سونی خودروی نو خود را با استفاده از دسته دوال سنس راهنمایی کرد

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، در حال حاضر رویداد CES سال 2024 میلادی در جریان است و کمپانی های مختلف در حال نشان دادن آخرین نوآوری های خود در صنعت و تکنولوژی هستند. سونی یکی از شرکت های بسیار بزرگ در دنیای تکنولوژی و گیمینگ است که توانسته عملکرد بسیار خوبی در این چند سال داشته باشد. حال چندی پیش این شرکت بیان کرد که در حال ساخت یک خودرو با همکاری کمپانی هوندا است و در رویداد CES نیز از آن به طور کامل رونمایی کرد.

سونی خودروی نو خود را با استفاده از دسته دوال سنس راهنمایی کرد

در این رویداد یکی از مجری های سونی با استفاده از کنترلر دوال سنس (DualSense) ماشین را به سمت صحنه راهنمایی کرد. نکته اصلی اینجاست که راهنمایی یک ماشین به صورت بی سیم کار نو و خاصی نیست ولی استفاده از کنترلر دوئل سنس این موضوع را بسیار مجذوب کننده می نماید. شرکت هوندا نیز در این رویداد کوشش کرد تا شرحات بیشتری در خصوص این ماشین ارائه بدهد.

نکته اصلی در خصوص این خودرو، این است که چیزی بیش از یک ماشین یا موتور عادی است. این خودرو قرار است یک تجربه نوی در اختیار کاربران قرار بدهد و از بیشترین میزان تکنولوژی در آن استفاده گردد. نکته جالب اینجاست که تمرکز این خودرو بیشتر از تکنولوژی در بحث گیمینگ بوده که آن را بسیار مجذوب کننده نموده است.

رویداد سونی به این شکل اجرا شد که در ابتدا تعدادی تصویر از خودروی سونی نشان داده شد. پس از آن مدیر اجرایی شرکت سونی هوندا به نام ایزومی کاوانیشی (Izumi Kawanishi) روی صحنه آمده و یک دسته دوال سنس در دست گرفت. سپس با استفاده از این کنترلر یک خودرو را به روی صحنه راهنمایی کرد و در ادامه شرح داد که قرار است یکی از شاخصه های طراحی نرم افزاری خودروها را به مخاطبان نمایش دهد.

نکته اصلی اینجاست که این برنامه توانایی هوندا و سونی را در زمینه طراحی خودرو و تکنولوژی نشان داد ولی این موضوع در حد یک طرح آزمایشی و دمو است. در نتیجه هنوز فاصله زیادی با رسیدن به خط فراوری اصلی دارد. تأکید کاوانیشی بر این بود که نرم افزار می تواند به طور کامل کاربری و ارزش یک محصول را تغییر دهد.

دنیای تکنولوژی و خودرو در حال پیشرفت زیادی است و شرکت های مختلف در حال رقابت در این زمینه هستند. ورود گیمینگ به دنیای خودروسازی چیزی نبود که انتظار آن را داشته باشیم. در گذشته شرکت تسلا (Tesla) بیان کرد که می توان روی صفحه نمایش های خودروهای این شرکت بازی های مختلف را تجربه کرد ولی هیچوقت به جدیت چیزی که سونی و هوندا در حال اجرا آن هستند، نبود. سونی میخواهد تا به طور کامل یک تجربه خاص و وابسته به نرم افزار را در دنیای خودروها ارائه بدهد که نکات مثبت و منفی خواهد داشت.

برای مثال چندی پیش اعلام شد که ماشین های تسلا یک به روزرسانی دریافت نموده و در زمان دریافت این به روزرسانی قابلیت رانندگی با آن ها وجود نداشته است. این موضوع در زمینه خودروی سونی و هوندا بیشتر هم خواهد بود به علت اینکه این ماشین به طور کامل وابسته به نرم افزار بوده و قطعاً به روزرسانی های متعددی دریافت خواهد نمود. حال باید دید که سونی و هوندا چگونه ایده خود را در دنیای واقعی پیاده خواهند کرد.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "سونی خودروی نو خود را با استفاده از دسته دوال سنس راهنمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی خودروی نو خود را با استفاده از دسته دوال سنس راهنمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید