بازگشت آرامش نسبی به بازار مرغ

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، بعد از چند روز تنش در بازار مرغ، طی روز های اخیر با توزیع مرغ منجمد و گرم در بازار های اصلی اندکی از التهابات قیمت مرغ کاسته شد.

بازگشت آرامش نسبی به بازار مرغ

به گزارش گروه مالی وبلاگ فیروزآباد، بعد از اینکه طی روز های گذشته بازار مرغ دچار آشفتگی شد و قیمت این محصول حتی در بعضی مناطق به کیلویی 40 هزار تومان هم رسید حالا بعضی خبر ها حاکی است با توزیع مرغ تنظیم بازاری اندکی از التهابات بازار این محصول کاسته شده است.

در همین رابطه، وزیر جهاد کشاورزی مدعی خارج کردن بازار از دست دلالان شد و گفت: از دوشنبه گذشته وزارت جهاد کشاورزی با همکاری همه به ویژه وزارت صمت به بازار ورود کرد و مرغ گرم و مرغ منجمد با کیفیت را وارد بازار کرد. تقریباً می توان گفت که بازار را از دست دلالان و واسطه ها در بخش عمده فروشی درآوردیم و قیمت را که در بازار بهمن حدود 35 هزار تومان بود به قیمت 18 هزار و 500 تومان و همچنین مرغ یخ زده را به 15 هزار تومان رساندیم.

خاوازی اظهار کرد: نکته دیگر اینکه خرده فروشی در میدان بهمن برداشته شد و به تمام میادین میوه و تره بار ارسال شد و اکنون استارتاپ های عظیمی وارد شدند که مرغ را در اختیار مردم در خانه هایشان قرار بدهند هم اکنون مرغ گرم و منجمد در کلیه فروشگاه های زنجیره ای عظیم موجود است.

پس از اظهارات وزیر جهاد کشاورزی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در مصاحبه با وبلاگ فیروزآباد، از استمرار فرایند نزولی قیمت مرغ در بازار اطلاع داد و گفت: روز یکشنبه متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 19 هزار و 500 تومان، مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 26 هزار تومان و در بعضی نقاط 30 هزار تومان است.

محمد علی کمالی سروستانی ادامه داد: طبق روال معمول، در چند روز نخست ماه با واریز حقوق های کارمندی و کارگری تقاضا برای خرید مرغ در بازار افزایش می یابد، ضمن آنکه در مواقعی که قیمت بالا می رود، هجوم برای خرید مرغ بیشتر می گردد که با ازدیاد عرضه و تداوم فراوری، بازار مرغ به سمت تعادل می رود؛ لذا پیش بینی می گردد با استمرار توزیع نهاده های دامی، قیمت مرغ در حد تعادل باقی بماند، اما اگر نهاده تامین نگردد، قیمت مرغ مجدد افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش، علی رغم کاهش قیمت مرغ در بازار هنوز اختلاف قیمت چشمگیری را با هفته های قبل شاهد هستیم. مرغ گرم که تا چند روز قبل با قیمت 18 تا 20 هزار تومان به فروش می رسید هم اکنون بیش از 28 هزار تومان قیمت دارد در حالی که پیش از این ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ را 20 هزار و 400 تومان قیمت گذاری نموده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بازگشت آرامش نسبی به بازار مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت آرامش نسبی به بازار مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید