استفاده از این 11 عبارت اعتبارتان را زیر سوال می برند

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، میزان گیری کم و بیش تقریبا غیرممکن است. مستمع شما را در بلاتکلیفی رها می نماید و از تاثیر پیامتان می کاهد. عبارات دیگری که همین تأثیر را دارند تا حدودی و یه جورایی هستند.

استفاده از این 11 عبارت اعتبارتان را زیر سوال می برند

گاهی زیاد حرف زدن پیغام و حضور شما را کمرنگ می نماید. به جای استفاده از کلمات پرنماینده ضعیف، گاهی اوقات سکوت برترین چیز است. زیرا به شما امکان تامل و فکر کردن می دهد و در عین حال به مخاطب اجازه می دهد تا آنچه را که می گویید پردازش کند. در این مطلب توصیه های یک متخصص سخنرانی عمومی را آورده ایم که عباراتی که باعث می گردد از اعتبار و احترام شما نزد مخاطب کاسته گردد آنالیز نموده است.

کریستینا هلنا (Christina Helena) کارشناس سخنرانی عمومی و سخنران تدکس (TEDx) که بیش از یک دهه با مدیران و رهبران شرکت های بزرگی مانند گوگل، فیس بوک و لینکدین کار نموده این طور توصیه می نماید: هرچه کمتر، بهتر و غنی تر!

او می گوید برای ایجاد اعتماد، از این 11 کلمه و عبارتی که باعث می گردد مردم اعتبار شما را زیر سوال ببرند و کمتر به شما احترام بگذارند، اجتناب کنید:

1. امم…

این رایج ترین کلمه کمکی است؛ و نشان می دهد آماده نیستید، اعتماد به نفس ندارید، یا نمی دانید بعد از این می خواهید چه بگویید.

2. در کمال صداقت

مردم از در کمال صداقت یا نمی خواهم به شما دروغ بگویم برای بیان و القای صداقت استفاده می نمایند، اما این عبارت ممکن است برعکس تفسیر گردد. مخاطب از قبل می داند که قصد شما گفتن حقیقت است. تکرار آن فقط باعث می گردد آن ها از خود بپرسند چرا سعی می کنید در خصوص صداقتتان به آن ها اطمینان دهید.

3. فکر می کنم

این عبارت باعث می گردد شما نسبت به آنچه می گویید نامطمئن به نظر برسید؛ به این معنی که حرفی که می زنید یک واقعیت نیست، بلکه یک تصور است. اگر می دانید که دارید استدلال خوبی ارائه می دهید، با اطمینان و قاطعیت پیش بروید.

4. کم و بیش

مقدار گیری کم و بیش تقریبا غیرممکن است. مخاطب شما را در بلاتکلیفی رها می نماید و از تاثیر پیغامتان می کاهد. عبارات دیگری که همین تأثیر را دارند تا حدودی و یه جورایی هستند.

5. انصافا

ترس از جسور بودن قابل درک است. اما استفاده از کلمات ضعیفی مانند انصافا پیغام شما را با کم اهمیت جلوه دادن چیزی که بیان می کنید کم ارزش می نمایند.

6. مثلا

این کلمه هم مانند اومم و آا، باعث می گردد به نظر برسد از آمادگی کافی برخوردار نیستید یا اعتماد به نفس ندارید.

7. من متخصص نیستم، اما…

وقتی از این عبارت استفاده می کنید، مستقیما دانش خود را تضعیف می کنید. در کوشش برای خونسرد و با اعتماد به نفس به نظر رسیدن، در واقع برعکس عمل می کنید.

8. به نظر من

مطمئنا شما می خواهید اختلاف نظر ها را بپذیرید و به نظرات دیگر احترام بگذارید. اما زیاده روی در آن می تواند باعث گردد به طور کامل در اتخاذ یک موضع قوی نامطمئن یا مردد به نظر برسید.

9. سعی می کنم

اگر بگویید کوشش خواهید کرد آیا کاملا متعهد هستید؟ شاید. اما این عبارت باعث می گردد که شما فقط تا حدی متعهد به نظر برسید، یا اینکه این طور به نظر برسد که اعتماد به نفس لازم برای انجام کار را ندارید.

10. متاسفم، اما

وقتی از عبارات عذرخواهی بیش از حد استفاده می کنید، ممکن است ضعیف یا بیش از حد مطیع به نظر برسید؛ و اگر می خواهید عذرخواهی کنید، آن را با قاطعیت انجام دهید. با کلمات پرنماینده غیرصادقانه مانند اما از اعتبار آن نکاهید.

11. آیا منطقی و مفهوم بود؟

افراد معمولا پس از کوشش کردن برای شرح چیزی این عبارت را به زبان می آورند که احساس می نمایند کارشان را خوب انجام نداده اند. یک عبارت بهتر این خواهد بود: امیدوارم قابل درک و مفهوم باشد. به افراد حداقل 15 تا 30 ثانیه فرصت دهید تا هضم نمایند، سپس از آن ها بپرسید که آیا سؤالی دارند.

منبع: فرادید

به "استفاده از این 11 عبارت اعتبارتان را زیر سوال می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از این 11 عبارت اعتبارتان را زیر سوال می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید