دونده ای که شبانه دو بار تا قله توچال رفت و برگشت! ، تنها ایرانی شرکت کننده در مشهورترین مسابقه فوق استقامت دنیا

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، تنها شرکت کننده ایرانی مسابقه دو فوق ماراتن 2022 از تمریناتش برای حضور در یکی از مجذوب کننده ترین، مشهورترین و البته پرطرفدارترین مسابقات فوق استقامت دنیا گفت.

دونده ای که شبانه دو بار تا قله توچال رفت و برگشت! ، تنها ایرانی شرکت کننده در مشهورترین مسابقه فوق استقامت دنیا

به گزارش وبلاگ فیروزآباد آنلاین، دوی فوق استقامت مون بلان که هر سال در شهر شمونی فرانسه برگزار می گردد یکی از مجذوب نماینده ترین، مشهورترین و البته پرطرفدارترین مسابقات فوق استقامت جهان است. جایی که هر سال پذیرای اسطوره های فوق استقامت جهان، مانند کیلیان جورنه اسپانیایی است.

یکی از مهمترین مجذوب نمایندهیت های این مسابقه جهت کوهستانی و جنگلی آن است که از سه کشور فرانسه، ایتالیا و سوییس می گذرد و دوندگان در جریان آن کوه مشهور مون بلان را دور می زنند. این مسابقه به مسافت 170 کیلومتر برگزار می گردد اما جهت طولانی تنها سختی آن نیست، بلکه دوندگان در جهت خود 10 هزار متر نیز صعود می نمایند، چیزی معادل معادل تقریبا 2 برابر قله دماوند.

در فوق ماراتن 2022، کیلیان جورنه اسپانیایی توانست با 19 ساعت و 49 دقیقه و 32 ثانیه توانست رکورد این مسابقه را جابجا کند. این برای چهارمین بار است که کیلیان جورنه به مقام نخست این رقابت می رسد. ماتیو بلانشار از فرانسه نیز با 19 ساعت و 54 دقیقه و 50 ثانیه توانست مقام دوم را ازآن خود کند.

شرکت نماینده ایرانی مسابقه 2022

تا کنون محمد مصطفایی و نگار سماک نژاد در این مسابقات شرکت نموده اند و آن را با موفقیت به انتها رسانده اند. اما در مسابقه سال جاری پیغام دیباج تنها دونده ایرانی شرکت نماینده بود. وی توانست جهت سخت این رقابت را در 38 ساعت و 51 دقیقه و 59 ثانیه به انتها برساند.

وی در گفت و گو با یورونیوز درباره تمریناتش برای شرکت در این مسابقه گفت: رقابت های اینچنین هم تمرین های جسمی و فیزیکی لازم دارند هم، از آن مهمتر، تمرینات ذهنی در این مسابقه 46 ساعته که 2 شب و دو روز ادامه دارد و بی خوابی یکی از بزرگترین چالش هایی است که دوندگان با آن دست و پنجه نرم می نمایند.

پیغام دیباج در این باره گفت که یکی از تمرین هایش دو بار دویدن تا قله توچال بوده است. او ادامه داد: شب آغاز کردم که شرایط با مسابقه مون بلان تقریبا مشابه باشد، تا قله دویدم و برگشتم تا دم ماشین و دوباره دویدم تا بالا و برگشتم. تا دم ماشین آمدم و دوباره رفتم، این کار را کردم چون از نظر ذهنی باید به خودم فشار می آوردم. تا دم ماشین آمدن یعنی جایی که آدم وسوسه می گردد که تمام کند، سوار گردد و برگردد خانه، اما دوباره تا قله دویدم.

پیغام در ادامه گفت: یکی دیگر از تمرین هایم این بود که پیست میدان انقلاب را 40 بار دویدم، مجموعا 100 کیلومتر در یک 12 ساعت. دویدن در یک جهت تکراری فشار ذهنی زیادی وارد می نماید و این کار را کردم تا ذهنم تقویت گردد.

این مسابقه به رغم سختی اش آنقدر پرطرفدار است که هر سال دوندگانی که در آن شرکت می نمایند با قرعه کشی تعیین می شوند، اما پیش از قرعه کشی، آنها باید چند مسابقه معتبر بین المللی را به انتها رسانده و امتیاز آن را کسب نموده باشند. پیغام دیباج برای اینکه بتواند در قرعه کشی شرکت کند دو بار در مسابقه کاپادوکیا با مسافت 120 کیلومتر شرکت کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "دونده ای که شبانه دو بار تا قله توچال رفت و برگشت! ، تنها ایرانی شرکت کننده در مشهورترین مسابقه فوق استقامت دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دونده ای که شبانه دو بار تا قله توچال رفت و برگشت! ، تنها ایرانی شرکت کننده در مشهورترین مسابقه فوق استقامت دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید