درخواست بایدن از ترامپ برای کاهش تحریم های ایران در دوران شیوع کرونا

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، سناتور جو بایدن، نامزد پیشتاز حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از دولت دانلد ترامپ خواست در زمانه شیوع کرونا به تحریم ها علیه ایران خاتمه دهد.

درخواست بایدن از ترامپ برای کاهش تحریم های ایران در دوران شیوع کرونا

به گزارش وبلاگ فیروزآباد به نقل از بلومبرگ، بایدن که جدی ترین رقیب ترامپ در انتخابات 2020 آمریکاست، با انتشار یک بیانیه به جمع چهره ها، کشورها و نهادهایی پیوست که در هفته های اخیر خواهان سرانجام تحریم ها و یاری به ایران برای مبارزه با ویروس کرونا شده اند.

سناتور بایدن در بیانیه خود فقط نام ایران را آورده و نوشته است: در میانه این دنیاگیری مرگبار که مرز نمی شناسد، ایالات متحده باید گام هایی بردارد و به یاری ملت هایی بشتابد -از جمله ایران- که بیش از دیگران از ویروس آسیب دیده اند؛ حتی اگر اولویت ما سلامت مردم آمریکاست. صدور مجوز صادرات به شرکت های فراوری مواد دارویی و تجهیزات پزشکی و آسان کردن جهت بانک های بین المللی و شرکت های حمل و نقل برای دسترسی ایرانیان به درمان از کارهایی است که آمریکا باید در پیش بگیرد.

معلون رئیس جمهوری آمریکا در دوران زمامداری باراک اوباما در عین حال از ایران هم خواست در اقدامی انساندوستانه شهروندان دربند آمریکایی را آزاد کند و اضافه نمود: با وجود داشتن اختلاف های بسیار بسیار زیاد با حکومت ایران، برداشتن تحریم ها کاری درست و انسانی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "درخواست بایدن از ترامپ برای کاهش تحریم های ایران در دوران شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست بایدن از ترامپ برای کاهش تحریم های ایران در دوران شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید