تسلا در چین رکورد زد

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، تسلا در ماه ژوئن به بالاترین مقدار فروش ماهانه خودرو های ساخت چین از زمان افتتاح کارخانه خود در شانگ های در سال 2019 دست یافت، زیرا خودروساز آمریکایی فراوری خود را که به علت قرنطینه کووید-19 در شهر آسیب دیده بود، افزایش داد.

تسلا در چین رکورد زد

به گزارش ایسنا، انجمن خودرو های مسافری چین بیان کرد تسلا در ماه ژوئن 78 هزار و 906 دستگاه خودروی ساخت چین فروخت که 968 دستگاه برای صادرات بود. در ماه می 32 هزار و 165 دستگاه خودرو فروخت و 22 هزار و 340 دستگاه صادر کرد. کوی دونگشو، دبیر کل انجمن خودرو های مسافری چین بدون اشاره به عدد خاصی، اضافه نمود که تسلا بعلاوه در ماه ژوئن به بالاترین مقدار فراوری ماهانه در کارخانه شانگ های خود دست یافت.

محدودیت های کووید در شانگ های در سه ماهه آوریل تا ژوئن باعث کاهش فراوری تسلا در آنجا شده بود، در حالی که کارخانه های تازه آن در برلین و تگزاس در کوشش برای افزایش فراوری بودند.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، از کارکنان خواسته بود تا پس از قرنطینه های کووید در چین و اختلالات عمیق تر از پیش بینی او برای جبران ضرر و زیان ها کوشش نمایند. کارخانه شانگ های که مدل های 3 و مدل Ys را فراوری می نماید، در 19 آوریل بازگشایی شد، اما در اواسط ژوئن فراوری کامل خود را از سر گرفت.

انجمن خودرو های مسافری چین گفت، مجموع فروش خودرو های سواری چین در ماه ژوئن به 1.97 میلیون رسید که 22 درصد نسبت به سال قبل با یاری اقدامات دولت افزایش یافته است.

انجمن خودرو های مسافری چین اضافه نمود: فروش خودرو های الکتریکی در ماه ژوئن 27 درصد از کل فروش را به خود اختصاص داد و 130.8 درصد افزایش یافت. مدل Y تسلا با تحویل 52 هزار و 557 دستگاه در ماه ژوئن، برای اولین بار پرفروش ترین مدل را در بین تمام خودرو های سواری به خود اختصاص داد.

چین مالیات خرید خودرو های موتور کوچک را در اول ژوئن به نصف کاهش داد و دولت های محلی از جمله پکن و شانگ های نیز برای افزایش فروش، یارانه یا سهمیه مالکیت خودرو را اضافه نمودند.

چین مجموعه ای از اقدامات تازه را برای افزایش تقاضا برای خودرو ها بیان کرد و گفت که تمدید معافیت مالیاتی برای خودرو های برقی و طرح هایی را برای ساخت ایستگاه های شارژ بیشتر و تشویق هزینه های شارژ پایین تر در نظر خواهد گرفت.

منبع: فرارو

به "تسلا در چین رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا در چین رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید