جنگ بیولوژیک کاخ سفید با کرونا بازی بسیار خطرناکی علیه تمام دنیا است، چشم انداز رکود در اقتصاد آمریکا

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، یک کارشناس ترکیه توضیح داد کرد که جنگ بیولوژیک اخیر به وسیله کرونا خسارات سنگینی بر دنیا وارد نموده، به نحوی که حتی اقتصاد آمریکا نیز از آن در امان نمانده است.

جنگ بیولوژیک کاخ سفید با کرونا بازی بسیار خطرناکی علیه تمام دنیا است، چشم انداز رکود در اقتصاد آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ فیروزآباد، فوبیای کرونا در ایتالیا، آلمان، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی این قاره را تبدیل به شهرها و کشورهایی غارت زده نموده است. کرونا به آمریکا کشوری که با استفاده از این ویروس یک جنگ چندجانبه و هیبریدی را علیه چین شروع نموده هم رسیده است. اما دراین بین حدس هایی مبنی بر ایجاد جنگ بیولوژیکی توسط آمریکا به گوش می رسد.

شبیه سازی ویروس کرونا در سال 2019

در 18 اکتبر 2019 یک گروه 15 نفره از متخصصان سلامت، کارمندان دولتی و تاجران در نیویورک گرد هم آمدند تا با شبیه سازی یک بازی جنگ، واکنش دنیا به یک شیوع بین المللی که تا به امروز نظیر آن دیده نشده را طرح ریزی و آنالیز نمایند.

این بازی، یک برنامهٔ تمرینی بود که عامل فرضی در آن یک ویروس از خانوادهٔ کرونا با نام CoronaNovel است و شباهت های بسیاری از حیث ساختار، علائم و نحوهٔ انتشار با ویروس کووید-19 دارد. پس از حدود 3:30 ساعت، نتایج شبیه سازی آماده شد و همه را شگفت زده کرد! علی رغم بهترین کوشش ممکن از سوی تمامی گروه های شرکت نماینده به منظور حفظ دنیا، بیش از 65 میلیون نفر بر اثر انتشار این ویروس فرضی کشته شدند.

در رابطه با احتمال حمله بیولوژیک و عامدانه بودن انتشار ویروس کرونا در دنیا، علی یامان، عضو هیئت علمی دانشگاه عزت بایسال آبانت کشور ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری وبلاگ فیروزآباد اظهار کرد: شاید بتوان گفت چندین سال پس از ریشه کنی این بیماری همه گیر واقعیت ها معین خواهد شد. درهرصورت هم احتمال عمدی بودن و هم غیرعمدی بودن آن هست. در فیلم ها نیز بسیار به این موضوع پرداخته شده است. اما نباید فراموش کرد که این خود یک احتمال بر پایه واقعیت ها است. البته اگر کشوری و یا شخصی در راستای جنگ بیولوژیک عمل نموده و اقدامی کند در حقیقت وارد بازی بسیار خطرناکی شده است. چراکه این چنین بیماری هایی که می توانند ابزار جنگ بیولوژیک باشند به سرعت منتشرشده و غیرقابل کنترل خواهند بود. این بدعت بسیار بدی برای دنیا است. امیدوارم چنین موضوعی صحت نداشته باشد تا شروعگر دوران ویرانگر جدیدی در دنیا نباشد.

باید منتظر رکود چشمگیر اقتصاد در آمریکا باشیم

این کارشناس رادیو ترکی استانبولی معاونت برون مرزی صداوسیما با اشاره به متضرر شدن آمریکایی ها از بیماری همه گیر کرونا و افزایش مبتلایان و تلفات آمریکا نیز گفت: در آمریکا شرایط فوق العاده اعلام شده است. دوره بحرانی پیش روی اروپا و آمریکا است. مردم آمریکا در همین چندروزه به مغازه ها و فروشگاه ها هجوم آورده و شرایط بحرانی را رقم زده اند. ارزش سهام بورس و شرکت ها در آمریکا نیز به شدت افت نموده است. به واقع باید منتظر رکود چشم گیر اقتصاد آمریکا در صورت تداوم شرایط فعلی باشیم.

قفسه های خالی یک فروشگاه زنجیره ای در نیوجرسی آمریکا

این کارشناس ترکیه ای با اشاره به اینکه مسائل سیاسی باید از مسائل انسانی و حقوق بشری جدا باشد گفت: در شرایط فعلی که حتی خود آمریکایی ها هم در شرایط فوق العاده قرار دارند اعمال تحریم ها بیش ازپیش غیرانسانی است. مسائل انسانی و حقوق بشری را نباید فدای سیاست کرد. آمریکا یا هر کشور دیگری می تواند با به جا آوردن وظایف انسانی خود در راستای حفظ سلامت انسان ها اعتباری نیز به دست آورد. این اعتبار در داخل آمریکا نیز مؤثر خواهد بود. ولی درهرصورت این سیاست های خصمانه آمریکا در قبال ایران باید تغییر کند، چراکه آمریکا دیگر خود نیز قربانی این ویروس همه گیر است.

انتهای پیغام/4106/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "جنگ بیولوژیک کاخ سفید با کرونا بازی بسیار خطرناکی علیه تمام دنیا است، چشم انداز رکود در اقتصاد آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ بیولوژیک کاخ سفید با کرونا بازی بسیار خطرناکی علیه تمام دنیا است، چشم انداز رکود در اقتصاد آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید