ایلان ماسک 687 میلیون دلار دیگر از سهام تسلا را فروخت

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، بر اساس اسناد منتشر شده SEC، ایلان ماسک روز پنجشنبه حدود 687 میلیون دلار از سهام تسلا را فروخت. این مبلغ بالاتر از 5 میلیارد دلار سهامی بود که او در اوایل هفته به فروش رساند. بدین ترتیب ثروتمندترین فرد کره زمین در مجموع بیش از 5.1 میلیون دلار سهام تسلا را در طول این هفته فروخت.

ایلان ماسک 687 میلیون دلار دیگر از سهام تسلا را فروخت

آخر هفته گذشته، مدیر عامل شرکت خودروهای برقی از دنبال نمایندگان توییتر خود نظرسنجی کرد که آیا باید سهام شرکت را برای پرداخت مالیات خود بفروشد یا خیر. نزدیک به 58 درصد از بیش از 3.5 میلیون نفری که رأی دادند، با پاسخ مثبت خود اعلام کردند که وی باید 10 درصد از سهام تسلا خود را به فروش برساند. ایلان ماسک متعهد شد که به نتایج این نظرسنجی احترام بگذارد و طبق آن عمل کند. به گفته بعضی رسانه ها، ایلان ماسک از قبل فروش حداقل بعضی از سهام های خود را پیش از انجام نظرسنجی توییتری برنامه ریزی نموده بود.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ایلان ماسک با دارایی خالص 294 میلیارد دلار ثروتمندترین فرد روی کره زمین به شمار میرود. او در رتبه بندی میلیاردرهای جهان به جایگاه بسیار بالایی رسیده و نه تنها ثروتمندترین فرد جهان لقب گرفته بلکه ثروت او از مجموع بیل گیتس و وارن بافت هم بیشتر شده است. گیتس و بافت هر کدام قبلا عنوان ثروتمندترین فرد جهان را در اختیار داشته اند. ماسک ابتدا جف بزوس، مدیرعامل سابق آمازون با ثروت خالص 185 میلیارد دلار را پشت سر گذاشت. بزوس از سال 2017 به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می شد.

تا پیش از این نظرسنجی، ثروت ایلان ماسک از 300 میلیارد دلار هم گذشته بود و از فراوری ناخالص داخلی بعضی کشورها از جمله پاکستان با 280 میلیارد دلار فراتر رفته بود. ثروت مدیرعامل تسلا از ارزش مجموع شرکت های فورد، جنرال موتورز و فولکس واگن بیشتر شده است. او بعلاوه از پی پال که خودش تأسیس نموده بود و نتفلیکس هم پیشی گرفته است. در سال های اخیر اقبال عمومی به خودروهای الکتریکی افزایش یافته و همین امر باعث رشد 45 درصدی ارزش سهام تسلا در سال 2021 شد که ثروت مدیرعامل شرکت را 119 میلیارد دلار افزایش داده است.

نکته جالب توجه دیگر مقایسه ای است که ادوارد لوک درباره ثروت ایلان ماسک انجام داده و آن را در کنار فراوری ناخالص داخلی پاکستان قرار داده است. به گفته او ثروت ماسک حالا از فراوری ناخالص داخلی این کشور با 220 میلیون نفر جمعیت بیشتر شده است. در مقایسه ای دیگر می توان گفت که ارزش ثروت مدیرعامل تسلا از تویوتا، دومین خودروساز بزرگ جهان با 283 میلیارد دلار هم فراتر رفته است.

سال جاری به لطف عملکرد قوی سهام شرکت خودروهای الکتریکی تسلا و بعلاوه فروش سهام اخیر در شرکت هوافضای اسپیس ایکس که ارزش شرکت را به 100 میلیارد دلار رساند، بیش از 60 میلیارد دلار بر دارایی ماسک افزوده شده است. به گزارش بلومبرگ قرارداد اسپیس ایکس به تنهایی 11 میلیارد دلار دارایی خالص مدیرعامل این شرکت را افزایش داده است.

شایان ذکر است که دو پرونده اول ایلان ماسک در روز چهارشنبه تأیید کرد که وی از قبل برای فروش سهام تسلا برنامه ریزی نموده و مت لوین یکی از تحلیلگران بازار هم می گوید این برنامه از 23 شهریورماه آغاز شده و اکنون هم مستندات SEC این موضوع را تأیید می نماید که وی 934091 سهم خود را به قیمت هر سهم برابر با 6.24 دلار فروخته است. اما اواخر روز چهارشنبه پرونده های بیشتری به وسیله SEC ارسال شد که نشان می دهد ماسک میلیون ها دلار سهم بیشتری را در این هفته به فروش رسانده است. اکنون به نظر می رسد که مدیر عامل میلیاردر تسلا واقعا در میانه راه فروش میلیون ها دلار سهام این شرکت قرار گرفته است.

در ماه ژوئن، ProPublica گزارش داد که ماسک و دیگر غول های میلیاردر حقوق خود را طوری تنظیم نموده اند که درآمدی از شرکتشان نداشته باشند. این استراتژی به آن ها اجازه می دهند تا ثروت خود را بیشتر از قبل نمایند در حالی که عملا هیچ مالیاتی هم پرداخت نمی نمایند. این سایت تحقیقاتی اظهار داشت که این فعالیت آن ها برخلاف قانون نیست اما نشان می دهد که چگونه ثروتمندان بزرگ به وسیله وام هایی که با استفاده از سهام خود به عنوان وثیقه می گیرند، مالیات خود را به حداقل می رسانند.

منبع: cnet

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایلان ماسک 687 میلیون دلار دیگر از سهام تسلا را فروخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک 687 میلیون دلار دیگر از سهام تسلا را فروخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید