حمایت از طرح و برنامه های شرکت های دانش بنیان در حوزه چاپ و نشر، آئین نامه ها و قوانین حوزه چاپ و نشر نیازمند بازبینی است

به گزارش وبلاگ فیروزآباد ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ملاقاتهای نورزی خود، با بعضی از اعضای اتحادیه چاپخانه داران و فعالان صنعت چاپ و نشر ملاقات و گفت و گو کرد. محمدمهدی اسماعیلی در این ملاقات با اشاره به نامگذاری سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب باعنوان فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرین، تاکید نمود: نوسازی صنعت چاپ در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است و شرکت های دانش بنیان دارای طرح و برنامه در این راستا مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

حمایت از طرح و برنامه های شرکت های دانش بنیان در حوزه چاپ و نشر، آئین نامه ها و قوانین حوزه چاپ و نشر نیازمند بازبینی است

وی صنعت چاپ را از صنایع بنیادین برشمرد و تاکید نمود: کوشش ما یاری به رشد این صنعت است.

وی با اشاره به کوشش دولت برای خودکفایی در حوزه کاغذ برای چاپ و نشر اضافه کرد: باتوجه به اینکه رهبر معظم انقلاب شعار سال جاری را فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرین قرار دادند، وزارت فرهنگ آمادگی همکاری و حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال و دارای طرح در این زمینه را دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آئین نامه ها و قوانین حوزه چاپ و نشر نیازمند بازبینی است، تاکید نمود: مقرر شده درباره حوزه چاپ و نشر جلسه ای را با وزارت صمت داشته تا کارگروه هایی را در حوزه چاپ و نشر با هدف برطرف مسائل و موانع موجود ایجاد کنیم.

اسماعیلی در ادامه تاکید نمود: در حوزه صادرات به ویژه محصولات چاپی نیز در پی برطرف قوانین پیچیده هستیم.

در این جلسه اعضای اتحادیه چاپخانه داران کشور نیز از آمادگی و همکاری های لازم برای ارتقای این صنعت سخن گفتند.

بعلاوه کنترل محتوای زمانبندی، ضرورت خروج از مرزهای صنعت چاپ ایران برای صادرات محصولات، ایجاد شرایط برابر میان چاپخانه های خصوصی با دولتی، بازبینی قوانین و ضوابط گذشته و به روزرسانی آن ها، تصمیمات جزیره ای دیگر وزارتخانه ها از دیگر موضوعات و پیشنهادات حاضران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

میریونس جعفری، احمد ابوالحسنی، طاهری آشتیانی، دکتر منصوری، مهندس احمدی، عطا حسینی و مهدی علیان به عنوان نمایندگان اتحادیه چاپخانه داران صنعت چاپ و نشر کشور در این جلسه حضور داشتند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "حمایت از طرح و برنامه های شرکت های دانش بنیان در حوزه چاپ و نشر، آئین نامه ها و قوانین حوزه چاپ و نشر نیازمند بازبینی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از طرح و برنامه های شرکت های دانش بنیان در حوزه چاپ و نشر، آئین نامه ها و قوانین حوزه چاپ و نشر نیازمند بازبینی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید