روایت عجیب یک کارگردان ژاپنی ، امنیت نداریم ، ساعت کار طولانی و دستمزدهای ناچیز

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، سینمای ژاپن با پیشینه ای افزون بر یک قرن یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین صنعت های فیلم دنیا را داراست اما کارگردان تحسین شده ژاپنی می گوید سینمای این کشور با بودجه ای ناکافی و نگاه درونگرای خود باعث از بین رفتن استعدادهای جوان می گردد.

روایت عجیب یک کارگردان ژاپنی ، امنیت نداریم ، ساعت کار طولانی و دستمزدهای ناچیز

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، هیروکازو کورئیدا کارگردان مطرح سینمای ژاپن که با فیلم دزدان فروشگاه در سال 2018 برنده نخل طلای کن شد به خبرگزاری فرانسه گفته نگرش های خودخواهانه و شرایط بد کاری، ژاپن را در سینما و تلویزیون عقب نگه می دارد در حالی که قدرت های(سینما و تلویزیون) همسایه اش کره جنوبی در سطح بین المللی جلوترند. او می گوید سینمای ژاپن برای یاری به کارگردانان جوان باید تغییر کند.

از فیلم های مطرح ژاپنی که تا به امروز ساخته شده می توان راشومون، داستان توکیو، هفت سامورایی، ریش قرمز، آشوب، سانشوی مباشر، گودزیلا، اوگتسو، یوجیمبو، هاراکیری، زن در ریگ روان، تامپوپو، مدفن کرم های شب تاب، آکیرا، طومار نینجا، سیزده آدمکش و شهر اشباح را نام برد.

کورئیدا می گوید که محیط فیلمسازی ژاپن باید تغییر کند و در عین حال خواهان سرانجام دادن به دستمزدهای کم، ساعت های کاری طولانی و عدم امنیت کسانی شد که کوشش دارند مهارت های خود در این صنعت را ارتقا دهند.

او گفته در طول زندگی حرفه ای ام، توانسته ام روی بهبود فیلمسازی خودم تمرکز کنم. اما اکنون با نگاهی به پیرامونم می بینم که دیگر جوانان کار در سینما و تلویزیون را انتخاب نمی نمایند. او می گوید که ژاپن نیازمند یک مرکز ملی سینمای دولتی مانند فرانسه است تا بودجه بیشتری برای صنعت فیلمسازی و بهبود شرایط کاری داشته باشد.

سرانجام کار تلویزیون | پخش برنامه های سنتی تعطیل می گردد؟

منبع: همشهری آنلاین

به "روایت عجیب یک کارگردان ژاپنی ، امنیت نداریم ، ساعت کار طولانی و دستمزدهای ناچیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت عجیب یک کارگردان ژاپنی ، امنیت نداریم ، ساعت کار طولانی و دستمزدهای ناچیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید