حمام تاریخی وکیل شیراز؛ بنایی با سقفی به زیبایی رنگین کمان

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، از جمله مکانهای با ارزش شهر شیراز، حمام تاریخی وکیل شیراز هست. این حمام امروزه تبدیل به موزه شده و هر روز، بسیاری از گردشگران از آن بازدید می نمایند. معماری این حمام از جمله معماری های اصولی و جذاب آن موقع بوده و در همان دوره زندیه، از بزرگترین حمام ها بشمار می آمد. ورودی این بنای تاریخی دو مرحله ای است؛ به این شکل که اول در کوچک واقع شده است و سپس در اصلی. با این شکل معماری، هوا مورد کنترل قرار می گیرد. این حمام شامل دو شاه نشین و دو حاکم نشین است. با ما در این مقاله جذاب همراه باشید تا بدانید حمام وکیل کجاست و از آدرس حمام وکیل آگاهی یابید.

حمام تاریخی وکیل شیراز؛ بنایی با سقفی به زیبایی رنگین کمان

آشنایی

متاسفانه، سقف حمام تاریخی وکیل شیراز مقداری تخریب شده، اما همچنان شکل زیبای آن معین هست. براساس مقاله حمام وکیل کجاست باید بدانید که این سقف 8 ضلعی بوده و با آهک بری هایی تزئین شده است. از ویژگی های دیگر این حمام، کانال هایی بوده که در آن ها جریان بخار آب وجود دارد. این کانال ها زیر کفپوش حمام بوده و کف حمام را زودتر گرم می نمایند. قبل از آنکه این حمام به موزه تبدیل گردد، قهوه خانه سنتی بود. در حال حاضر، علاوه بر آنکه افراد بسیاری به تماشای معماری زیبای این حمام می آیند، می توانند از مجسمه هایی که نشان دهنده فرهنگ و تاریخ ایران بوده هم بازدید نمایند.

اطلاعات کلی

از جمله راههای دسترسی به آدرس حمام وکیل، پیاده شدن در ایستگاه متروی میدان نمازی و بعد، سوار شدن اتوبوس هایی که به میدان شهرداری می فرایند، هست. پس از رسیدن به میدان شهرداری، باید به صورت پیاده وارد خیابان پیروزی و سپس خیابان فرهنگ و بعد از آن خیابان طالقانی شوید. بعد از طی حدود 50 متر، به این موزه دسترسی پیدا می کنید.

آدرس: شیراز، محله درب شاهزاده، بلوار کریم خان زند

تلفن: 07132236203

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت 8:30 صبح الی 20

قیمت بلیت: برای ایرانی ها 40000 ریال و برای غیر ایرانی ها 300000 ریال

در ادامه بخوانیدجاذبه های گردشگری شیراز | شهر زیبایی های دلنوازمنبع: همگردی

به "حمام تاریخی وکیل شیراز؛ بنایی با سقفی به زیبایی رنگین کمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام تاریخی وکیل شیراز؛ بنایی با سقفی به زیبایی رنگین کمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید