ببینید ، لحظه فرار عجیب شاه کبرای سمی از باغ وحش

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، یک شاه کبرا به وسیله یک چراغ در سقف محفظه شیشه ای خود در بخش خزندگان، بخشی از باغ وحش اسکانسن در استکهلم سوئد فرار کرد.

ببینید ، لحظه فرار عجیب شاه کبرای سمی از باغ وحش

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، یک مار شاه کبرا که به آقای زرد مشهور است، شنبه گذشته، تنها پس از گذشت چند روز از ورودش به باغ وحش اسکانسن در استکهلم، به وسیله یکی از چراغ های نصب شده در قفس خود، فرار کرد.

مسؤلان باغ وحش پس از فرار آقای زرد، بخش خزندگان را برای مکان یابی تعطیل کردند. کارکنان با دقت سمپاشی کردند و تله های چسبنده را تنظیم کردند. آن ها بعلاوه از دوربین های مخصوصی که به وسیله مقامات گمرکی تهیه شده بود، برای بازرسی نقاط دور از دسترس خود استفاده کردند.

روز آدینه، به نظر می رسید که روند جستجو پس از مشاهده مار در داخل یک دیوار به نتیجه خوشایند خود رسیده، اما گمرک سوئد بدون اینکه جزئیات بیشتری ارائه کند در بیانیه ای در شبکه های اجتماعی نوشت: شاه کبرا شناسایی شد، اما دوباره متواری شد.

طبق اطلاعیه گمرک سوئد با کوشش مسئولان باغ وحش، آقای زرد خاتمه در دیواره داخلی نزدیک قفس خزندگان پیدا شد، اما در روز آدینه دوباره پیروز به فرار شد.

مدیریت باغ وحش گفت که آقای زرد با فرار خود یاری بزرگی به ما کرد، چراکه باعث شد کارکنان باغ وحش در نهایت لامپ های روشنایی بالای قفس خزندگان را که بسیار پرمصرف هم بودند، با لامپ های مناسب که انرژی کمتری می سوزانند، تعویض نمایند.

شاه کبرا یک نوع مار سمی بومی جنگل های جنوب و جنوب شرقی آسیا است. تنها عضوی از جنس Ophiophagus، که با نشانه های شاخص میزان و الگوهای گردن قابل تشخیص از سایر مارهای کبرا است.

کبرا طولانی ترین مار سمی دنیا است که میانگین طول آن بین 3.18 تا 4 متر بوده و تا حداکثر 5.85 متر رشد دارد.

رنگ پوست آن در زیستگاه ها فرق دارد، از سیاه با نوارهای سفید تا قهوه ای و خاکستری. این مار عمدتا از سایر مارها از جمله گونه های خود تغذیه می نماید و برخلاف سایر مارها، به ندرت سایر مهره داران نظیر جوندگان و مارمولک ها را شکار می نماید.

شاه کبرا با وجود معروفیت وحشتناک خود، حدالامکان از رویارویی با انسان ها اجتناب می نماید.

با این حال، در صورت تحریک، قادر است هدفی را از فاصله دور و روی زمین مورد اصابت قرار دهد. اغلب در زمان حمله بر خلاف دیگر مارها و به جای گاز گرفتن و عقب نشینی، ممکن است به گاز گرفتن و تزریق میزان زیادی سم ادامه دهد که برای مداوا به فوریت های پزشکی احتیاج می گردد.

  • طولانی ترین قطار مسافربری دنیا | منظره ها خیره نماینده کوه های آلپ سوئیس را ببینید

منبع: فرارو

منبع: همشهری آنلاین

به "ببینید ، لحظه فرار عجیب شاه کبرای سمی از باغ وحش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، لحظه فرار عجیب شاه کبرای سمی از باغ وحش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید