وزارت میراث فرهنگی هیچ کار ارزشمندی را در شوش انجام نداده است

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، خبرگزاری مهر/ براساس سخنان نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس، وزارت میراث فرهنگی هیچ کار ارزشمندی را در شوش انجام نداده است.

وزارت میراث فرهنگی هیچ کار ارزشمندی را در شوش انجام نداده است

محمد کعب عمیر اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان شوش آن هم با دو اثر جهانی هیچ کار ماندگار و ارزشمندی را در حوزه میراثی و گردشگری انجام نداده است.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: زیگورات چغازنبیل یک اثر باستانی آن هم جهانی است که این روزها به دلیل بی توجهی و نبود امکانات در اطراف آن در بیابان رها شده است.

وی ادامه داد: بسیار اسفبار است که هیچ گونه امکانات رفاهی برای بازدید نمایندگان معبد جهانی چغازنبیل زیگورات وجود ندارد؛ چرا نباید امکانات رفاهی زیبا آن هم با طراحی های تاریخی در اطراف این محوطه تاریخی ارزشمند دیده نگردد؟

کعب عمیر یادآور شد: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در بازدید از آثار تاریخی شهرستان شوش به خصوص موزه هفت تپه تعجب کردند که این مکانهای ارزشمند چرا باید چنین وضعیتی داشته باشند. چرا وزارت میراث فرهنگی توجهی ویژه ای به این مکان های ارزشمند نکرده است.

وی به طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی (ع) اشاره نمود و اضافه نمود: انتظار می رود تا اعتبارات کافی و نگاه ویژه ای به اجرای پروژه طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی (ع) از سوی وزارت میراث فرهنگی انجام گردد تا هرچه سریع تر شاهد اتمام این پروژه بسیار مهم و ارزشمند باشیم.

کعب عمیر با یادآوری اینکه وزارت میراث فرهنگی هیچ گونه برنامه و طرحی برای حوزه گردشگری در شهرستان شوش نداشته، گفت: چرا شهری مثل شوش با دو اثر جهانی نباید یک جای تفریحی و گردشگری داشته باشد؟

وی اظهار کرد: شهرستان شوش هنوز از داشتن یک هتل خوب محروم است و از وزارت میراث فرهنگی انتظار می رود در حوزه گردشگری در شهرستان شوش کارهای ماندگار و ارزشمندی را انجام دهد.

کعب عمیر گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان شوش برای مردم ایران به خوبی معرفی نشده است. چرا باید این شهر جهانی آن هم با قدمت بسیار بالا از داشتن جشنواره یا همایش کشوری یا بین المللی محروم باشد؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس توضیح داد: پیشرفت شهرستان شوش در حوزه اشتغالزایی میراث فرهنگی و گردشگری قفل شده است.

کعب عمیر به برگزاری جلسات متعدد در این زمینه اشاره نمود و اضافه نمود: جلسات بدون خروجی دردی را دوا نمی نماید و از وزارت میراث فرهنگی انتظار می رود تا فکری به حال حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شوش داشته باشد.

وی اعلام کرد: معاون وزیر میراث فرهنگی در حوزه صنایع دستی در پاسخ به سوال بنده در صحن مجلس اعلام می نماید که این میزان اعتبار برای این حوزه در شهرستان شوش هزینه شده است. چرا به ما نمی گویید این اعتبار در کجاها هزینه شده تا ما هم بدانیم این اعتبار صرف چه کارهایی شده است؟

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس ادامه داد: مردم شهرستان شوش از عملکرد میراث فرهنگی ناراضی هستند، نه خود میراثی ها کاری می نمایند نه اجازه می دهند که دیگران در این شهرستان کاری انجام بدهند.

کعب عمیر اظهار کرد: سرمایه گذاری را می شناسم که حاضر است در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری یک میلیارد دلار هزینه کند اما از بروکراسی اداری و دیگر مسائلی که در هنگام اجرای این طرح جلوی پایش قرار می دهند، ترس دارد.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس انتقاد کرد: آنگونه که باید با سرمایه گذار برخورد گردد در خوزستان و شهرستان شوش دیده نمی گردد.

وی توضیح داد: از وزارت میراث فرهنگی انتظار می رود با تشکیل کارگروهی نسبت به برطرف مسائل حوزه میراثی در شهرستان شوش اقدام کند.

کعب عمیر به ظرفیت های شهرستان شوش اشاره نمود و گفت: شهر تاریخی شوش ظرفیت و پتانسیل های فراوانی در حوزه میراثی و گردشگری دارد که با استفاده از آنها هم چهره شهر زیباتر و مکان های تفریحی ایجاد خواهد شد و در نتیجه شاهد ایجاد اشتغال در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خواهیم بود.

منبع: همگردی

به "وزارت میراث فرهنگی هیچ کار ارزشمندی را در شوش انجام نداده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت میراث فرهنگی هیچ کار ارزشمندی را در شوش انجام نداده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید