ورود پهپادهای مسافربر به دبی

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، مقامات شهر دبی امیدوارند که تا اوایل تابستان پرواز پهپادهای با سرنشین در این شهر تبدیل به یک امر عادی گردد.

ورود پهپادهای مسافربر به دبی

امارات متحده عربی میخواهد دبی را تبدیل به یکی از اولین شهرهای دنیای آینده کند. استفاده از پهپاد EHang 184 که ساخت کشور چین است و یک پرواز آزمایشی به دور برج العرب، برج معروف شهر دوبی داشته، یکی از این اقدامات است.

مدیر آژانس راه و ترابری دبی می گوید که این پهپاد یک مدل آزمایشی نیست و آنها آن را در آسمان دبی امتحان نموده اند. اما سوال اساسی این است که آیا این پهپادها که شکلی شبیه به تخم مرغ دارند، آیا واقعا جایگزین تاکسی ها و وسایل حمل و نقل در شهر شلوغی مثل دبی خواهند شد؟

پاسخ مسئولان راه و ترابری دوبی به این سوال مثبت است. این پهپادها توانایی حمل مسافرینی با وزن تقریبا 110 کیلو و یک چمدان کوچک را دارند. جایگاه های این پهپاد تک سرنشین شبیه جایگاه های ماشین های مسابقه ای است. وقتی مسافری سوار می گردد، کافی است که فقط آدرس را در صفحه ای دیجیتالی که مانند آیپد است، وارد کند. بعد از آن پرواز خود به خود شروع می گردد.

این پهپاد که با باطری کار می نماید (و هر شارژ آن نیم ساعت عمر دارد) می تواند مسافت پنجاه کیلومتر را پرواز کند. سرعت این پهپاد به 160 کیلومتر در ساعت می رسد، اما مسئولین می گویند که سرعت مجاز آن برای پرواز در آسمان دبی 100 کیلومتر خواهد بود.

پهپاد EHang 184 به اینترنت 4G متصل است و پروازهای آن به وسیله گروهی از متخصصان در اتاق کنترلی در روی زمین کنترل می گردد.

امارات متحده عربی مدتهاست در حال کوشش برای درآمیختن فن آوری های روز با زندگی روزمره ساکنان این کشور است. حاکم دبی، شیخ محمد بن رشید ال مکتوم، سال گذشته اعلام نموده بود که تا می خواهد تا سال 2030، بیست و پنج درصد مسافرت های درون شهری ساکنان دبی با خودروهای بدون راننده صورت گیرد. در حال حاضر خودروهای بدون سرنشین و جعبه مانند EZ10، ساخت شرکت ایزی مایل فرانس، در اطراف برج الخلیفه، بلندترین برج دنیا، در رفت آمدند.

به همین دلیل، مسئولان دبی با شرکت هایپرلوپ که مقر آن در لس آنجلس است و قطارهای با سرعت بسیار بالا می سازد، هم وارد مذاکره شده تا به آنالیز امکان ساخت تونلی برای تردد این قطار بین ابوظبی و دبی بپردازد.

منبع: کجارو / cann.ir

به "ورود پهپادهای مسافربر به دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود پهپادهای مسافربر به دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید