روزشمار: 28 بهمن؛ جشنواره هندوانه چین چیلا

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، جشنواره هندوانه چین چیلا هر ساله در 16 فوریه در چین چیلای استرالیا برگزار می گردد و تا 19 فوریه ادامه دارد.

روزشمار: 28 بهمن؛ جشنواره هندوانه چین چیلا

جشنواره هندوانه چین چیلا به رویداد برجسته و مشهوری در استان کوئینزلند استرالیا تبدیل شده است. چین چیلا معروف به مرکز هندوانه کشور استرالیا، یک چهارم تمام هندوانه های بازار استرالیا را فراوری می نماید. جشنواره هندوانه چین چیلا با تمرکز بر روز سرگرمی خانواده و راهپیمایی خیابانی رنگارنگ، در طول یک هفته کامل برگزاری، فعالیت های مختلفی را ارائه می نماید.

این جشنواره، رویدادهای بسیاری را ارائه می نماید که همگی به هندوانه مربوط می شوند همانند اسکیت هندوانه ای، مرد آهنین هندوانه ای، پرش از ارتفاع هندوانه ای، تیراندازی هندوانه ای، پرتاب هندوانه و غیره. در صورتی که تا به حال روی هندوانه اسکی نکرده اید یا از ارتفاع روی هندوانه ها نپریده اید، پس باید شرکت در جشنواره هندوانه چین چیلا را در راس لیست کارهایی که باید انجام دهید، قرار دهید. سایر برنامه های این جشنواره عبارتند از: بازارها، پیاده روی خیابانی، کنسرت رایگان، صنایع دستی و هنری، غذا، و نمایشگاه لیزر. این جشنواره، مجموعه ای از رویدادها است که با موضوع هندوانه در طول یک هفته برگزار می گردد و اوج این رویدادها نیز بازی های خنده دار هندوانه ای به شمار می آید.

هندوانه در استان چین چیلا، مقوله عجیبی نیست. جایی که در اواخر دهه 1950، نخستین هندوانه به منظور تجاری در آن پرورش داده شد. این منطقه در حال حاضر، 25درصد تقریباً 217000 تن کل هندوانه ای که هر ساله در استرالیا پرورش داده می گردد را فراوری می نماید.

جشنواره هندوانه در سال 1994 با هدف جلب بازدیدکنندگان به این شهر و تقویت روحیه جامعه ای که دچار خشکسالی شده بود، شروع به کار کرد. پس از موفقیت نخستین جشنواره، در سال 1995 جشنواره دیگری در پی آن برگزار گردید و پس از آن هر دو سال یک بار در سومین شنبه ماه فوریه برگزار می گردد.

تعداد بازدیدگنندگان، حامیان و بازتاب رسانه ای این جشنواره در هر دوره برگزاری نسبت به دوره قبل افزایش داشته است. بسیاری از بازدیدکنندگان، از جمعیت 3000 نفری در سال 1994 تا جمعیت 10000 نفری در سال 2009، آخر هفته برگزاری این رویداد را به عنوان فرصتی برای تجدید ملاقات خانواده ها در نظر می گیرند و از این فرصت ملاقات سرگرم کننده و مهیج از سبک زندگی روستایی بهره مند می شوند.

این جشنواره پر از سرگرمیات هندوانه ای است. کاملاً مطمئن باشید که لباسی که می پوشید مناسب است. لباس های کهنه برترین انتخاب است، چون ممکن است سر بخورید و به روی هندوانه های له شده، پوست، گوشت و تخم هندوانه ها بیفتید.

به عنوان مثال، در اسکی روی هندوانه باید پاهای خود را به داخل هندوانه فرو کنید و روی زمین لیز شده از قطعات هندوانه خرد شده، با لغزش و جست و خیز اسکی کنید یا اگر عادت به تیراندازی دارید، تیراندازی به هدف را امتحان کنید، اما با هندوانه های بزرگ و سنگین یا سعی کنید تا بین سه رقیب در رسیدن به هندوانه آویزان که با طنابی بسته شده و در زمینی که در اثر هندوانه های خرد شده، لیز شده است اول شوید و یا می توانید در رویداد تف کردن تخم های هندوانه شرکت کنید تا ببینید چه کسی می تواند تخم ها را به برترین و سریع ترین شیوه و به دورترین فاصله تف کند.

مسابقات مرد و زن آهنین هندوانه ای و همین طور بازارها، پیاده روی خیابانی، عرضه صنایع دستی و هنری، صبحانه، ناهار رسمی، کنسرت خانوادگی و حتی نمایشگاه لیزر نیز برگزار می گردد.

در همین روز:

  • اتصال راه آهن شمال به جنوب ایران (1315 شمسی)
  • تولد واسکو دو گاما دریانورد معروف پرتغالی و پیشاهنگ استعمار (1469 میلادی)
  • خاتمه جنگ خونین ساراگوسا میان فرانسه و اسپانیا (1809 میلادی)
منبع: کجارو / ilikevents.com

به "روزشمار: 28 بهمن؛ جشنواره هندوانه چین چیلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزشمار: 28 بهمن؛ جشنواره هندوانه چین چیلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید