دانشکده گمرک و تجارت خارجی در دانشگاه تهران تاسیس می گردد

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، رئیس دانشگاه تهران برای پیشنهاد رییس کل گمرک جمهوری اسلامی جهت تاسیس دانشکده گمرک و تجارت خارجی با حمایت آن ها در دانشگاه اعلام آمادگی کرد.

دانشکده گمرک و تجارت خارجی در دانشگاه تهران تاسیس می گردد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ فیروزآباد به نقل از دانشگاه تهران؛ مهدی میراشرفی رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در ملاقات با مقیمی رییس دانشگاه تهران خواهان راه اندازی دانشکده گمرک در دانشگاه تهران و تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته های خاص مورد احتیاج گمرک و ساماندهی پژوهش های مرتبط در این حوزه شد.

وی گفت: یکی از فضا هایی در کشور که به صورت واقعی آشتی بین دانشگاه و صنعت و خدمات رخ داد، حوزه همکاری دانشگاه تهران و گمرک بود و اعتقاد داریم تنها راه حل حل مسائل و معضلات کشور، آشتی با دانشگاه است. آنچه که می تواند به کشور یاری کند این است که فراوری علم و دانش در کشور به مهارت و ثروت تبدیل گردد.

رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: برای ایجاد دانشکده و بعلاوه پژوهشکده ای که به طور اختصاصی و ویژه به چاره جویی برای احتیاج های گمرک و تربیت نیروی متخصص مورد احتیاج گمرک بپردازد، دست احتیاج به سوی دانشگاه تهران دراز می کنیم. در این راه هر نوع تخصیص اعتبار برای بحث های آموزشی و پژوهشی را هزینه نمی بینیم بلکه سرمایه گذاری می دانیم.

میراشرفی با درخواست اینکه دانشکده ای با عنوان دانشکده گمرک و تجارت خارجی در فضای فیزیکی دانشگاه تهران راه اندازی گردد، گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران متعهد می گردد هزینه های لازم برای احداث ساختمان های این دانشکده را تقبل کند.

وی درباره رشته های مدنظر گمرک جهت راه اندازی در دانشکده گمرک و تجارت خارجی، گفت: کمیته دائمی فنی در سازمان جهانی گمرک بر روی بعضی فناوری ها و عرصه ها نظیر بلاک چین، هوش مصنوعی، پرنده های بدون سرنشین، اینترنت اشیا، ربات ها و بیگ دیتا تاکید دارد و توصیه می نماید که گمرک کشور ها به سمت توانمندسازی خود در این عرصه ها حرکت نمایند. البته برای اینکه گمرک یک سازمان روزآمد باشد، احتیاج دارد که در جهت این فناوری ها گام بردارد.

رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بعلاوه خواهان تعریف رشته های بین رشته ای مورد احتیاج گمرک با سرفصل های تازه و کاربردی شد و اعلام کرد: امیدواریم دانشجویانی که در آینده از دانشکده گمرک و تجارت خارجی دانشگاه تهران فارغ التحصیل می شوند، مهارت هایی متناسب با آخرین استاندارد های جهانی کسب نموده باشند.

رییس دانشگاه تهران گفت: مرکز فناوری های دیجیتالی و مرکز یادگیری الکترونیکی و مدیریت دانش دانشگاه تهران می تواند دوره های کوتاه مدت و دوره مجازی مورد احتیاج گمرک را برنامه ریزی کند. بعلاوه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تهران می توانند دوره های مدیریت گمرکی، MBA و DBA متناسب با احتیاج های گمرک را تعریف و اجرا نمایند.

در ادامه این نشست رییس دانشگاه تهران با اعلام آمادگی دانشگاه تهران برای یاری به گمرک جمهوری اسلامی ایران در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فنی گفت: علاوه بر دانشکده گمرک و تجارت خارجی، می توانیم یک پژوهشگاه نیز با مدیریت دانشگاه تهران راه اندازی کنیم.

مقیمی تاکید نمود: ضروری است متناسب با احتیاجمندی های کشور، رشته های تازه با عناوین و سرفصل های تازه متناسب با احتیاج بازار را حتی برای یک دوره 5 ساله تعریف کنیم.

وی توضیح داد: برای راه اندازی دانشکده، یک سری مجوز های قانونی و بعلاوه تأمین فضای فیزیکی مناسب مورد احتیاج است که در صورت حمایت اقتصادی از سوی گمرک برای تأمین فضای فیزیکی، مجوز های قانونی راه اندازی دانشکده گمرک از سوی دانشگاه تهران پیگیری خواهد شد.

رییس دانشگاه تهران درباره طراحی رشته های مورد احتیاج گمرک نیز گفت: کارگروه هایی برای طراحی رشته های میان رشته ای با یاری اساتید دانشگاه تهران و نمایندگانی از گمرک فعال شوند تا رشته ها، سرفصل ها و تدوین متون طراحی شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشکده گمرک و تجارت خارجی در دانشگاه تهران تاسیس می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشکده گمرک و تجارت خارجی در دانشگاه تهران تاسیس می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید