با این ویتامین ها پارکینسون را ضربه فنی کنید

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، رعایت یک رژیم غذایی متعادل مواد مغذی مورد احتیاج بدن از جمله ویتامین ها و مواد معدنی را تامین می نماید. مصرف بعضی ویتامین ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات به شکل مکمل ممکن است به کاهش بعضی از علائم بیماری پارکینسون یاری کند.

با این ویتامین ها پارکینسون را ضربه فنی کنید

به گزارش ایسنا، بیماری پارکینسون یک اختلال پیش رونده است که بر سیستم عصبی و نقاطی از بدن که اعصاب را کنترل می نمایند، تاثیر می گذارد.

تعدادی از مکمل ها از جمله ویتامین های مختلف و اسید های چرب امگا 3 ممکن است یاری نماینده باشند؛ اگرچه تحقیقات بیشتری برای معین اثربخشی آن ها لازم است. بعلاوه روش های طبیعی مانند رعایت رژیم غذایی مناسب و طب سوزنی ممکن است یاری نماینده باشد. در ادامه به بعضی از ویتامین هایی اشاره شده که ممکن است به کنترل بیماری پارکینسون یاری کند.

ویتامین C

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که می تواند در کاهش سطح رادیکال های آزاد نقش داشته باشد. سطح بالای رادیکال های آزاد می تواند به استرس اکسیداتیو منجر گردد و خطر آسیب سلولی و التهاب را به همراه داشته باشد. نتایج مطالعه ای که در سال 2017 انجام گرفت، نشان داد کمبود ویتامین C ممکن است با بیماری پارکینسون ارتباط داشته باشد. ویتامین C ممکن است به عملکرد مغز یاری کند، بنابراین کمبود آن می تواند علائم این بیماری را تشدید کند.

ویتامین E

گروهی از محققان در سال 2019 به این نتیجه رسیدند که مواد غذایی حاوی ویتامین E می تواند برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون مفید باشد. این نتیجه گیری بر اساس پاسخ 200 نفر به یک پرسشنامه و انجام یک مصاحبه بود.

نیمی از شرکت نمایندگان به بیماری پارکینسون مبتلا بودند و نیمی دیگر به این بیماری مبتلا نبودند. محققان بعلاوه مطالعه ای روی موش ها انجام دادند که تایید نماینده نتایج بدست آمده بود. هرچند، محققان در مطالعه ای دیگر در سال 2021 اظهار داشتند که هنوز شواهد کافی برای توصیه به مصرف مکمل های ویتامین E به عنوان بخشی از برنامه درمانی بیماری پارکینسون وجود ندارد.

اسید های چرب امگا 3

نتایج مطالعات مختلف نشان داده که اسید های چرب امگا 3 ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون مفید باشد. بر اساس آنالیز صورت گرفته در سال 2022، امگا 3 ممکن است به وسیله طیف وسیعی از فرآیند ها همانند جلوگیری از التهاب برای بدن مفید باشد.

ویتامین D

کمبود ویتامین D شایع است و افراد مبتلا به بیماری پارکینسون نسبت به عموم مردم در معرض خطر بیشتری قرار دارند. کمبود این ویتامین ممکن است با شدت و پیشرفت بیماری در افراد مبتلا به پارکینسون ارتباط داشته باشد.

منبع: فرارو

به "با این ویتامین ها پارکینسون را ضربه فنی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این ویتامین ها پارکینسون را ضربه فنی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید