اید اما باید بدانید که راحت ترین روش برای گردش و تردد در ونیز استفاده از vaporetto یا اتوبوس آبی است.

برترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل

اگر بورسیه استانی ایتالیا به شما تعلق گرفته و یا قصد ادامه تحصیل در کشور ایتالیا را دارید علاوه بر دانستن اطلاعات مقدماتی و مهم مانند شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد در ایتالیا و یا شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا باید در خصوص شهرهای دانشگاهی و دانشجویی ایتالیا نیز اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید با توجه به شرایط مورد نظر و بودجه ای که در اختیار دارید شهر تحصیل خود را انتخاب کنید.

تیم وبلاگ فیروزآباد می تواند در انجام امور اعزام دانشجو و پذیرش تحصیلی در رشته ها و مقاطع مختلف به کشور ایتالیا از ابتدایی ترین گام ها در کنار شما باشد و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

در ادامه قصد داریم تا تحصیل در 8 مورد از برترین شهرهای دانشجویی در کشور ایتالیا را مورد آنالیز قرار دهیم.

1. تحصیل در شهر میلان

شهر میلان که یکی از برترین شهرهای مناسب برای دانشجویان در کشور ایتالیا است یکی از بزرگترین قطب های تجاری قاره اروپا نیز محسوب می گردد و به همین خاطر در صدر فهرست ما واقع شده است. میلان که دومین شهر بزرگ در شمال ایتالیا است یکی از مراکز تجاری و مالی مهم کشور محسوب شده و به این ترتب دانشجویان بین المللی زیادی را نیز به سمت خود جذب میکند.

تنوع عرصه های همواره فعال در میلان به صورتی است که می توانید همواره فعالیت هایی در زمینه فشن و مد، اقتصاد و تجارت، علوم و تحقیقات و هنر و تفریح در شهر پیدا کنید. تنوع فعالیت ها در میلان باعث شده تا دانشجویان از سراسر دنیا بتوانند در این شهر در زمینه مورد نظر خود به کارآموزی و یا اشتغال حرفه ای بپردازند. بعلاوه میلان با داشتن سیستم حمل و نقل بسیار کارآمد و داشتن 3 فرودگاه دسترسی بسیار راحت و خوبی به دیگر شهرهای کشور ایتالیا و یا قاره اروپا دارد و شما هر زمان که بخواهید می توانید به راحتی خود را به شهرهای مختلف مورد نظر خود برسانید.

میلان از لحاظ کیفیت تحصیلی بسیار بالا است و با داشتن 8 دانشگاه اصلی، بیشترین جمعیت دانشجو در کشور ایتالیا را به خود اختصاص داده است. از مزیت های دانشگاه های معروف میلان این است که تقریبا تمام آن ها دروس مختلف خود در رشته های متنوع را با زبان انگلیسی نیز تدریس می نمایند و می تواند یکی از برترین گزینه ها برای تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا باشد.

با اینکه میلان شهری مدرن است اما همچنان آثار تاریخی و معماری ساختمان های آن در سطح شهر، فرهنگ ایتالیایی را یادآور می گردد. بعلاوه شما می توانید اثر شام آخر لئوناردو داوینچی را از نزدیک مشاهده کنید. به طور کلی تحصیل در شهر میلان می تواند یکی از مجذوب کننده ترین و هیجان انگیزترین تجربه های شما در زندگی باشد.

به شما پیشنهاد میکنیم اگر به تحصیل در شهر زیبای میلان برای مثال تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا علاقه دارید برای اطلاع از رشته هایی که در دانشگاه های میلان تدریس می شوند به سایت وبلاگ فیروزآباد مراجعه نموده و به وسیله مشاوره با متخصصین ما با روش های اعزام دانشجو به این شهر آشنا شوید.

2. تحصیل در شهر رم

مرکز کشور ایتالیا، شهر رم یکی از مهم ترین شهرهای دنیاگردی و دانشجویی در کشور ایتالیا است.علاوه بر تماشایها و جاذبه های دنیاگردی تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد رم، این شهر محل قرارگیری واتیکان، کوچک ترین کشور دنیا و مهم ترین مرکز دین مسیحیت و مهم ترین و اصلی ترین دفاتر دولتی مالی و سیاسی ایتالیا نیز هست. رم می تواند برترین شهر برای دانشجویان علاقه مند به هنر و ادبیات و تئاتر باشد و همواره فرصت هایی تازه و هیجان انگیز به آن ها ارائه دهد.

دانشگاه های بسیار شاخص و معتبری در سطح دنیای در شهر رم وجود دارند که مهم ترین رشته های آن ها در زمینه های هنر و تاریخ و فرهنگ است و دانشجویانی که می خواهند برترین تجربه در این زمینه ها را داشته باشند را به سمت خود جذب مینمایند. تنها قدم زدن در خیابان های رم می تواند دانشجویان را با ابتدایی ترین و قدیمی ترین و اصیل ترین آثار هنری و معماری تاریخ روم آشنا کند. مشاوره با متخصصین وبلاگ فیروزآباد می تواند راهنمای جامع تحصیل هنر در ایتالیا باشد و به شما در انتخاب دانشگاه مورد نظر خود یاری کند.

3. تحصیل در شهر پیزا

چه کسی دوست ندارد که از شهر زیبای پیزا و برج کج معروف آن تماشا نکند و عکسی خلاقانه به عنوان یادگاری از این محل نداشته باشد؟ پیزا یکی دیگر از شهرهای دانشجویی مطرح در ایتالیا است که شاید به میزان میلان و رم پر شور و بین المللی نباشد اما سبک زندگی و حتی هزینه های زندگی نیز در این شهر از دو شهر دیگر عادی تر است.

از مجذوب کنندهیت های شهری و دنیاگردی شهر پیزا می توان به پل های زیبا روی رودخانه آرنو، کاخ های متنوع و کلیساهایی با معماری خاص اشاره نمود. شاید شهر پیزا منطقه ای کوچک و حومه شهری به نظر بیاید اما تعداد فعالیت ها و تفریح هایی که دانشجویان می توانند در این شهر انجام دهند بسیار زیاد است. برای مثال می توانند برای داشتن اوقاتی آرامش بخش در اسپا یا رستوران های زیبا به منطقه های مثل Bargo Stretto، Lungarni، Piazza Delle Vettovaglie بروند و یا به راحتی به منطقه زیبای توسکانی رفته و از چشم انداز ها زیبای کوهستانی و ساحلی آن تماشا نمایند.

دانشگاه پیزا که در این شهر قرار گرفته در دانشگاه های دنیا به این دلیل مشهور است که ستاره شناس برجسته، گالیله در این دانشگاه تحصیل نموده است. طی سال های طولانی این دانشگاه رشته های دیگری نیز به خدمات خود اضافه نموده و اکنون به دانشگاهی مطرح در زمینه تدریس در زمینه های مختلفی مثل علومی مانند فیزیک و ستاره شناسی تبدیل شده است. بعلاوه این شهر محل تاسیس دانشگاه های معتبر دیگری مانند دانشگاه آموزش پیشرفته سنت آنا پیزا نیز هست و به این ترتیب می تواند یکی از برترین شهرهای تحصیل در رشته های مختلف برای دانشجویان مشتاق وسخت کوش باشد.

4. تحصیل در شهر بولونیا

بولونیا که بزرگترین شهر در منطقه امیلیا- رومانیا در شمال کشور ایتالیا است شاید به میزان شهرهایی که تا به حال از آنها نام بردیم برای تحصیل معروف نباشد اما به دلایل زیادی لیاقت این را دارد که در بالای فهرست ما قرار بگیرد. برای مثال این شهر از طرف یونسکو به عنوان شهر خلاق موسیقی شناخته شده و هر ساله صدها جشنواره و فستیوال و کنسرت موسیقی در ژانرها و سبک های مختلف در شهر برگزار می گردد.

بعلاوه بولونیا به دلیل داشتن خوراک ها و غذاهای مخصوص و لذیذ زیاد مانند la cucins Bologns، tortellini in brood، Tagliatelle al ragu و mortadella Bolognes به مرکز هنر غذا و آشپزی ایتالیا معروفیت دارد. بعلاوه بولونیا محل برگزاری فستیوال های فیلم متنوع مانند فستیوال فیلم های صامت نیز هست. علاوه بر این بولونیا محل تاسیس 3 موزه خودروی بزرگ و مجذوب کننده مثل موزه فراری، دکاتی و لامبورگینی است.

بولونیا شهری نسبتا کوچک و آرام است که به راحتی با دوچرخه می توان آن را طی کرد و از چشم انداز زیبای خانه های قرمز رنگ آن لذت برد. از مزایای تحصیل در شهر بولونیا می توان به این نکات اشاره نمود که هزینه اجاره مسکن برای دانشجویان بین المللی به حداقل مقدار خود رسیده است، هزینه و زمانی که باید برای رفت و آمد صرف کنید بسیار پایین است و هزینه های زندگی مانند هزینه غذا بسیار کمتر از مقداری است که از یک شهر ایتالیایی انتظار دارید.

دانشگاه بولونیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا و از معتبرترین دانشگاه های موجود در قاره اروپا است. بولونیا محل تاسیس دانشگاههای معتبر و مشهوری مانند دانشگاه هنرهای زیبای بولونیا و دانشگاه جان هاپکینز و چند دانشگاه مشهور دیگر است. وجود چنین دانشگاه های معتبری باعث شده تا این شهر لقب دانش آموخته را کسب کند. اگر دوست دارید که برترین دوره های آموزشی را در رشته مورد علاقه خود و در شهری نسبتا آرام و خلوت تجربه کنید بولونیا می تواند برترین انتخاب برای شما باشد.

از آنجایی که این شهر در زمینه موسیقی معروفیت دارد، می تواند برای علاقه مندان به تحصیل و آموزش در این رشته شهر مناسبی باشد. اگر شما هم علاقه مند به تحصیل در رشته موسیقی هستید، برای دریافت راهنمای جامع تحصیل موسیقی در ایتالیا میتوانید با ما در تیم وبلاگ فیروزآباد تماس بگیرید.

5. تحصیل در شهر فلورانس

شهر فلورانس مقصد محبوب بسیاری از دانشجویان از کشورهای دیگر و حتی دیگر شهرهای خود کشور ایتالیا است. غنی بودن این شهر در موضوعاتی مانند تاریخ، هنر، معماری و فرهنگ باعث شده تا این شهر به معروفیت و محبوبیت دنیای برسد. شما با قدم زدن در خیابانهای فلورانس می توانید آثاری از هنر و معماری مربوط به دوران رنسانس را ببینید. بدن شک هر دانشجویی که به این موضوعات علاقه دارد و ترجیح می دهد در چنین محیط هنرمندانه ای زندگی کند باید فلورانس را به عنوان شهر تحصیلی خود انتخاب کند.

شما می توانید تنها با پیاده روی در سطح شهر و خیابان های Ponte Vecchio، the Duomo و Piazza ella Signoria در خصوص مجسمه سازی و معماری ایتالیایی اطلاعات زیادی کسب کنید. بعلاوه گالری ها و کلیساهای زیادی مانند The Uffizi، Palazzo Vecchio، The Bargello و the Galleria dellAcademia نیز در فلورانس قرار دارند.

بعلاوه دسترسی این شهر به شهرهای دیگر ایتالیا مانند توسکانی و رم به وسیله ایستگاه قطار سانتا ماریا نوولا بسیار آسان و راحت است و می توانید آخر هفته های خود را به سفر به شهرهای دیگر کشور زیبای ایتالیا اختصاص دهید. بنابراین اگر دوست دارید که تجربه تحصیلتان در کشوری دیگر در شهری غنی از خوراکی ها و غذاهای لذیذ، هنر، معماری خاص، تاریخ و فرهنگ در کنار هم باشد، فلورانس باید تنها و اولین انتخاب شما باشد.

مشاوره با متخصصان وبلاگ فیروزآباد می تواند راحت ترین راه برای دریافت راهنمای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا برای شما باشد.

6. تحصیل در شهر سیه نا

هرکسی که از شهر سیه نا تماشا کرد باشد در نهایت به شدت تحت تاثیر زیبایی ها و جاذبه های دنیاگردی این شهر منحصر به فرد قرار میگیرد. در واقع تقریبا تمام افراد هم عقیده هستند که سیه نا بیشتر شبیه یک تابلوی نقاشی زیبا است که در پس زمینه واقعیت نقاشی شده است. شهر سیه نا با اینکه شهر نسبتا کوچکی است اما به داشتن تاریخ و جامعه ایتالیایی غنی خود می بالد. بیشتر دانشجویانی که در سیه نا مشغول به تحصیل هستند همگی خواستار تحصیل در شهری زیبا، خلوت، دنج و آرامش بخش بوده اند.

سیه نا محل تاسیس موسسات آموزشی زیادی در زمینه های زبان، هنر، تاریخ و معماری است. دانشجویانی که در سیه نا مشغول تحصیل هستند می توانند از مکان هایی مانند Piazza Salimbeni و The Siena Cathedral تماشا نمایند و شاهد مسابقات اسب سواری معروف این شهر به نام Piazza del Campo که از زمان قرون وسطی در حال برگزاری است تماشا نمایند.

به طور کلی اگر در پی تحصیل در شهری نسبتا خلوت و کوچک اما بسیار زیبا و با فرهنگ غنی ایتالیایی در رشته های هنر، زبان و یا تاریخ هستید سیه نا می تواند برترین انتخاب برای شما باشد.

اگر علاقه مند به تحصیل در شهر سیه نا هستید می توانید با تماس با تیم وبلاگ فیروزآباد علاوه بر کسب اطلاعات اولیه مانند شرط معدل دانشگاه های ایتالیا، راهنمای جامع تحصیل رشته حقوق در ایتالیا و در شهر سیه نا را نیز از ما دریافت کنید.

7. تحصیل در شهر ونیز

شهر محبوب و معروف و دنیاگردی ونیز با کانال های پر آب و پل ها و پیاده روهای زیبای خود مانند یک شهر خیالی مجذوب کننده و رویایی برای تماشاگران است. اما خوشبختانه این شهر رویایی نیست و در واقعیت وجود دارد و با آغوش باز هم پذیرای دانشجویان خارجی از سراسر دنیا است. ونیز در واقع شهری است که از ارتباط 118 جزیره کوچک به هم ایجاد شده است.

دانشجویان خارجی که در ونیز مشغول به تحصیل هستند می توانند در شهر ونیز به ایتالیایی ترین سبک ممکن زندگی نمایند. این شهر با داشتن فستیوال های شاد و معروف و امکان بازدید از اماکنی مانند the Piazza San Marco، the Bridge of Signs و the Doges Palace می تواند ساعات بعد از دانشگاه را به برترین و متفاوت ترین شکل برای دانشجویان رقم بزند.

8. تحصیل در شهر تورمینا

شهر کمتر شناخته شده تورمینا در شرق سیسیلی در کشور ایتالیا واقع شده است. تورمینا ترکیبی از فرهنگ ها و آثار تاریخی یونانی، رومی، روم شرقی و عربی است. علاوه بر این یکی از شهرهای مهم برگزاری مراسم و فستیوال های قدیمی ایتالیایی است. برای مثال تئاتر یونانی- رومی the Teatro Antico di Taormina هنوز هم برای برگزاری نمایش ها، کنسرت ها و فستیوال های فیلم مورد استفاده قرار میگیرد. علاوه بر این، تورمینا با سواحل دنج و کوه های آتشفشانی دارای چشم انداز ها طبیعی زیبایی نیز هست. اگر دوست دارید در شهری تحصیل کنید که بتوانید در آن بیشتر درمورد تاریخ و فرهنگ باستانی منطقه اطلاعات کسب کنید شهر زیبای تورمینا می تواند برایتان مناسب باشد.

نتیجه گیری

ایتالیا کشوری سرشار از تاریخ، هنر، فرهنگ و معماری های زیبا و خیره نماینده در سطح شهر است. فرقی نمیکند که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنید یا زندگی، در هر صورت هر شهری از این کشور را انتخاب کنید مطمئنا تجربیات زیبا و منحصر به فرد و هیجان انگیزی در انتظار شما خواهد بود. بعلاوه مساحت نسبتا کم کشور ایتالیا این اجازه را به شما میدهد که هر وقت خواستید از شهری به شهر دیگر رفته و از تماشای تماشای های شهر مقصد لذت ببرید.

ما در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات کاملی در خصوص برترین شهرهای ایتالیا برای زندگی و برترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل را در اختیار شما قرار دهیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با وبلاگ فیروزآباد در ارتباط باشید.

منبع: لتس گو یونی

به "برترین شهرهای ایتالیا برای زندگی و تحصیل 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهرهای ایتالیا برای زندگی و تحصیل 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید