قدیمی ترین آثار هنری تاریخ دنیا

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، اینکه مفهوم هنر چیست و چطور می توان آن را توصیف کرد، همیشه مورد بحث و مناقشه بوده است و این مسئله درباره هنر ماقبل تاریخ نیز صادق است. با این حال در ادامه نگاهی داریم به بعضی مدعیان عنوان قدیمی ترین آثار هنری تاریخ دنیا که بسیاری از آن ها به وسیله انسان هایی که از نظر آناتومی، انسان مدرن شناخته می شوند، خلق شده اند. این آثار اکنون به عنوان میراث فرهنگی و تاریخی شناخته می شوند و پیشینه و جایگاه تاریخی آنها، وجهی غالب تر از ارزش های هنری است.

قدیمی ترین آثار هنری تاریخ دنیا

وقتی صحبت از هنر ماقبل تاریخ به میان می آید، بیشتر مردم به غارنگاره ها مانند نقاشی های موجود در غار شووه در نزدیکی منطقه آوینیون واقع در فرانسه یا غارهای لاسکو در نزدیکی بوردو فکر می نمایند، اما این ها نمونه های نسبتاً نو و پیچیده ای از هنر ماقبل تاریخ هستند. به عنوان مثال، بیشتر نقاشی های غار شووه به وسیله انسان های مدرن اولیه بین 28000 تا 37000 سال پیش خلق شده اند، این در حالی است که گمان می رود نقاشی های غار لاسکو حدود 17000 سال پیش خلق شده باشند.

اروپا به خاطر هنر ماقبل تاریخ خود مشهور است و برای مدتی، باستان شناسان فکر می کردند که ممکن است هنر نمایشی از آنجا سرچشمه گرفته باشد. مجسمه های ساخته شده از استخوان های حیوانات، که تراشیدن آنها آسان تر از سنگ و عمر آنها طولانی تر از چوب است، در فرانسه، اسپانیا و آلمان کشف شده اند. عکس بالا تصویری از مجسمه ای است که در فرانسه کشف شده است و قدمت آن به حدود 25000 سال پیش می رسد.

منبع: گردشبان

به "قدیمی ترین آثار هنری تاریخ دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین آثار هنری تاریخ دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید