زیباترین جهت ریلی ایران کدام است؟

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، برای فرار کردن از شلوغی و خطرهای جاده های بین شهری سفر به شمال با قطار یکی از برترین انتخاب هاست.

زیباترین جهت ریلی ایران کدام است؟

جاده های شمالی ایران به علت طبیعت بکر و منظره ها زیبایشان در طول سال مسافران بسیاری را به سمت خود می کشند. اما سفر با خودرو شخصی در این جاده با یک سری معایبی روبه روست؛ چراکه این جاده ها معمولا بسیار شلوغ و پرطرفدارند. از این رو راستاهای ریلی شمال کشور که هم خلوت تر و هم بسیار زیبا هستند، می توانند برای طبیعت گردی انتخاب مناسبی باشند. برای آشنایی با زیباترین راستا ریلی ایران مطلب ما را در وبلاگ فیروزآباد دنبال کنید.

راستا قطار تهران تا ورسک

در این راستا منتظر رسیدن به دالان های بهشتی باشید. در این راستا، بعد از گرمسار، قطار راستاش را در راهی سرسبز و تماشایی ادامه می دهد و اولین شهری که به آن می رسد فیروزکوه است.

اگر می خواهید به تنگه واشی بروید در ایستگاه فیروزکوه پیاده شوید و با تاکسی خودتان را به این تفرجگاه خوش آب و هوای تاریخی برسانید.

بعد از اینکه قطار از ایستگاه فیروزکوه گذشت در راه از کدوک گذر می نماید، شهری با جاذبه های گردشگری طبیعی مثل چشمه ها، رود ها و دره های تماشای است و حدفاصل فیروزکوه تا سوادکوه یکی از تماشای ترین راستاهای این راستا ریلی است.

پل ورسک از تماشای های سوادکوه است که از شاهکارهای مهندسی ایران است.

اگر به این دست مطالب علاقه مند هستید مطلب مدرن ترین شهرهای دنیا کدام اند؟ را هم بخوانید.

سه خط طلا در پل ورسک

در زمان ساختن خط راه آهن در روستای ورسک مهندس ها متوجه شدند با توجه به شیب کوه، خط راه آهن این راستا به صورت پله ای و در سه راستا روی کوه ساخته می گردد. بعد از این تصمیم و برای کم کردن شیب کوه، افزایش قدرت و سرعت لوکوموتیو راستا عبور از دامنه کوه را روی کوه به شکل سه پله طراحی کردند که به سه خط طلا معروف شد.

ادامه راستا از ورسک تا ساری

بعد از اینکه قطار از پل ورسک و شهر سوادکوه گذشت، کوه ها بیشتر از قبل حالت جنگلی به خود می گیرند. اگر می خواهید به دریاچه شورمست بروید باید در ایستگاه پل سفید پیاده شوید و به راستاتان ادامه دهید. ایستگاه بعدی زیرآب نام دارد. اگر در این ایستگاه پیاده شوید می توانید به تماشا جاذبه هایی مثل آبشار ولیلا، پارک جنگلی جوارم و دریاچه سد البرز بروید.

بعد از ایستگاه زیر آب نوبت به توقف در ایستگاه شیرگاه می رسد و هرچه جلوتر می رویم طبیعت زیباتر از قبل می گردد. پل سرتپه یکی از تماشای های شیرگاه است. بعد از اینکه از قطار این ایستگاه را ترک کرد توقفگاه بعدی در قائم شهر است.

قائم شهر یکی از تماشای ترین شهرهای استان مازندران است که طبیعت فوق العاده ای دارد.

گردشگرانی که مقصدشان این شهر است در این ایستگاه از قطار پیاده می شوند. دریاچه گل پل، پارک جنگلی تلار و آب بندان ساروکلا تعدادی از جاذبه های گردشگری قائم شهر به شمار می فرایند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به علاقه مندان به دنیای خودرو حتما از این جاذبه گردشگری تماشا نمایند! بزنید

منبع: پیام دلتا

به "زیباترین جهت ریلی ایران کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جهت ریلی ایران کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید