تغییر تاکتیک ایران؛ بهبود شرایط مالی

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی تحلیلی نوشته است که ایران دیگر از شعار نه شرقی نه غربی تبعیت نمی کند بلکه در مقابل سیاست های دنیا تغییر تاکتیک داده است.

تغییر تاکتیک ایران؛ بهبود شرایط مالی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ فیروزآباد، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: بر روی کاشی های آبی سردر وزارت امور خارجه ایران واقع در مرکز تهران شعار ایدئولوژیک نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی نوشته شده که حاکی از محور اساسی سیاست خارجی ایران پس از انقلاب 1979 است.

اما در ماه های اخیر رهبران ایران در نتیجه تحریم های امریکایی، تصمیم به تغییر تاکتیک گرفتند که همچنان به روابط بهتر با سایر کشورها امیدوار باشند. در این راستا آن ها در حال کار روی برنامه جامع 25 ساله به منظور شراکت استراتژیک با چین هستند.

به گفته تحلیلگران، طرح پیشنهادی که در ماه ژوئن در دولت ایران تایید شد، که البته هنوز به پکن ارائه نشده، نشان دهنده کوشش های حکومت برای بهبود موقعیت مالی در برابر تحریم های ایالات متحده است. بعضی در ایران بر این باورند که چین و روسیه در برابر روابط تجاری با اروپا در روابط تجاری می توانند قدرتمند تر باشند.

پیغام سیاسی ایران به غرب این است که ایران تنها نیست. سعید لیلاز ، تحلیلگر مالی و اصلاح طلب گفت: طی این سالها، چین صندلی خود را در ایران تقویت نموده بدون اینکه بخواهد در ثبات سیاسی، امنیت و استقلال ایران دخالت کند.

یو جی محقق ارشد امور چین در موسسه چتم هاوس گفت: از نظر استراتژیک موقعیت جغرافیایی ایران برای پکن است، به ویژه با توجه به همجواری با پاکستان ، جایی که چین به وسیله کریدور مالی به اصطلاح چین و پاکستان درگیر پروژه های زیرساختی است، ایران به عنوان یک نقطه ترانزیتی بسیار مهم برای چین خواهد بود.

مشروح گزارش را اینجا بخوانید.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "تغییر تاکتیک ایران؛ بهبود شرایط مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر تاکتیک ایران؛ بهبود شرایط مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید