آیا واقعاً نوزادان در برابر کرونا ویروس مقاوم هستند؟

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، مجله ایلیاد/ دانشمندان هنوز کشف نکرده اند که چرا بچه ها در برابر کرونا ویروس جدید مقاوم تر هستند. همچنان که کووید-19 به شیوع خود ادامه می دهد، به نظر می رسد بیشتر نوزادان از این ویروس جان سالم به در می برند.

آیا واقعاً نوزادان در برابر کرونا ویروس مقاوم هستند؟

در مطالعه ای جدید که در آن نوزادان کرونایی بستری شده در بیمارستان های چین مورد آنالیز دقیق تر قرار گرفته اند، معین شده است که از 8 دسامبر سال گذشته تا 6 فوریه سال جاری، تنها 9 نوزاد در بیمارستان های چین بستری شده اند. نوزادان بین یک تا یازده ماهه دارای تب، سرفه و مسائل تنفسی محدودی بوده اند و در هیچکدام از آن ها، مسائل شدید ناشی از کووید-19 مشاهده نشده است. این مطالعه توسط دانشمندان دانشگاه ووهان چین، در مجله JAMA به چاپ رسیده است.

محققین اذعان دارند که مطالعه آن ها نشان می دهد که یا نوزادان آسیب پذیری کمتری نسبت به این ویروس دارند و یا شاید این نوزادان کمتر در معرض این ویروس جدید قرار گرفته اند. شاید بچه های که درگیر این ویروس شده اند، دارای علائم کمی بوده اند و به دکتر و بیمارستان احتیاج نداشته اند. همه بچه های که در این مطالعه مورد آنالیز قرار گرفته اند، یک فرد کرونایی درون خانواده خود داشته اند.

تا روز تهیه گزارش دانشمندان، 63،000 نفر در چین به ویروس جدید کرونا آلوده شده بودند که این عدد نشان می دهد میزان مبتلایان از تخمین هایی که زده می شد، بیشتر بوده است که شاید این موضوع به دلیل روش چینی ها در جستجو به دنبال بیماران کرونایی بوده است.

در مطالعه دیگری که در تاریخ 12 فوریه در مجله Lancet منتشر شده است، محققین دریافته اند که نوزادان متولد شده با سزارین مادران کرونایی، دچار این بیماری نشده اند. از مایع آمنیوتیک شش مادر باردار مبتلا به کووید-19 نمونه برداری شده و معین شده است که ویروس کرونای جدید در آن رسوخ نمی کند. خون بند ناف نوزادان و شیر این مادران نیز مورد آزمایش قرار گرفته است و موردی از کووید-19 در آن ها یافته نشده است. مادرانی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته اند، همگی در سه ماهه سوم بارداری خود بوده اند؛ بنابراین معین نیست که اگر مادر در ماه های اولیه دچار کرونا گردد، جنین وی آسیب می بیند یا خیر؟ متولد شدن نوزاد به صورت طبیعی نیز هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است.

رسانه های چینی گزارش داده اند که یک نوزاد پس از یک روز از تولد دچار کووید-19 شده است و همه نگران بودند که شاید حین متولد شدن مبتلا به این ویروس شده است، ولی اکنون معین شده است که امکان این موضوع کم است.

منبع: همگردی

به "آیا واقعاً نوزادان در برابر کرونا ویروس مقاوم هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا واقعاً نوزادان در برابر کرونا ویروس مقاوم هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید