مسائل امنیتی در سال 2019 تشدید می گردد؟ ، نگرانی کارشناسان سایبری از آینده اینترنت اشیاء

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، بسیاری از کارشناسان سایبری در مورد آینده اینترنت اشیاء نگرانی هایی دارند. عمده نگرانی ها به مسائل امنیتی و چگونگی نفوذ اطلاعات مرتبط است.

مسائل امنیتی در سال 2019 تشدید می گردد؟ ، نگرانی کارشناسان سایبری از آینده اینترنت اشیاء

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بعضی از کارشناسان سایبری معتقدند هر بار که شما یک پیشرفت نو در دنیای تکنولوژی را رقم می زنید باید منتظر یک اسیب پذیری نو هم باشید. هی آن سونگ کارشناس سایبری و فعال در حوزه تامنی امنیت فضای مجازی می گوید: درست است که عمده نگرانی دولت ها معمولا به حملات سایبری خارجی مرتبط است که البته یک نگرانی منطقی است، اما گاهی حملات سایبری از درون کشورها و به واسطه اینترنت اشیاء رخ می دهد.

در سال 2018 اینترنت اشیاء روندی صعودی و قابل توجه را طی کرد و احتمال می رود این روند روز به روز پر قدرت تر و البته سریع تر گردد. اینترنت اشیاء که ، معمولا به طور مخفف در محافل فناوری IoT نامیده می گردد، مفهوم اشیاء متداول و فیزیکی مرتبط با اینترنت و برقراری ارتباط این اشیاء با یکدیگر را معین می نماید. برای مثال یک اتوموبیل با یک یخچال هوشمند.

اما بسیاری از کاربران نمی دانند که درست مثل کامپیوترهایی که به اینترنت متصل هستند، این دستگاه های شبکه ای نیز می توانند هک شوند.

هی آن سونگ می گوید: بدون شک در سال 2019 شاهد مسائل و چالش های امنیتی قابل توجهی خواهیم بود، مسائلی که بخش بزرگی از آن به استفاده نادرست از اینترنت اشیاء مرتبط است. یکی از مسائل ثانویه حملات به وسیله اینترنت اشیاء این است شناسایی منبع حملات سایبری بسیار سخت است. افزون بر اینها، گاهی این حملات، سیستم های تجاری و دولتی را هدف قرار می دهند.

انتظا می رود که این صنعت پیش از سال 2023 به عایدی 6/75 میلیارد دلاری برسد و بنابراین می توان حدس زد اینترنت اشیاء تا چه حد از سوی بعضی دولتها مهم خواهد بود.

منبع: انتخاب

به "مسائل امنیتی در سال 2019 تشدید می گردد؟ ، نگرانی کارشناسان سایبری از آینده اینترنت اشیاء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل امنیتی در سال 2019 تشدید می گردد؟ ، نگرانی کارشناسان سایبری از آینده اینترنت اشیاء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید