واشنگتن پست: چین از شبکه های اجتماعی غربی داده جمع آوری می نماید

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، به گزارش واشنگتن پست، چین سعی دارد با استفاده از بخش هایی از شبکه نظارت بر اینترنت داخلی خود، اقدام به استخراج داده هایی از شبکه های اجتماعی غربی کند تا درباره اهداف خارجی اطلاعاتی به دست بیاورد.

واشنگتن پست: چین از شبکه های اجتماعی غربی داده جمع آوری می نماید

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، روزنامه واشنگتن پست با آنالیز صدها مورد از اسناد مناقصه، قراردادها و پرونده شرکت ها گزارش داد که چین از نرم افزار تحلیل افکار عمومی خود که برای تشخیص اطلاعات حساس به صورت آنلاین به کار می رود، استفاده می نماید تا ازطریق بسترهای آمریکایی مانند توییتر، درباره اهداف خارجی اطلاعات کسب کند.

وب سایت روزنامه هیل به نقل از این گزارش واشنگتن پست نوشت، چین علاوه بر استفاده از نرم افزار فعلی خود، در حال سرمایه گذاری برای برنامه های پیچیده تری است که به جاه طلبی هایش یاری کند. یک نرم افزار اجتماعی دولت چین به ارزش 320 هزار دلار، در حال استخراج اطلاعاتی درباره روزنامه نگاران و شخصیت های دانشگاهی خارجی در فیسبوک و توییتر است.

بعلاوه نرم افزارهای دیگری نیر برای تحت نظر گرفتن زبان خارجی در هنگ کنگ و سین کیانگ پیشرفته اند؛ این در حالی است که جامعه بین المللی، نقض ادعایی حقوق بشر به وسیله چین در این دو منطقه را محکوم نموده است. به گزارش واشنگتن پست، این عملیات ها از اوایل2020 در جریان بوده اند.

یکی از این برنامه ها با نام بستر تحلیل کارکنان خارجی که برای چین 300 هزار دلار هزینه داشته، طراحی شده است تا در بسترهایی نظیر توییتر، فیسبوک و یوتیوب، به استخراج داده هایی درباره روزنامه نگاران مطرح غربی و اشخاص کلیدی در محافل سیاسی، تجاری و رسانه ای بپردازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واشنگتن پست: چین از شبکه های اجتماعی غربی داده جمع آوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: چین از شبکه های اجتماعی غربی داده جمع آوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید