رونمایی از کنترلر ویژه پلی استیشن 5 برای افراد معلول

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، زومیت نوشت: پروژه لئوناردو، کنترلر هیجان انگیزی برای افراد معلول است که تجربه بازی با پلی استیشن 5 را مجذوب کننده تر می نماید. لئوناردو در نمایشگاه CES 2023 معرفی گردید.

رونمایی از کنترلر ویژه پلی استیشن 5 برای افراد معلول

سونی در نمایشگاه CES 2023 گفت روی کنترلر مخصوصی به نام پروژه لئوناردو کار می نماید که مختص به افراد معلول است. این شرکت ژاپنی برای ساخت کنترلر جدیدش با شرکت هایی مثل AbleGamers و SpecialEffect که در زمینه لوازم جانبی گیمینگ مخصوص افراد معلول تخصص دارند همکاری نموده و محصولی ساخته که بسیار قابل تنظیم است و با بیشتر لوازم جانبی متفرقه سازگاری دارد.

بر اساس گزارش ورج، کیت لئوناردو شامل دکمه های بالایی و پشتی کنترلر پلی استیشن 5 است که می توان آن ها را به دور گیم پدی دایره ای چینش داد. بعلاوه کاربر می تواند جوی استیک را در فواصل مختلف نسبت به گیم پد قرار دهد تا به بهینه ترین حالت دست پیدا کند. سونی میخواهد لئوناردو را با لوازم جانبی متعدد در ابعاد و اشکال مختلف عرضه کند. لئوناردو دارای چهار جک 3.5 میلی متری است و از این حیث به Adaptive Controller مایکروسافت شباهت دارد.

کاربران در صورت تمایل می توانند از لئوناردو به عنوان کنترلری مستقل استفاده نمایند یا سراغ استفاده از آن به عنوان کنترلر مکمل بروند. مثلا می توان لئوناردو را به کنترلر دوال سنس پلی استیشن 5 متصل کرد. لئوناردو افزون بر شخصی سازی فیزیکی، به شیوه نرم افزاری نیز دست کاربر را باز می گذارد. این کنترلر به کاربران امکان می دهد کارنمودهای مختلف را به هر دکمه اختصاص دهند و سه پروفایل مختلف به صورت پیش فرض ذخیره نمایند.

بازی های انحصاری سونی مثل The Last of Us و God of War همیشه قابلیت هایی برای افراد معلول داشته اند، اما این شرکت به لحاظ سخت افزاری نتوانسته است از این دسته از گیمرها حمایت کند. مایکروسافت کنترلر ویژه ای به نام Adaptive Controller را در سال های 2018 و 2021 عرضه کرد تا خلأ بازار را پر کند.

پروژه لئوناردو فعلا مراحل توسعه را می گذراند و تاریخ عرضه و قیمت مشخصی ندارد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "رونمایی از کنترلر ویژه پلی استیشن 5 برای افراد معلول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از کنترلر ویژه پلی استیشن 5 برای افراد معلول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید