محصولات فناورانه دانش بنیان ها به مهمات جبهه مقابله با کرونا تبدیل شده است

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک های علم و فناوری به صورت روز شمار و ساعت به ساعت یک محصول جدید برای کاهش اثرات همه گیری ویروس کرونا در اختیار اعضای جامعه قرار می دهند.

محصولات فناورانه دانش بنیان ها به مهمات جبهه مقابله با کرونا تبدیل شده است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ فیروزآباد به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک های علم و فناوری و سایر مراکز به صورت روزشمار و ساعت به ساعت یک محصول جدید برای کاهش اثرات همه گیری ویروس covid-19 در اختیار اعضای جامعه قرار می دهند. ایران یکی از معدود کشورهایی است که عمده احتیاجهای خود را در این زمینه نه از واردات، بلکه با تکیه بر فراوری داخلی تامین می نماید.

در حالی که به گزارش FINANCIAL TIMES در ایتالیا، پرسنل پزشکی دستوراتی دریافت نموده اند که در بیمارستان ها به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی بیماران دارای بالاترین شانس زنده ماندن را در اولویت قرار دهند، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه کشورمان از استعداد صادراتی محصولات مورد احتیاج برای مقابله با ویروس کرونا سخن گفتند. این توان فراوریی و صادراتی به پشتوانه هزاران شرکت دانش بنیان و فناوری به دست آمده است که در یک بازه زمانی 6 ساله از مرحله ایده به شرکت های بالنده تبدیل شده اند.

از بد عهدی جنرال موتور تا فراوری سه شیفت در شرکت های دانش بنیان

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک توییت از بدعهدی شرکت جنرال موتور در تحویل تجهیزات مورد احتیاج برای مقابله با کرونا به شدت گلایه کرد، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، روز دوم اردیبهشت ماه در بازدید از شرکت های دانش بنیانی که به صورت سه شیفته و در 24 ساعت شبانه روز برای عمل به تعهداتشان محصولات مود احتیاج مراکز درمانی را فراوری می نمایند تشکر کرد. شرکت هوایار یکی از این شرکت ها بود که به صورت سه شیفت تجهیزات و محصولاتی مانند دستگاه بزرگ اکسیژن ساز و مواد ضد عفونی نماینده فراوری می نماید.

فراوری نمایندگان پر شمار محصولات مقابله با بیماری

تعداد فراوری نمایندگان فناور و دانش بنیانی که محصولات مورد احتیاج مقابله با بیماری را فراوری می نمایند به شکل انفجاری افزایش یافته است. این افزایش چشمگیر به مدد زیرساخت های دانش بنیان و فناورانه ای به دست آمده است که در طول سال های پیش از این مقدمات آن فراهم شده بود. شتابدهنده ها نیز در این بین نقشی ویژه بر عهده دارند.

شتابدهند ه سیناپس به عنوان نخستین شتابدهنده محصولات تشخیص آزمایشگاهی، پیروز به طراحی و ساخت کیت سرولوژی کرونا شد. این محصول نتیجه کوشش شبانه روزی 14 روزه متخصصان تیم covid-19 در این شتابدهنده است. کیت سرولوژی SARS-CoV2 IgGو SARS-CoV2 IgM با حضور ستاری، برای فراوری انبوه به شرکت های فراوریی پیشتاز طب زمان و ایده آل تشخیص آتیه واگذار شد.

فراوری اپلیکیشن

شتاب دهنده سیوان نیز با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش، پیروز به معرفی و عرضه اپلیکیشن گوشی تلفن همراه سفیران سلامتی ویژه بیماری همه گیر کرونا شده است. در این اپلیکیشن کاربر از امکانات مختلفی مانند آموزش، اطلاع رسانی، احتیاجسنجی، معرفی و آدرس مراکز درمانی، معرفی استارتاپ ها و کسب و کارهای خدمت رسان به مردم، تست غربالگری کرونا، آموزش های ویژه دانش آموزان و هشدارهای منطقه ای بهره مند می گردد.

فراوری سرویس های ارتباط از راه دور

شتاب دهنده سلامت الکترونیک کارا نیز با همراهی پنج استارتاپ خود، پیروز به خدمت رسانی 3.000.000.000 ریالی رایگان به کاربران استارتاپ ها و بیش از 400 نفر اشتغال زایی شده است. ارائه سرویس های ارتباط از راه دور، ارائه محتوای آمورشی، کنترل سلامت و سبک زندگی در دوران قرنطینه از خدماتی بوده است که از طریق استارتاپ های عضو شتاب دهنده سلامت الکترونیک کارا به کاربران آنها عرضه شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "محصولات فناورانه دانش بنیان ها به مهمات جبهه مقابله با کرونا تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات فناورانه دانش بنیان ها به مهمات جبهه مقابله با کرونا تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید