علم و تکنولوژی

پلاتینیوم گیمز چگونه با Nier: Automata دنباله ای عالی خلق کرد؟

در اینجا چن یامی (Chen Yamei) و زو منشا (Zou Mengxia)، از نویسندگان استودیوی چینی Softstar Beijing، توضیح می دهند که پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames) چگونه با Nier: Automata دنباله ای عالی خلق کرد؟

5 اردیبهشت 1403

اپیک گیمز استور در سال جاری به اندروید و iOS خواهد آمد

اپیک گیمز استور قرار است به iOS و اندروید بیاید تا توسعه دهندگان بتوانند انتخاب کنند که چگونه بازی های خود را به این پلتفرم ها بیاورند.

9 فروردین 1403

هوش مصنوعی سامسونگ راهی این گوشی ها و تبلت های قدیمی می گردد

سامسونگ اعلام نموده که آپدیت One UI 6.1 ماه آینده برای تعدادی از گوشی ها و تبلت های این شرکت، هوش مصنوعی را به ارمغان می آورد. به طور تعیین فهرست دستگاه هایی که هوش مصنوعی را دریافت می نمایند از این قرار است:

3 اسفند 1402

بازی فورتزا موتور اسپرت در سال 2024 میلادی تغییرات مهمی خواهد داشت

بازی فورتزا موتور اسپرت (Forza Motorsport) را می توان یکی از محبوب ترین عناوین انحصاری مایکروسافت دانست. این بازی که تمرکز زیادی روی شبیه سازی رانندگی دارد توانسته توجه گیمرهای مختلف را به خود جلب نموده و برای چندین سال کیفیت بالایی داشته باشد. آخرین بازی این...

29 دی 1402

سونی خودروی نو خود را با استفاده از دسته دوال سنس راهنمایی کرد

در حال حاضر رویداد CES سال 2024 میلادی در جریان است و کمپانی های مختلف در حال نشان دادن آخرین نوآوری های خود در صنعت و تکنولوژی هستند. سونی یکی از شرکت های بسیار بزرگ در دنیای تکنولوژی و گیمینگ است که توانسته عملکرد بسیار خوبی در این چند سال داشته باشد. حال...

22 دی 1402

فروش جهانی مجموعه فاینال فانتزی از 185 میلیون نسخه گذشت

کمپانی اسکوئر انیکس (Square Enix) به تازگی گزارش نتایج مالی خود را برای شش ماه گذشته منتهی به 30 سپتامبر (8 مهر) منتشر کرده است. با توجه به اطلاعات منتشر شده، اگرچه ممکن است سود کلی این شرکت به نسبت کاهش یافته باشد، اما به نظر می رسد که سری نقش آفرینی فاینال فانتزی...

20 آبان 1402

فناوری تلفن همراه در ایران 29ساله شد

29 سال پیش در چنین روزی اولین سیمکارت در ایران به وسیله همراه اول عرضه شد.

19 مرداد 1402

10 فایده نور طبیعی برای سلامت جسم و روان

امروزه علم معماری به استفاده از نور طبیعی و پنجره های بزرگ، نورگیر، فضاهای روشن و مطبوع در طراحی خانه و ساختمان ها گرایش پیدا نموده است. تحقیقات نشان می دهد که نور طبیعی به کاهش مصرف انرژی و تنظیم دما یاری می نماید. نور خورشید تأثیر زیادی بر سلامتی دارد...

31 خرداد 1402

سبزی ارزانی که قند خون را کنترل می نماید

جعفری از سبزی های بسیار مفید است و خواص زیادی برای بدن دارد. در این مطلب به خواص سبزی جعفری اشاره می کنیم.

25 فروردین 1402

آیا مغز قادر به ترمیم خود است؟

آیا مغز ما قادر به بازسازی است؟ آیا می توانیم از این پتانسیل بازسازی در طول پیری یا در شرایط عصبی استفاده کنیم؟ این سؤالات، جنجال های شدیدی را در حوزه علوم اعصاب برای سال ها ایجاد نموده است.

22 فروردین 1402

کاپ دوا؛ سند حیات غول ها در کره زمین، عکس

تا به حال نام غول دو سر افسانه ای، کاپ دوا را شنیده اید؟ گفته می گردد این موجود افسانه ای از جنوب شرق آسیا آمده است و قد آن به نزدیک به 4 متر می رسیده است و وزنی بیش از 400 کیلوگرم داشته است؛ برای قرن ها، داستان های این غول دو سر در طول نسل ها منتقل شده است،...

18 فروردین 1402

کوشش دیوانه وار 7 هوادار برای شبیه شدن به سلبریتی مورد علاقه خود

همه ما سلبریتی یا شخصیت خیالی مورد علاقه مان را داریم و گاهی دوست داریم خود را به شکل آن ها درآوریم. اما در حالی که بیشتر مردم برای این کار به تقلید استایل اکتفا می نمایند، اما بعضی هم هستند که پا را فراتر می گذارند و با صرف هزینه ای هنگفت کوشش می نمایند...

6 اسفند 1401

کاهش 9 تا 18 متری تراز آب دریای خزر در سال های آینده

رئیس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو گفت: تراز سطح آب دریای خزر در سال های آینده با کاهش 9 تا 18 متری روبرو می گردد.

24 بهمن 1401

استادیوم آزادی خوب ساخته نشده، زود مستهلک شده! ، ضد زلزله بودن اکباتان، افسانه است یا واقعیت؟

زلزله ، این یکی از بزرگترین کابوس های تهران است. شهری با جمعیتی بالغ بر 15 میلیون نفر. شهری که هر 158 سال یک زلزله بالای 7 ریشتر را تجربه نموده. زلزله ترکیه بهانه ای شده تا باری دیگر درباره زلزله در ایران سخن گفته گردد و کارشناسان درباره اش حرف بزنند.

20 بهمن 1401

از نظریه انرژی آزاد چه می دانید؟ ، تقابل هوش مصنوعی و دانش عصب شناسی برای درمان اسکیروفرنی

نظریه انرژی آزاد کارل فریستون یکی از نظریات شگفت انگیزی است که می تواند کلیدی برای حل معماهای اسکیزوفرنی باشد. نظریه ای که این روزها به لطف ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در حال پیشرفت است.

14 بهمن 1401

رونمایی از کنترلر ویژه پلی استیشن 5 برای افراد معلول

زومیت نوشت: پروژه لئوناردو، کنترلر هیجان انگیزی برای افراد معلول است که تجربه بازی با پلی استیشن 5 را مجذوب کننده تر می نماید. لئوناردو در نمایشگاه CES 2023 معرفی گردید.

4 بهمن 1401

برترین ماشین حساب های مهندسی برای فصل امتحانات

چه امتحان در پیش داشته باشید، چه بخواهید ترم تازه را پرقدرت آغاز کنید و یا حتی یک مهندس و پژوهشگر خبره باشید، یک ماشین حساب مهندسی مناسب همواره می تواند دوست خوبی برایتان باشد.

4 بهمن 1401

فیس بوک چگونگی انتشار داده های کاربران را ردیابی می نماید ، برنامه ای آزمایشی برای ارتقای سطح امنیت

فیس بوک برنامه ای آزمایشی را در دست اجرا دارد که قرار است به ردیابی شرایط انتشار اطلاعات کاربران بپردازد. درواقع این برنامه مطالعاتی با اهدافی بلند مدت اجرا می گردد.

4 دی 1401

مسائل امنیتی در سال 2019 تشدید می گردد؟ ، نگرانی کارشناسان سایبری از آینده اینترنت اشیاء

بسیاری از کارشناسان سایبری در مورد آینده اینترنت اشیاء نگرانی هایی دارند. عمده نگرانی ها به مسائل امنیتی و چگونگی نفوذ اطلاعات مرتبط است.

28 آذر 1401

ایجاد موزه در حاشیه غار 230 هزار ساله گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه موزه پیش از تاریخ در نزدیکی غارهای دربند رشی رودبار ایجاد می گردد، گفت: سرمایه گذاری حاضر شده یک مجموعه گردشگری شامل موزه محلی، بازارچه صنایع دستی، رستوران و پارکینگ اختصاصی را در منطقه ایجاد کند.

21 آذر 1401
تعداد: (207)