سناریو برکناری پلوسی؛ تاکتیک انتخاباتی جدید جمهوریخواهان

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، داگ کالینز با طرح این ادعا که نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس و از مخالفان سرسخت سیاست های ترامپ دچار زوال عقل شده است، با ارائه قطعنامه ای که می تواند یکی از تاکتیک های جدید انتخابات جناح ترامپ باشد، خواستار برکناری او از پست ریاست شده است.

سناریو برکناری پلوسی؛ تاکتیک انتخاباتی جدید جمهوریخواهان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فیروزآباد، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: این نماینده جمهوریخواه از ایالت جورجیا گفت بزودی قطعنامه ای را ارائه می دهد که در آن بیان می شود واضح است که نانسی پلوسی از نظر ذهنی صلاحیت ادامه فعالیت به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را ندارد.

در این قطعنامه، پلوسی به نقض قانون اساسی، هدر دادن وقت مجلس درباره استیضاح و نداشتن صلاحیت متهم می شود.

کالینز در توئیتر نوشت: تمایل نداشتن نانسی پلوسی برای تبعیت از قانون اساسی، در کنار اقدامات اخیر او توانایی ذهنی او را زیر سوال می برد. مهم است که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا خواستار برکناری او شوند.

واشنگتن تایمز نوشت: اشاره این نماینده به اقدامات دیگر پلوسی احتمالا به درخواست هفته گذشته رئیس مجلس نمایندگان مربوط می شود که همزمان با بیماری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا گفت او به دنبال کمیسیون دو حزبی است که بتواند مطابق با اصل 25 قانون اساسی آمریکا رئیس جمهوری را که از نظر عقلانی صلاحیت ندارد، برکنار کند.

شبکه خبری فاکس نیوز نوشت: این قطعنامه همچنین پلوسی را متهم می کند که وقت اکثریت مجلس نمایندگان را صرف تحقیقات بی حاصل و بدون پایه و اساس کرده است و طراح اولین رای گیری حزبی برای آغاز تحقیقات استیضاح از رئیس جمهوری در طول تاریخ این کشور است.

واشنگتن تایمز شانس موفقیت تصویب این قطعنامه را اندک پیش بینی کرده است.

کالینز برای نخستین بار در 6 ژانویه 2013 میلادی به عضویت این مجلس درآمد و در انتخابات نوامبر با کِلی لوفلر سناتور جمهوریخواه رقابت می کند.

پلوسی روز پنجشنبه بیان نمود که قصد دارد با استناد به متمم 25 قانون اساسی ترامپ را از قدرت خلع کند..

بر اساس متمم 25 قانون اساسی آمریکا، در صورتی که مشخص شود رییس جمهوری قادر به انجام اختیارات و وظایف دفتر خود نیست، معاون رئیس جمهوری به عنوان سرپرست ریاست جمهوری منصوب می شود.

این اولین بار نیست که پلوسی خواستار برکناری ترامپ است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در مصاحبه ای با نشریه ال که پنجشنبه منتشر شد، درباره ترامپ اظهار کرد: او خودش می داند که دیوانه است. این مسأله کاملاً آشکار است. صادقانه بگویم؛ توجه زیادی به او نمی کنم.

ترامپ هم از پلوسی انتقاد و با او را با الفاظ رکیکی خطاب کرده است. ترامپ در سخنانی با اشاره به مبارزات انتخاباتی، گفت: ما می خواهیم مجلس نمایندگان را پس بگیریم. ما می خواهیم از شر این نانسی پلوسی دیوانه خلاص شویم. مردم از او خسته شده اند.

ترامپ یکبار در مصاحبه ای تلویزیونی، پلوسی را سرد مثل سنگ توصیف کرد.

رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته نیز در حالی که دموکرات ها فرایند استیضاح وی را کلید زدند، پلوسی را دیوانه خطاب کرده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سناریو برکناری پلوسی؛ تاکتیک انتخاباتی جدید جمهوریخواهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناریو برکناری پلوسی؛ تاکتیک انتخاباتی جدید جمهوریخواهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید