جاهای دیدنی هند که باید در زندگی تان ببینید

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، سفر برترین راه برای آشنایی با قومیت های مختلف است، همانطور که از قدیم هم گفتند بسیار سفر باید تا پخته گردد خامی. کشور هند هم به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری شناخته می گردد که به علت آیین های گوناگون و جاذبه های گردشگری زیادی که دارد، باعث آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با فرهنگ غنی این کشور می گردد. جاهای دیدنی در هند کم نیستند، ما در این مطلب از مقاله گردشگری خبرنگاران، فهرستی از مهم ترین جاهای دیدنی هند که باید در زندگی تان ببینید را معرفی خواهیم کرد تا به هنگام سفر به این کشور 72 ملت دچار سردرگرمی نشوید.

جاهای دیدنی هند که باید در زندگی تان ببینید

آنچه در ادامه می خوانید... پنهان

راجستان | Rajasthan

آگرا | Agra

بمبئی | Mumbai

کرالا | Kerala

بنارس | Varanasi

آندامان | Andaman

دهلی | Delhi

سواحل گوا | Goa Beaches

لداخ | Ladakh

امریتسار | Amritsar

میسور | Mysore

هند، سفری متفاوت به سرزمین 72 ملت

ارزانترین بلیط هواپیما تهران دهلی

راجستان | Rajasthan

راجستان که به سرزمین پادشاهان معروفیت دارد، در شمال غربی هند قرار گرفته است. راجستان مجموعه ای از جاذبه های طبیعی هند، دریاچه های زیبا، حیات وحش غنی و کاخ ها و معابدی است که آن را به یک مقصد توریستی مجذوب نماینده در هند تبدیل نموده است.

مرکز استان راجستان، شهر جیپور نام دارد که مکانی شگفت انگیز برای آغاز سفر در راجستان است. نوامبر تا فوریه (آذر تا اسفند) برترین زمان سفر به راجستان محسوب می شود. برترین مکان های تماشای در راجستان که حتما در برنامه سفر خود به راجستان باید قرار دهید، شامل شهر جیپور، شهر اودایپور، کوه ابو (Mount Abu)، پارک ملی رانتامبو (Ranthambore National Park)، پارک ملی کیولادئو (Keoladeo National Park) می شود. به هنگام سفر به راجستان فارغ از هر چیزی از پایکوبی های محلی لذت ببرید، از جشنواره شتر بیکانر (مسابقه زیبایی شترها) بازدید کنید، در جشنواره فیل ها و موسیقی شرکت کنید و با خوردن غذاهای محلی راجستان طعم جدیدی از غذاها را بچشید.

آگرا | Agra

تاج محل اولین تصویری است که با شنیدن نام هند در ذهنمان نقش می بندد. بنای تاریخی تاج محل که از آثار باقیمانده از قرن 17 به شمار می رود، میعادگاه عاشقانی است که هرساله به هند سفر می نمایند. آگرا یکی از مکان های معروف هند به شمار میرود که بیشترین تعداد توریست را در دنیا به خود اختصاس داده است.

بمبئی | Mumbai

با سفر به شهر بمبئی (Mumbai)، نمایی دیگر از کشور هند را مشاهده خواهید کرد. ثروتمندان و بازیگران بالیوودی زیادی در شهر بمبئی زندگی می نمایند. معماری و فرهنگ این شهر ترکیبی از مدرنتینه و سنت است. جاهای تماشای بمبئی کم نیستند و برای بازدید از آنها به حداقل 4 روز زمان احتیاج خواهید داشت. دروازه هند، درگاه حاجی علی، کلیسای مونت مری (Mount Mary)، موزه Dr. Bhau Daji Lad، غارهای الفانتا (Elephanta)، شور بازار و… از مهم ترین جاذبه های توریستی هند در بمبئی به شمار می آیند.

کرالا | Kerala

کرالا، یکی از سرسبز ترین منطقه ها توریستی هند به شمار می رود. بازدید از کرالای هند، این امکان را برای توریستان به وجود می آورد تا در کنار درختان نخل و سواحل شنی سفید آرامش منحصر به فردی را تجربه نمایند. از مجذوب نمایندهیت های توریستی کرالا می توان به مرداب های زیبا، قایق های خانه ای و جشن های معابدی که در این منطقه برگزار می شود، اشاره نمود. مرکز شهر کرالا، کوچی نام دارد که با گذشت زمان (اتمام دوره استعمار) کماکان صنعت ماهیگیری در این شهر رونق دارد.

بنارس | Varanasi

در کناره رود گنگ شهر بنارس واقع شده است. شهری که به عنوان مرکز معنوی هند در دنیا شناخته می شود. پیشینه تاریخی این شهر به بیش از 3000 سال قبل برمی شود که از آن به عنوان قدیمی ترین شهر دنیا یاد می شود. معابد، مهمترین جاذبه توریستی بنارس هستند. بنابراین حتما در برنامه خود به مسجد عالمگیر، معبد شری وشونات مِندر (Shri Vishwanath Mandir) و سنکت موچن (Sankat Mochan) که پر از میمون است، سری بزنید.

طلوع خورشید را از کنار رود گنگ تماشا کنید. هر روز بیش از 6000 نفر از مردم، در داخل رودخانه شنا می نمایند، آنها عقیده دارند که با غسل در این آب، گناهانشان پاک می شود. ماه نوامبر تا فوریه (آذر تا بهمن) برترین زمان برای سفر به بنارس محسوب می شود.

آندامان | Andaman

جزیره آندامان، بیشتر شبیه کارت پستالی است که ترکیبی از سواحل شنی سفید، آب های فیروزه ای و جنگل های ساحلی را در کنار هم دارد، این شهر یکی از جاهای تماشای و تفریحی هند به شمار می آید که حدود 1400 کیلومتر از مرکز هند فاصله دارد و توریستان به وسیله فرودگاه یا کشتی می توانند خود را به این شهر برسانند. جزایر نیل (Neil) و هاولاک (Havelock) به علت امکان غواصی و سواحل شنی سفید، از محبوبیت خاصی در میان توریستان برخوردار است.

دهلی | Delhi

برای کشف ناشناخته های هند سفر به دهلی را نباید از دست داد. این شهری بزرگ، جاذبه های توریستی زیادی را در خود جای داده است. شما می توانید از دروازه لاهور عبور کنید، به بازار سنتی دهلی بروید، آرامگاه همایون را ببینید و با تماشای قلعه سرخ شگفت زده شوید.

برای سفر به دهلی حداقل 3-4 روز زمان احتیاج دارید تا از جاهای تماشای دهلی نظیر قطب منار، معبد نیلوفر آبی، معبد آکشاردهام (Akshardham Temple)، پورانا کیلا (Purana Qila)، جانتار مانتار (Jantar Mantar)، گورودوارا بانگلا صاحب جی (Gurudwara Bangla Sahib Ji)، پارک نهرو (Nehru Park) و بازار جانپات (Janpath Market) بازدید کنید. از اکتبر تا مارس (آبان تا اسفند) برترین زمان سفر به دهلی است.

سواحل گوا | Goa Beaches

شهر گوا به سواحل بکر، سبک زندگی متفاوت و جشن های پرجنب و جوش معروفیت دارد. فرهنگ این شهر متاثر از فرهنگ هندی و پرتغالی است، به همین علت حال و هوای متفاوتی نسبت به سایر شهرهای هند دارد. شلوغ ترین و محبوب ترین ساحل گوا، کاندولیم (Candolim) نام دارد. توریستان از اقصی نقاط دنیا به این ساحل سفر می نمایند تا لذت شنا در دریا را تجربه نمایند.

اگر چه ساحل آنجونا (Anjuna) نسبت به ساحل کاندولیم خلوت تر است اما این ساحل مکان بی نظیری برای پیاده روی محسوب می شود. از قلعه چوپرا که در امتداد خط ساحلی شنی قرار گرفته، چشم انداز فوق العاده ای از ساحل آنجونا را در برابر چشمانتان قرار می دهد . ساحل پالولم (Palolem) یکی دیگر از جاهای تماشای گوا به شمار میرود و با داشتن خلیجی طبیعی که به وسیله زمین های مرتفع احاطه شده، به عنوان یکی از زیباترین سواحل گوا شناخته می شود.

لداخ | Ladakh

در شمال هند، در ناحیه کشمیر، شهر لداخ در میان رشته کوه های کاراکوم و زانسکار قرار گرفته است. لداخ یکی دیگر از شهرهای تماشای هند است که جاذبه هایی مانند کاخ پادشاهی لداخ، صومعه ها و معابد بودایی را دارد. توریستان از سال 1974 اجازه ورود به این شهر را پیدا کردند. این منطقه به علت صعب العبور بودن و انزوای طولانی، فرهنگ دست نخورده و سنتی بودایی دارد.

امریتسار | Amritsar

امریستار یا آمریستار در شمال استان پنجاب هند واقع شده است که درمیان پیروان مذهب سیک، شهر مقدسی محسوب می شود. معبد طلایی با قدمتی 400 ساله، مهم ترین جاذبه توریستی این شهر است. بازدید از این معبد آداب خاصی دارد که از جمله آن می توان به پوشاندن موی سر و درآوردن کفش ها در فضای داخلی معبد، اشاره نمود. بد نیست که در برنامه سفر خود به امریستار حتما طعم لذیذ غذاهای پنجابی را هم امتحان کنید.

میسور | Mysore

شهرهای جنوبی هند نیز به میزان شهرهای شمالی از مجذوب نمایندهیت های ویژه ای برخودارند. شهر میسور (Mysore) یکی از منطقه ها تماشای در هند محسوب می شود که زمانی مرکز سلطنت خاندان وادیار بوده است. از سنت های قدیمی این شهر، می توان به سنت نقاشی، معابد و کاخ ها با استفاده از اقاقیا و عاج اشاره نمود. برای خرید صنایع دستی میسور نظیر چای ماسالا و محصولات ساخته شده از چوب صندل، را هم می توانید سری به بازار دواراجا (Devaraja) بزنید.

هند، سفری متفاوت به سرزمین 72 ملت

هند تنها یک مقصد برای سفر نیست، با سفر به این کشور می توانید با آیین های مختلفی در دنیا آشنا شوید، لحظات هیجان انگیزی را تجربه کنید و با تماشا جاذبه های توریستی هند شگفت زده شوید. این کشور به حدی زیباست که قطعا پرداخت هزینه سفر به هند ارزش آن را خواهد داشت. در هند بیش از 100 مقصد زیبا برای بازدید وجود دارند که ما تنها تعدادی از مهم ترین جاهای تماشای هند را به شما معرفی کردیم. شما با بازدید از کدام جاذبه های هند شگفت زده شدید؟ مسرور می شویم نظرات خود را با ما و خوانندگانمان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جاهای تماشای هند

محبوب ترین تفریحات هند کدامند؟

شتر سواری، فیل سواری، بالون سواری و… از پرطرفدارترین تفریحات هند به شمار می آیند.

زیباترین جاهای تماشای شهر هند کدامند؟

آگرا، گوا و کرالا در میان زیباترین جاهای تماشای شهر هند قرار دارند.

گرانترین شهر هند چه نام دارد؟

بمبئی گرانترین شهر هند محسوب می شود.

برای رزرو بلیط هواپیمای هند با برترین نرخ اینجا را کلیک کنید.

برای رزرو هتل در هند اینجا را کلیک کنید.

nastaran rokni

منبع: فلای تودی

به "جاهای دیدنی هند که باید در زندگی تان ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی هند که باید در زندگی تان ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید