شیوه برگزاری امتحانات سرانجام سال و ارزیابی دانش آموزان ابتدایی

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ارزیابی خاتمه سال این مقطع تحصیلی با موضوع معلم انجام می گردد.

شیوه برگزاری امتحانات سرانجام سال و ارزیابی دانش آموزان ابتدایی

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ فیروزآباد، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مورد جزئیات امتحانات انتها سال و ارزیابی دانش آموزان ابتدایی، اضافه نمود: برای دانش آموزان ابتدایی طبق دستورالعمل تهیه شده و جلسات شورای عالی آموزش و پرورش، ارزیابی معلم مدنظر است که به شیوه کیفی و توصیفی انجام می گردد همچنین امتحانات هماهنگ پایه ششم که به صورت منطقه ای برگزار می شد، سال جاری حذف شده است.

وی با اشاره به اینکه در پایه های ابتدایی بعد از آنکه محتوای کتاب های درسی انتها و کار آموزش به اتمام رسید، ارزیابی دانش آموزان با موضوع معلم انجام می گردد. گفت: بنابراین خانواده ها نباید نگران باشند، چون پیش بینی شده با توجه به اهمیت مهارت های پایه خواندن، نوشتن و حساب کردن به ویژه در پایه های اول در صورت لزوم، برنامه جبرانی برای این دسته از دانش آموزان در نظر گرفته گردد و در آغاز سال تحصیلی آینده معلمان ارزیابی آن را انجام خواهند داد تا دانش آموزان مهارت های پایه را کسب نموده و به پایه بالاتر بروند، اطمینان از یادگیری صحیح مهارت های پایه جزو برنامه های آموزش و پرورش است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مورد مسائل شبکه شاد نیز این طور شرح داد که آموزش و پرورش قبل از راه اندازی شاد با توجه به مأموریت های ذاتی برای تداوم جریان آموزش اقدامات مختلفی را انجام داده بود و یکی از اقدامات در سطح ملی همکاری با صدا و سیما و فراوری برنامه های آموزش تلویزیونی بود.

وی اضافه نمود: به همین دلیل در مناطق روستایی و عشایری که امکان دسترسی به فناوری ها وجود نداشت، درس نامه هایی توسط راهبران آموزشی تهیه و به درب منزل دانش آموزان برده شد و همچنین رؤسای مناطق موظف شدند، از در دسترس بودن آموزش برای دانش آموزان مناطقشان اطمینان پیدا نمایند.

حکیم زاده با اشاره به اینکه برنامه های آموزش تلویزیونی همچنان ادامه دارد گفت: وجود یک اپلیکیشن با کاربرد آموزشی و محیط امن در قالب یک برنامه هماهنگ و منسجم و با قابلیت نظارت لازم بود تا منبع خوب محتوا را در اختیار دانش آموز، معلم و خانواده قرار دهد که مورد تأیید آموزش و پرورش باشد.

وی اظهار داشت: در آغاز کار به این بزرگی که در مقیاس جهانی آن هم در مدت کوتاه قابل ارائه است، مسائلی وجود دارد، اما کوشش این است که هر روز اشکالات کمتر گردد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط آزمون تیزهوشان نیز شرح داد: رئیس مرکز ملی استعداد های درخشان در جریان آخرین اطلاعات این مسئله است، اما با توجه به جلساتی که برگزار گردید آموزش و پرورش تابع پروتکل های وزارت بهداشت برای برگزاری امتحانات است اگر با توجه به شرایطی که وجود دارد به آموزش و پرورش قطعی اعلام گردد شرایط برگزاری امتحانات با حفظ فاصله فیزیکی به چه صورت خواهد بود، تصمیم نهایی زودتر به اطلاع همه افرادی که داوطلب هستند می رسد، اما هنوز این موضوع نهایی نشده و برای اطلاع رسانی فرصت است آموزش و پرورش مصمم است همه برنامه های خود را جلو ببرد، اما متناسب با شرایط فعلی اقداماتی پیش بینی می کنیم که سلامت دانش آموزان حفظ و برنامه ها هم اجرا گردد.

وی درباره تداخل زمان آموزش دانش آموزان دوره های تحصیلی مختلف در شبکه شاد گفت: زمان برگزاری کلاس ها شناور است، در دوره ابتدایی از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر امکان برگزاری کلاس های درس وجود دارد که با توافق خانواده ها و دانش آموزان، معلم ساعت کلاس را انتخاب می نماید، اما اگر تداخلی وجود داشت می توان ساعت دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول را جابجا کرد و همزمان برنامه های دیگری به وسیله تلویزیون وجود دارد که می توانند استفاده یا حتی آن را دانلود نمایند.

حکیم زاده اضافه نمود: بر اساس دستورالعمل شاد، مدیران مدارس باید اسامی دانش آموزانی که امکان استفاده از شاد را ندارند، استخراج و با ذکر دلایل ارائه دهند و اقدامات جبرانی و جایگزین برای پیگیری برنامه های آموزشی آن ها انجام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شیوه برگزاری امتحانات سرانجام سال و ارزیابی دانش آموزان ابتدایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه برگزاری امتحانات سرانجام سال و ارزیابی دانش آموزان ابتدایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید