پردیس سامیت 2020 هفته آخر بهمن ماه برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، رویداد پردیس سامیت 2020 با هدف شبکه سازی و تعریف همکاری مشترک میان فعالان اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی 24 و 25 بهمن در پارک فناوری پردیس برگزار می گردد.

پردیس سامیت 2020 هفته آخر بهمن ماه برگزار می گردد

به گزارش گره فناوری وبلاگ فیروزآباد، امروز نشست خبری رویداد پردیس سامیت 2020 با حضور مهدی عظیمیان رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس، سید داوود متولی دبیر اجرایی پردیس سامیت 2020 و راحله میلادی برگزار نماینده رویداد سال جاری برگزار گردید.

داوود متولی ضمن تشریح تاریخچه برگزاری پردیس سامیت، تبیین اهداف کلی این رویداد و با بیان ویژگی های پردیس سامیت 2020 گفت: شبکه سازی و تعریف همکاری مشترک مهم ترین هدف پردیس سامیت است. سومین دوره رویداد پردیس سامیت، 24 و 25 بهمن ماه در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

مرکز شتابدهی نوآوری از فضا های کاری اشتراکی نیز حمایت می نماید

مهدی عظیمیان مدیر کل توسعه شعب و پردیس های پارک فناوری پردیس در این نشست اظهار کرد: مرکز شتابدهی نوآوری یک بازوی اجرایی برای حمایت از زیست بوم فناوری و نوآوری کشور است. سال 93 این مرکز توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی گشت و مسئولیت آن به پارک فناوری پردیس واگذار شد. ترویج فرهنگ کارآفرینی و یاری به ایجاد استارت آپ های پایدار دو هدف اصلی مرکز شتابدهی نوآوری است. مرکز شتابدهی نوآوری، ساماندهی رویداد های کارآفرینی را در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی و یاری به شتابدهنده ها را در راستای ایجاد استارتاپ های پایدار در دستور کار خود دارد.

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری ادامه داد: از زمان فعالیت مرکز شتابدهی نوآوری تا به امروز، حدود 55 شتابدهنده با یاری این مرکز ایجاد شده و در حال فعالیت هستند. این مرکز در دو حوزه مادی و معنوی از شتابدهنده هایی که تاییدیه مرکز را داشته باشند، حمایت می نماید. در حوزه مادی، تسهیلاتی برای تامین فضا ارائه می دهد که مقدار هزینه آن بسته به حوزه کاری و جغرافیایی متفاوت است. ضمن آنکه به ازای خروجی پیروز هر شتابدهنده -یعنی هر استارتاپ پیروز که حاصل کوشش شتابدهنده باشد- تا سقف 20 استارتاپ به شتابدهنده یاری بلاعوض داده می گردد. در حوزه معنوی نیز یاری هایی از دسته حمایت های اعتباری، مانند یاری در دریافت تائیدیه ها، تیم اجرایی و ... به آن ها ارائه می گردد.

وی اضافه نمود: یکی از جدیدترین مسئولیت های مرکز شتابدهی نوآوری که در یکی دو ماه اخیر به دستور کار آن اضافه شده، حمایت از فضا های کاری اشتراکی است. آئین نامه ها و دستورالعمل های لازم تهیه شده و در شرف اجرایی شدن است. این مرکز در دو حوزه به مدیران فضا های اشتراکی یاری خواهد نمود. در تامین و تجهیز فضای اشتراکی، اینگونه فضا ها مورد حمایت قرار خواهند گرفت. همچنین فضا های کار اشتراکی، به ازای هر نفر مستقر در مجموعه خود، یاری بلاعوضی دریافت خواهند کرد. این یارانه باعث می گردد هزینه های مدیریت این فضای اشتراکی کم شده و مدیریت آن، امکان ارائه خدمات بهتر به مخاطبان خود داشته باشد.

معرفی برترین برگزار نماینده رویداد سال 98، در پردیس سامیت 2020

سید داود متولی دبیر اجرایی پردیس سامیت 2020 در این نشست گفت: از ابتدای شروع به کار مرکز شتابدهی نوآوری تا به امروز این مرکز از حدود 500 رویداد کارآفرینی حمایت نموده است. در این سال ها در تعامل با بازیگران این اکوسیستم، خلا رویدادی که موجب آشنایی و تعامل برگزار نمایندگان رویداد های کارآفرینی با یکدیگر گردد، احساس شد. در زیست بوم نوآوری وکارآفرینی جهان هم چنین دورهمی هایی وجود دارد؛ بنابراین از اواخر سال 95 ایده ایجاد رویدادی که باعث آشنایی و هم افزایی بین بازیگران این عرصه گردد، توسط مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس ارائه شد. بعد از آن ما در مرکز شتابدهی نوآوری بر روی این ایده کار کردیم و در نهایت تصمیم به برگزاری رویداد پردیس سامیت کردیم که در ابتدا عنوان آن دورهمی استارتاپی پردیس بود. هدف از پردیس سامیت، اشتراک، هم افزایی، آموزش و البته ایجاد سرگرمی برای شرکت نمایندگان در آن است.

وی ادامه داد: سال 2018، یا به عبارتی آذر ماه سال 97 اولین رویداد پردیس سامیت برگزار گردید. پردیس سامیت 2018 مختص برگزارنمایندگان رویداد های کارآفرینی بود. پردیس سامیت سال 2019 هم تنها مختص مدیران شتابدهنده ها بود. اما پردیس سامیت 2020، هم پذیرای برگزارنمایندگان رویداد های کارآفرینی و همچنین مدیران شتابدهندها، به صورت توامان است. ضمن اینکه با توجه به ماموریت جدید مرکز شتابدهی نوآوری، در این دوره ما پذیرای مدیران فضا های کار اشتراکی هم هستیم و پنل هایی برای آن ها هم فراهم شده است. تفاوت دیگر پردیس سامیت 2020 نسبت به دو دوره قبلی حضور محدود شرکت نمایندگانی است که در هیچ کدام از سه دسته ذکر شده نیستند، اما به فعالیت در این حوزه علاقه دارند و دارای تخصص هستند. حضور در پردیس سامیت به آن ها یاری شایانی برای آشنایی با زیست بوم و ایجاد ارتباط می نماید. تجربه برگزاری دو رویداد گذشته نشان می دهد این فضا امکان به وجود آمدن شبکه ارتباطی و ایجاد پروژه های کاری مشترک را به شرکت نمایندگان می دهد و این همان هدفی است که ما به دنبالش هستیم.

متولی در خصوص دو رویکرد متفاوت پردیس سامیت 2020 گفت: یکی از اهداف ما این است که پردیس سامیت را به رویدادی بین المللی تبدیل کنیم. به همین دلیل سال جاری خانم مندیپ اوبرایان رئیس دفتر یونیسف ایران در سخنرانی روز افتتاح حضور خواهند داشت. چند سخنران دیگر هم به صورت ویدئو کنفراس با ما خواهند بود. همچنین برگزارنماینده اجرایی پردیس سامیت در حال فراوری محتوا به زبان انگلیسی برای پردیس سامیت است. همین امر به ما در جهت بین المللی کردن این رویداد در سال های آینده یاری خواهد نمود. قدم جدید دیگری که سال جاری برداشته ایم استفاده از نیروی داوطلب در برگزاری رویداد است. استفاده از نیروی دواطلب در برگزاری رویداد در همه جهان رواج دارد. از نیروی داوطلب برای شرکت در رویداد هزینه ای گرفته نشده و برای او کار تعریف می گردد. آن ها می توانند وارد فضای رویداد شده، با شرایط و فضا آشنا شده، کار را آموزش ببیند و با بازیگران زیست بوم آشنا شوند. تا به امروز درخواست های زیادی برای شرکت به صورت نیروی داوطلب در پردیس سامیت 2020 ارسال شده است.

دبیر پردیس سامیت 2020 از معرفی برترین برگزارنماینده رویداد در سال 98 اطلاع داد و گفت: بعد از چند سال حمایت از برگزاری رویداد کارآفرینی کشور به این نتیجه رسیدیم که زمان آن است که رویداد ها از لحاظ کیفیت نیز ارتفا پیدا نمایند؛ بنابراین تصمیم گرفتیم یک نظرسنجی صرفاً درباره رویداد هایی که مورد تایید مرکز شتابدهی نوآوری است، صورت دهیم. نتایج این نظر سنجی به مرکز شتابدهی نوآوری و به برگزار نمایندگان رویداد در جهت ارتقای کیفیت یاری خواهد نمود.

برگزاری پنل ویژه فعالیت بانوان در زیست بوم فناوری و نوآوری

راحله میلادی برگزار نماینده پردیس سامیت 2020 در خصوص نظر سنجیِ که در این رویداد انجام می گردد، گفت: عموم برگزار نمایندگان رویداد های کارآفرینی (برگزار نمایندگانی که مورد تایید مرکز شتابدهی نوآوری هستند) از نظرسنجی استقبال کردند. آن ها اطلاعات رویداد خود را در سایت پردیس سامیت درج نموده اند. بعد از آنالیز اطلاعات درج شده، رویداد ها و مشخصات آن ها در 8 دسته، تقسیم بندی شده و نظرسنجی طراحی شده است. ما نظرسنجی را به شرکت نمایندگان رویداد ها اطلاع دادیم. از دو روز دیگر نظرسنجی شروع می گردد و تا روز برگزاری پردیس سامیت، برگزیدگان انتخاب خواهند شد. حین برگزاری پردیس سامیت 2020 بهترین برگزار نمایندگان رویداد از نگاه مخاطب معرفی شده و از آن ها تقدیر خواهد شد. از چند شتابدهنده هم به دلیل چندین سال کوشش در این حوزه تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی در خصوص میزان شرکت نمایندگان در پردیس سامیت 2020 گفت: با توجه تجربه دو سال گذشته، پیش بینی ما این است که 250 تا 300 نفر، متشکل از برگزارنمایندگان رویداد، مدیران شتابدهند ه ها، مدیران فضا های کاری اشتراکی، مدیران شرکت های بزرگ سرمایه گذار در حوزه نوآوری و افراد علاقه مند به فعالیت در این حوزه، در پردیس سامیت 2020 شرکت نمایند. 40 درصد محتوای رویداد، آموزشی است که شامل برگزاری پنل های عمومی و پنل های تخصصی برای هر گروه و سخنرانی می گردد. 60 درصد رویداد هم برای سرگرمی شرکت نمایندگان برنامه ریزی شده است که شامل برنامه های متنوع و غافلگیرنماینده ای خواهد بود.

میلادی ضمن اشاره به اینکه حضور در رویداد مشمول هزینه می گردد، توضیح داد: هزینه ای که شرکت نماینده برای حضور در این رویداد پرداخت خواهد نمود، تقریبا یک سوم وجهی است که برگزار نماینده رویداد برای هر شخص هزینه می نماید. شرکت نمایندگان غیرتهرانی در زمینه پرداخت هزینه شرکت در رویداد و اسکان مشمول تخفیف خواهد شد. شرکت نمایندگانی که قصد اقامت دارند نیز در هتل پارک فناوری پردیس اسکان داده خواهند شد.

متولی، دبیر اجرایی برگزار نماینده پردیس سامیت 2020 در سرانجام گفت: یکی دیگر از کار های متفاوت این دوره پردیس سامیت، برگزاری پنل ویژه بانوان است. در این پنل ضمن هم اندیشی و هم نشینی فعالان این حوزه، چالش های فعالیت بانوان در زیست بوم نوآوری و فناوری آنالیز شده و کوشش می گردد تا راه حل هایی برای تسهیل و افزایش سطح فعالیت بانوان ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پردیس سامیت 2020 هفته آخر بهمن ماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردیس سامیت 2020 هفته آخر بهمن ماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید