زیباترین پارک های ملی تانزانیا

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، طبیعت و حیات وحش پارک های ملی تانزانیا

کشور تانزانیا تمام احساسات زیبای شما را بر می انگیزد و در زیبایی های طبیعی، حیات وحش خاص و فرهنگ غنی خود بی نظیر است. جایی که کوه ها، دریاچه ها، چمنزارها و جنگل های بارانی به طور معمول دیده نمی شوند. بعلاوه اگر علاقه مند به سافاری هستید بدانید که سافاری های پارک های ملی تانزانیا یکی از برترین های دنیا هستند و بیشتر آن ها بدون تماشا 5 بزرگ دنیا (شیر، پلنگ، فیل، بوفالو و کرگدن) سرانجام نمی یابند. در میان این حیوانات وحشی قوم ماسایی ها زندگی می نمایند و سنت های خود را در دنیای مدرن امروز ادامه می دهند. با خبرنگاران همراه شوید تا به تانزانیا سفر کنیم کشوری که هر روز جمعیت گردشگران آن در حال افزایش است.

زیباترین پارک های ملی تانزانیا

پارک ملی سرنگتی | Serengeti National Park

این پارک بهشت طبیعت دوستان است. علاقه مندان به حیات وحش هر سال برای تماشای مهاجرت سالیانه گاوهای وحشی و گورخرهایی که شکارچیان به دنبالشان در حرکت هستند به پارک های ملی تانزانیا و سرنگتی می آیند. پدیده ای خارق العاده و حیرت برانگیز که برای سال های متمادی تحسین مردم را برانگیخته است. نام پارک بر گرفته شده از مردم قبایل ماسایی است، سرنگیت (serengit) به معنی سرزمین دشت های بی انتها است.

نامی که حقیقتا توصیف مناسبی برای این منطقه است، فقط سنگ های کوچک، رودخانه ها، و چندین جنگل کوچک در میان آن هستند و سایر زمین ها دشت های بی انتها اند. گونه های متعددی از حیوانات در این پارک زندگی می نمایند که شامل 5 بزرگ دنیا (شیر، پلنگ، فیل، بوفالو و کرگدن) نیز می گردد. تنها مهاجرت چنین گونه هایی است که تا کنون به وسیله انسان ها بدون تغییر مانده است.

پارک ملی کلیمانجارو | Kilimanjaro National Park

هر سال هزاران جهانگرد از کوه های کلیمانجارو بازدید می نمایند. زیبایی طبیعت آن بی مانند است. فرق نمی نماید که از داخل کوه و یا از دور به سوی کوه کیلیمانجارو نگاه کنید، شکی نیست که این یک منظره طبیعی خیره نماینده است. خیلی از افراد آرزو دارند که بتوانند در دامنه های کلیمانجارو به عنوان مرتفع ترین کوه آفریقا گردش نمایند. در راه رسیدن به آن باید از سرزمین های پست، زمین های کشاورزی و منطقه ها آلپی عبور کنید، البته این جهت دیگر متعلق به حرفه ای ها نیست. علاقه مندانی که تجربه اولشان است می توانند از راه های ملایم تر و هموارتر و توقف های روزانه از این پارک جادویی تماشا نمایند.

منطقه حفاظت شده انگورونگورو | Ngorongoro Conservation Area Park

در دنیا منطقه ها کمی یافت می گردد که مشابه این پارک باشند. در پارک 5 بزرگ دنیا ، دهانه های آتشفشانی عمیق و قبایل نیمه عشایری ماسایی یافت می شوند. شناخته شده ترین دهانه آتشفشان در قاره آفریقا، دهانه آتشفشانی انگورونگورو یکی از بزرگ ترین ها در نوع خود است و یکی از عجایب دنیا به نظر می رسد.

این سرزمین ها ترکیبی از دریاچه ها، چمن زارها، باتلاق ها و جنگل های مسکونی است که در آن اهالی ماسایی در کنار حیوانات وحشی گرسنه زندگی می نمایند. تحقیقات باستان شناسی گسترده ای در پارک های ملی تانزنیا و انگورونگورو اجرا شده است که منجر به کشف پدیده های فسیلی شده و شواهد جامعی از تکامل انسان شده است. امروزه به یکی از پیش روترین منطقه ها حفاظت شده تبدیل شده است.

پارک ملی کوه های اودزونگوا | Udzungwa Mountains National Park

این پارک ملی زرق و برق دار دارای گیاهان و جانوران باور نکردنی است. در ابتدا، زمانی که کوه های قله شرقی شکل گرفتند، با جنگل های بارانی پوشانده شدند. با این حال، در طول یک دوره سرد و خشک تر حدود 10 میلیون سال پیش، کوه پایه های این نواحی تبدیل به جزایر جنگل های بارانی شدند. این جدا ماندگی از دیگر نقاط دنیا موجب تشکیل تنوع زیستی بالا در منطقه شد. چندین جهت طبیعت گردی فوق العاده با طول ها و سختی های متفاوت دروت پارک وجود دارد که برترین راه برای گردش کردن در آن است. بعضی از آنها میان آبشارهای خیره نماینده و دریاچه های کوچک عبور می نمایند.

پارک ملی میکومی | Mikumi National Park

بعضی آن را با نام دشت سرنگیتی دوم می شناسند. افق باز میکومی از پارک های ملی تانزانیا تماشای حیات وحش را در صدر تجربه های سفر شما قرار خواهد داد. این ویژگی ها موجب شده تا گله های بزرگ گورخر، گاو وحشی، بوفالو و ایمپالا (آهوی میان اندام و سرخ رنگ) در آن زندگی نمایند. بعلاوه زرافه های افسانه ای، فیل ها و شیرها نیز در آن زندگی می نمایند. سراسر سرزمین ها با درختان بااباب معروف، درختان سیاه و سفید چمن زارهای سرسبز پوشیده شده است. پارک بین سه رشته کوه Uluguru، Rubeho و Lumango واقع شده است. این منطقه نیز مهد مطالعه و تحقیق درباره گونه های مختلف جانوارن است که از جمله آن ها می توان به بابون زرد اشاره نمود.

پارک ملی گمبو استریم | Gombe Stream National Park

گمبو از پارک های ملی تانزانیا به وسیله Jane Goodall معروفیت یافت. کسی که به خاطر تحقیقاتش پیرامون شامپانزه ها در سال 1960 میلادی ساکن پارک شد. درون پارک کوه های جنگلی قرار دارند که با شیب زیاد به دریاچه تانگانیکا، چمن زارها و جنگل های بارانی گرجهتی منتهی می شوند.

این پارک یکی از برترین نقاط دنیا برای ارتباط برقرار کردن با شامپانزه ها (نزدیک ترین جانوران به انسان) است. علاوه بر آن دشت های پارک گمبو مملو از گل ها و گیاهان زیباست که هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. پارک فقط به وسیله قایق قابل دسترسی است و بازدید نمایندگان می توانند در این دریاچه باور نکردنی به تماشای بیش از 2000 گونه ماهی پر جنب و جوش بپردازند که آن را خانه خود می نامند.

پارک ملی روآها | Ruaha National Park

در سال 2008 ابعاد این پارک توسعه یافت و تبدیل به بزرگترین پارک از پارک های ملی تانزانیا شد. 10% جمعیت کل شیرهای دنیا و بیشترین جمعیت فیل های کشور تانزانیا در این پارک زندگی می نمایند. منظره پارک از کوه های غول پیکر تشکیل شده است که به چمنزار های وسیع، صخره های شیبدار و شبکه ای از رودخانه ها منتهی می گردد.

منبع: touropia.com

منبع: الی گشت

به "زیباترین پارک های ملی تانزانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین پارک های ملی تانزانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید