مقالات گردشگری

فناوری تلفن همراه در ایران 29ساله شد

29 سال پیش در چنین روزی اولین سیمکارت در ایران به وسیله همراه اول عرضه شد.

19 مرداد 1402

حضور استاندار تهران در جمع شهروندان شهرک امام رضا(ع)

استاندار تهران با حضور در شهرک امام رضا(ع) بومهن ضمن استماع مسائل و دغدغه های شهروندان دستوراتی جهت آنالیز و رسیدگی سریع موارد مطرح شده از سوی ساکنان را صادر کرد.

30 اردیبهشت 1402

میزبانی آرامگاه فردوسی از 150 هزار مسافر نوروزی

مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: آرامگاه فردوسی از 25 اسفند تا 12 فروردین ماه میزبان حدود 150 هزار مسافر و توریست بوده است.

14 فروردین 1402

جاده چالوس و آزادراه تهران ، شمال بازگشایی شد

جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال شب گذشته درپی بارش شدید برف و عدم ایمنی مسدود شده بود.

2 فروردین 1402

نبرد دراماتیک یک دارکوب با سار

لحظه ای که یک دارکوب در نبردی دراماتیک برای غذا با یک سار در آسمان می جنگد، در دوربین ثبت شده است.

28 اسفند 1401

کاوش تپه 5 هزار ساله برای آموزشِ دانشجویان

تپه پیر یکی از 900 محوطه عصر مفرغ در سیستان و بلوچستان و دربردارنده کهن ترین دوران استقراری این منطقه است.

21 اسفند 1401

کشف قدیمی ترین وسایل اسکی جهان

آثاری از اسکیت روی یخ که به گفته کارشناسان قدمت آن به 3500 سال قبل بازمی گردد و از استخوان حیوان ساخته شده است، در چین پیدا شده است.

12 اسفند 1401

وزارت میراث فرهنگی هیچ کار ارزشمندی را در شوش انجام نداده است

خبرگزاری مهر/ براساس سخنان نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس، وزارت میراث فرهنگی هیچ کار ارزشمندی را در شوش انجام نداده است.

8 بهمن 1401

پوره سیب زمینی با گوشت و پنیر، لذیذ و ساده

این غذا در همان ظرفی که پخته می شود سرو می شود و برای مجالس گزینه خوبی به نظر می رسد و می توانید در کنار دیگر غذا های خود آن را سرو کنید.

30 دی 1401

منطقه ها توریستی آسیا برای رونق صنعت گردشگری آماده می گردد

ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، منطقه ها توریستی آسیا برای رونق صنعت گردشگری آماده می گردد.

20 دی 1401

نوروز97 را بدون استرس هزینه ها شروع کنیم

طبق گفته علی اصغر بدیعی مقدم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، هزینه های حمل و نقل مسافران در ایام نوروز 97 با ناوگان عمومی افزایش نمی یابد. این خبر در بخش اخبار گردشگری، اخبار گردشگری دنیا و جدیدترین اخبار گردشگری در نوروز97 درباره هزینه...

17 دی 1401

دلایلی که موجب اخراج از هواپیما می گردد!!

آیا تا به حال از هواپیما اخراج شده اید؟ آیا می دانستید که خدمه پرواز هواپیما می توانند شما را از هواپیما اخراج نمایند . اصولا هواپیما سبب شده است که ما خیلی راحت و سریع خودمان را از یک نقطه به نقطه دیگر برسانیم و در طول سفر احساس خستگی کمتری کنیم نسبت به...

16 دی 1401

اولین کافه مدرن و جالب تهران کجاست؟

کافه پارس عمارتی دو طبقه بود که فضایی آلاچیق مانند با ستون های زیبا و سقف گنبدی شکل در قسمت بامش قرار داشت. در طبقه اول این عمارت عکاسی رامبراند و در طبقه دوم کافه پارس به عنوان نخستین رستوران و کافه مدرن ایرانی فعالیت می کرد. این کافه جزء نخستین کافه...

12 دی 1401

9 رازی که مگان مارکل و پرنس هری فاش کردند

پرنس هری و مگان مارکل از زمانی که با یکدیگر وارد رابطه عاشقانه شدند تا حالا که باهم تشکیل خانواده داده اند، همیشه سوژه بحث بوده اند.

8 دی 1401

ایجاد موزه در حاشیه غار 230 هزار ساله گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه موزه پیش از تاریخ در نزدیکی غارهای دربند رشی رودبار ایجاد می گردد، گفت: سرمایه گذاری حاضر شده یک مجموعه گردشگری شامل موزه محلی، بازارچه صنایع دستی، رستوران و پارکینگ اختصاصی را در منطقه ایجاد کند.

21 آذر 1401

برج های ایفل جهان که در فرانسه نیستند!

برج های ایفل دنیا که در فرانسه نیستند! این جمله کمی عجیب است، شما هم مثل خیلی از افراد تصور می کردید که ایفل در دنیا یکیست و آن ایفل فرانسه است؟ اما نه، به علت محبوبیت بالا، کپی های زیادی از برج ایفل فرانسه در کشور های دیگر وجود دارد، ایفل هایی که دور از...

17 آذر 1401

جاهای دیدنی هند که باید در زندگی تان ببینید

سفر برترین راه برای آشنایی با قومیت های مختلف است، همانطور که از قدیم هم گفتند بسیار سفر باید تا پخته گردد خامی. کشور هند هم به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری شناخته می گردد که به علت آیین های گوناگون و جاذبه های گردشگری زیادی که دارد، باعث آشنایی هرچه...

6 آذر 1401

بهسازی جاده اسالم در دست اجرا

پیغام شما شهروندان عزیز در خصوص شرایط نامناسب روکش آسفالت جاده اسالم به خلخال، به وسیله خبرنگار خبرنگاران پیگیری شد.

30 آبان 1401

بازدید بیش از 2 میلیون نفر از جاذبه های گردشگری لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز 2 میلیون و 305 هزار نفر از جاذبه های تاریخی و طبیعی لرستان تماشا نموده اند که قلعه فلک الافلاک خرم آباد با آمار 185 هزار و 479 نفر بیشترین بازدیدکننده ها را داشته است.

13 آبان 1401

3 اتفاق خاص و ویژه در انتظار دروازه بان مشهور پرسپولیس

جام جهانی 2022 قطر با شکستن رکورد های بسیاری برای تیم ملی ایران همراه است. علیرضا بیرانوند یکی از نفراتی است که می تواند چندین رکورد مختلف را در این رقابت ها بشکند.

4 آبان 1401
تعداد: (160)