مهاجرت تحصیلی به چین

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، شاید شنیدن نام چین آن هم برای تحصیل چندان برای تان مجذوب کننده نباشد اما اگر از شرایط تحصیل، سطح اعتبار دانشگاه ها و هزینه های زندگی در این کشور بشنوید نظرتان عوض شود و چین را هم در لیست کشورهایی که برای تحصیل انتخاب کردید قراردهید.

مهاجرت تحصیلی به چین

کشور چین یا جمهوری خلق چین با جمعیتی بالغ بر 1.4 میلیارد نفری، یکی از مقاصد مجذوب نماینده برای تحصیل به تعداد می آید و مهاجرت به آن به قصد کسب علم و دانش می تواند تجربه ای شگفت انگیز برای شما علاقه مندان به این کشور باشد. مردمان این سرزمین همه روزه در تلاش هستند تا و همین تلاش ها سبب شده تا چین به مقصد اصلی تمامی حوزه ها از جمله تحصیلی مبدل شده است. حتی از دیگر نتیجه این تلاش ها می توان به وجود به روزترین برنامه های آموزشی در سیستم دانشگاهی این کشور اشاره کرد.

تمام این مزایا دلیلی شده تا مردم از سراسر دنیا ترغیب شوند تا تحصیل خود را در دانشگاه های معتبر چین ادامه دهند. البته این میزان استقبال کمک بزرگی به افزایش اعتبار دانشگاه ها می کند. چنانچه شما هم در پی مقصدی مجذوب نماینده و ایده آل برای ادامه تحصیل هستید، ما کشور چین را به دلیل فرصت های بزرگی پیش روی تان قرار می دهد به شما توصیه می کنیم.

بررسی تحصیل در چین

غیرممکن است دانشجویی قصد تحصیل در کشورهای خارجی مثل چین را داشته باشد و به فکر زبان، پول و هزینه های تحصیل و زندگی و … در آن مقصد نباشد. تمامی افرادی که در پی اخذ ویزای تحصیلی چین هستند با دغدغه های متعددی مثل زبان تحصیل روبرو هستند که البته می توان این خبر خوش را به متقاضیان داد که سرزمین چین برای آسودگی هرچه بیشتر دانشجویان خارجی امکانی فراهم نموده تا بتوانند به کمک زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند. دولت این کشور این زبان پرکاربرد و پرطرفدار را را به صورت گسترده در سیستم آموزشی خود بکار گرفته، حتی فرصت انتخاب میان دو زبان چینی و انگلیسی را به افراد داده است.

از چنین امکانی این طور می توان نتیجه گرفت که دولت چین در تلاش است تا فاصله ایجاد شده بین نخبگان تحصیل نموده و دانشجویان با استعداد را کاهش دهد و بسکمک از دانشگاه های خود را بر توسعه فناوری های متعدد متمرکز نماید تا رقابت با غرب افزایش یابد. همچنین بد نیست بدانید دانشجویانی که چین را برای تحصیل انتخاب می نمایند به دلیل قوی بودن چرخه اقتصادی این کشور از همان ابتدا مهارت های بازار کار و تجارت را فرا گرفته و پس از سرانجام دوره تحصیل شان به آسانی می توانند در کار مناسبی مشغول شوند و درآمد کسب نمایند.

نام و نام خانوادگی

تعداده تلفن همراه

چنان چه شما هم در پی تغییر آینده تان و ساخت زندگی جدیدی برای خود هستید می توانید با یکی از مشاوران مهاجرتی وبلاگ فیروزآباد ارتباط برقرار نموده و شانس خود را برای دریافت ویزای چین و تحصیل در آن امتحان کنید. در نظر داشته باشید که اگر همین حالا برای اجرای این تصمیم قدم بردارید چندین پله از سایر هم سن و سال های خود جلوتر هستید.

سیستم آموزشی کشور چین

سیستم آموزشی کشور چین دقیقا همچون سیستم آموزشی آمریکا می باشد، بدین صورت که دانشجویان می توانند 2 تا 6 سال در دوره های کارشناسی مشغول به تحصیل باشند. جالب است بدانید که زبان مورد استفاده در دانشگاه های معتبر در چین انگلیسی می باشد و حتی در بعضی از دانشگاه های شانگهای شما می توانید بدون اینکه مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید تنها مشغول به تحصیل شوید ولی بایستی بتوانید در حد آیلتس 5.5 آکادمیک به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. این عامل باعث شده است که بسکمک از دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل چین را به نام کشور مقصد انتخاب نمایند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های چین تقریبا 70 درصد ارزان تر از تحصیل در رشته های مشابه در کشورهایی همچون آمریکا می باشد.

لازم به ذکر است که برای تحصیل در دوره دکترا در کشور چین دانشجویان به 3 تا 4 سال زمان نیاز خواهند داشت. افرادی که در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند به صورت پاره وقت می توانند در پروژه های تحقیقاتی شرکت نمایند. سال تحصیلی این دانشجویان در دو ترم بهار و پاییز آغاز می شود.

همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم آن چه منجر به جذب هر چه بیشتر دانشجویان به این کشور می شود چشم انداز کاری کشور چین می باشد. بدون شک تمامی فارغ التحصیلان در سرانجام تحصیل خود، از شانس بالایی برای اشتغال در این کشور برخوردار خواهند بود.

تحصیل در چین بدون مدرک زبان

یکی از شرایط پذیرش دانشگاه ها در چین که سبب شده افراد زیادی ترغیب شوند تا برای دریافت این ویزا تلاش نمایند این است که متقاضی هنگام ثبت نام به مدرک و نمره زبان آزمون هایی مانند تافل و آیلتس نیازی ندارد و دانشگاه این فرصت را در اختیار دانشجو می گذارد تا پیش از هرچیز و در ابتدا دوره زبان انتخابی خود را در کالج های سپری نموده و با تسلط کامل و مناسب به دانشگاه وارد شوند.

اما آن دسته از افرادی که به تحصیل به زبان چینی تمایل زیادی دارند می بایست علاوه بر گذراندن دوره پیش نیاز در آزمون HSK شرکتنموده و نمره قبولی را کسب نمایند. آزمون زبان چینی HSK هر سال سه بار در کشور چین برگزار می شود. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی قصد تحصیل در چین را دارند به مدرک HSK با نمره حداقل 4 و متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد به حداقل نمره 6 از این آزمون نیاز دارند . افراد علاقه مند به زبان انگلیسی هم باید یکی از مدارک آیلتس و یا تافل را ارائه دهند.

لازم به ذکر است که اغلب دانشگاه های دولتی چین به زبان چینی و دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی تحصیلات خود را ارائه می دهند، البته باید به این مورد توجه داشته باشید که در بعضی از دانشگاه ها امکان پذیرش بدون مدرک زبان وجود دارد و بعضی دیگر از همان ابتدا و برای ثبت نام از دانشجو مدرک زبان درخواست می نمایند.

محدودیت سنی برای تحصیل در چین

یکی از سوالات مهمی که شاید فکر شما علاقه مندان تحصیل در چین را به خود درگیر کند این است که آیا تحصیل در چین محدودیت سنی دارد یا با هر سنی می توان برای گرفتن پذیرش دوره های مختلف تحصیلی دانشگاه های چین اقدام کرد؟

متاسفانه برای تحصیل در دانشگاه های چین می بایست ابتدا نگاهی به سن خود بیاندازید، چرا که این کشور هم مانند بسکمک از کشورهای خارجی دیگر برای پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی محدودیت سنی تعیین نموده است. این محدودیت هم به شرح ذیل است:

  • دانشجویان دوره کارشناسی زیر رده سنی 25 سال با تحصیلات کامل متوسطه
  • دانشجویان زیر رده سنی 35 سال که حداقل دو سال از دوره کارشناسی را گذرانده باشند
  • دانشجویان زیر رده سنی 35 سال برای مقطع کارشناسی ارشد
  • دانشجویان زیر رده سنی 45 سال و دارای مدرک کارشناسی ارشد
  • دانشجویان مقطع دکتری زیر رده سنی 40 سال که از مدرک کارشناسی ارشد برخوردار می باشند

البته در نظر داشته باشید که این محدودیت ها در بعضی دانشگاه ها و دوره های تحصیلی فرق دارد.

اگر محدودیتی برای تحصیل در چین ندارید پس همین حالا فرم ارزیابی ما را پر کنید تا مشاوران وبلاگ فیروزآباد در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

فرم ارزیابی مهاجرت

تحصیل در چین با مدرک دیپلم

آن افرادی که توانسته اند از سیستم آموزشی کشور چین مدرک دیپلم خود را دریافت نمایند به آسانی می توانند برای ورود به یکی از دانشگاه های این کشور اقدام نمایند اما این فرایند برای متقاضیان دارای مدرک دیپلم که از سایر کشورهای خارجی قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های چین را دارند کمی متفاوت می باشد، زیرا شرایط ثبت نام در بعضی از دانشگاه های این کشور برای این افراد این گونه است که باید مدت مشخصی را به تحصیل در کالج سپری نموده و سپس به دانشگاه وارد شوند.

این کالج ها که بیشتر برای رشته های پزشکی تعریف شده اند در دانشگاه هایی مانند هاست (HUST) ارائه می شوند تا دانشجو با مفاهیم اولیه دانش رشته های پزشکی و همچنین زبان چینی آشنا شود. درضمن بهتر است بدانید که برای متقاضی هیچ اجباری جهت گذراندن این دوره ها وجود ندارد و وی می تواند باتوجه به شرایط خاص خود آن ها را انتخاب کند.

رشته های غیر پزشکی در دانشگاه های چین دوره تحصیل شان با چهار سال کارشناسی آغاز شده و باید این را در نظر داشت که اغلب رشته ها در این مقطع در دانشگاه های کشور چین به زبان بومی چینی تدریس می شوند، البته دانشجویانی که توانایی بیشتری دارند و در این راه تلاش بیشتری می نمایند و با توجه به برنامه های آموزشی شان ممکن است دوره چهار ساله کارشناسی را یک یا دو ترم کم تر به سرانجام برسانند؛ البته برعکس این موضوع هم هست و ممکن است دوره آموزشی به همین میزان یعنی یک یا دو ترم بیشتر شود.

ممکن است دوره های اختکمک در این مدت کاهش یابند یا حتی دوره هایی مجزا برای پاسخگویی به نیازهای مختلف دانشجو اضافه شوند. در هر صورت پس از گذراندن امتحانات و سرانجام نامه فارغ التحصیلی، دانشجویان مدرک لیسانس را از دانشگاه های چین دریافت می نمایند.

همچنین جهت رسیدن به پذیرش دردوره کارشناسی باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • گذرنامه معتبر با اعتبار چهارساله
  • سن از 18 تا 30 سالگی (شانس افرادی که در سن زیر 25 سالگی برای پذیرش اقدام می نمایند ، بیشتر است)
  • اصل مدرک دیپلم 12 ساله همراه با ریز نمرات
  • میانگین نمرات بالای 14 قابل قبول است.
  • ارائه مدرک زبان چینی برای افرادی که زبان تحصیل چینی را انتخاب نموده اند.

چرا موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت؟

موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت یکی از بزرگترین موسسات مشاوره به تعداد میرود که از یک سیستم مشاوره ای نوین استفاده می کند. با مراجعه به این موسسه می توانید از تخصص و تجربه وکلای وبلاگ فیروزآباد در زمینه مهاجرت بهره مند شوید. متخصصین ما می توانند رزومه مهاجرتی شما را به نحو مطلوبی ارتقا دهند و در صورت عدم دریافت ویزا می توانید وجه خود را از موسسه باز پس گیرید. تیم متخصص وبلاگ فیروزآباد تمام مراحل مهاجرتی شما را اعم از ترجمه مدارک، رزرو هتل، اخذ بلیط رفت و برگشت، اخذ PR، اجاره خانه و ماشین و … برای شما انجام می دهند.

ارسال نظرات لغو پاسخ

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می نویسم.

منبع: پارسی کانادا

به "مهاجرت تحصیلی به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت تحصیلی به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید