خبرنگاران بیشتر تاکسی ها و اتوبوس های درون شهری اردبیل فرسوده شدند

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، اردبیل - خبرنگاران - شهردار اردبیل گفت: بیشتر تاکسی ها و اتوبوس های درون شهری اردبیل فرسوده شده و نیاز به نوسازی و بازسازی دارند.

خبرنگاران بیشتر تاکسی ها و اتوبوس های درون شهری اردبیل فرسوده شدند

به گزارش وبلاگ فیروزآباد ، حمید لطف اللهیان روز دوشنبه به وبلاگ فیروزآباد اظهار کرد: در سال های اخیر همواره تجهیز و نوسازی ناوگان تاکسیرانی و خط واحد اتوبوسرانی اردبیل مورد توجه قرار گرفته و شهرداری اقدام به نوسازی 700 دستگاه تاکسی و راه اندازی بیش از 10 دستگاه اتوبوس توسط بخش خصوصی کرده و با پرهیز از رفتارها و تصمیم گیری های سلیقه ای تلاشی جدی برای راه اندازی مرکز کنترل ترافیک دارد.

وی اضافه کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان یک مطالبه فراگیر مورد توجه شهرداری اردبیل است و در این زمینه در راستا فرودگاه اردبیل 30 دستگاه تاکسی جدید فعالیت خود را شروع کرده است.

شهردار اردبیل به تدوین طرح جامع ترافیک اردبیل اشاره کرد و گفت: در چارچوب این طرح برنامه ریزی ها برای توسعه معابر شهری شروع شده و در کنار آن توسعه ناوگان عمومی هم در دستور کار قرار گرفته است.

لطف اللهیان اضافه کرد: هرچند اجرای این طرح همه مسائل ترافیکی اردبیل را رفع نمی کند اما با تجهیز ساختمان و خرید برخی از تجهیزات مورد نیاز به ویژه دوربین و امکانات فیبر نوری سعی بر این است تا در اولین فرصت مرکز کنترل ترافیک در اردبیل راه اندازی شود.

وی راه اندازی این مرکز را در تسهیل عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر ضروری خواند و گفت: با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و امضای تفاهم نامه ای امید است مرکز کنترل ترافیک و مانیتورینگ راه اندازی شود و در کنار آن درصدد تهیه طرح تفصیلی در این حوزه هستیم تا حمل و نقل روانی را در شهر ببینیم.

وی همچنین به اجرای ایمن سازی مستمر نقاط حادثه خیز اردبیل طبق مصوبات شورای ترافیک استان اشاره کرد و اضافه کرد: برنامه شهرداری کاهش تعداد تصادفات جرحی و فوتی درون شهری بوده و حفظ امنیت شهروندان در اولویت برنامه های شهرداری اردبیل واقع شده است.

مجموع تعداد تاکسی های شهر اردبیل به بیش از سه هزار و 400 دستگاه می رسد و 173 دستگاه اتوبوس نیز به منظور خدمات رسانی به شهروندان در حال فعالیت هستند.

شهر اردبیل بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیشتر تاکسی ها و اتوبوس های درون شهری اردبیل فرسوده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیشتر تاکسی ها و اتوبوس های درون شهری اردبیل فرسوده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید