همه چیز درباره فیلمی که هرگز نخواهید دید

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، 100 سال - 100 Years عنوان فیلمی علمی - تخیلی به نویسندگی جان مالکوویچ و کارگردانی رابرت رودریگز است که بازیگران آن زمانی که اکران گردد دیگر در فیلم ها ایفای نقشی نخواهند داشت، مگر این که فناوری انجماد برودتی در دهه های آینده با شتاب بیشتری پیشرفت کند.

همه چیز درباره فیلمی که هرگز نخواهید دید

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، در زمان تبلیغات 100 سال در سال 2015 از این فیلم با عنوان فیلمی که هرگز نخواهید دید، نام برده شد. قرار است این فیلم در سال 2115 نمایش داده گردد که به نوشته مووی وب، نسخه فیلم در یک قاب شیشه ای ضد گلوله در گاو صندوقی با فناوری بالا نگهداری می گردد که در 18 نوامبر سال 2115 رونمایی خواهد شد.

در 100 سال، جان مالکوویچ آمریکایی در نقش قهرمان مرد، شویا چانگ تایوانی در نقش قهرمان زن و مارکو زاروری شیلیایی در نقش هماورد ایفای نقش می نمایند که این بازیگران در زمان اکران آن در فیلم ها دیگر نخواهند بود. به این ترتیب نسخه فیزیکی فیلم باید با دقت بالایی نگهداری گردد.

تا به امروز درباره جزئیات این فیلم جز نام و نقش این سه بازیگر مطلبی عنوان نشده و این جزئیات پنهان نگاه داشته شده است. البته کارگردان 100 سال در گفت و گویی در سال 2019 گفته بود من داشتم چندین فیلم کوتاه برای آن بازیگران می ساختم و اول، آن یکی (100 سال) را تمام کردم؛ اول آن فیلم را گرفتیم، فکر می کردم قرار است تبلیغاتی یا چیزی شبیه به این باشد...

در این باره مووی وب می نویسد: اگر چه بینندگان برای تماشا فیلم 100 سال باید مدت زمان زیادی در انتظار بمانند اما در واقع لازم نیست خیلی منتظر بمانند تا این فیلم به نتیجه برسد. 100 سال یک فیلم کوتاه خواهد بود. چرا که به طور قطع سازندگان آن برای خلق تصویری کامل زمان کافی در اختیار داشته اند.

100 سال یک فیلم تجربی خواهد بود؛ شنیدن این موضوع ممکن است به این معنا باشد که سازندگان آن، کیفیت را فدای کوشش برای ایجاد انقلابی در قالب نموده اند اما 100 سال می تواند بیش از حد پیچیده نیز باشد. چرا که صاحبان ایده های خلاق پشت پروژه قصد ندارند برای دستیابی به دیدگاه عجیب و غریب خود، داستانی منسجم را لحاظ نمایند.

حال چه هوادار این گونه فیلم ها باشید و چه در زمره کسانی که آن ها را بیش از حد اغواگر می خوانند، نباید این مساله باعث نگرانی یا هیجان گردد؛ به احتمال زیاد وقتی که 100 سال به نمایش درآید، شما دیگر برای تماشاش هم نخواهید بود.

مووی وب نوشته به طور دقیق موضوع 100 سال معین نیست اما با حداقل اطلاعاتی که از آن به طور عمومی منتشر شده حاکی از آن است فیلم کوشش می نماید دنیا 100 سال آینده را با پیش بینی های خود به تصویر بکشد و مخاطبان آن در سال 2115 قادر خواهند بود آن را با شرایط دنیا خود مقایسه نمایند.

در حقیقت تماشا دنیای که مغلوب تغییرات آب و هوایی و فروپاشی سیاسی شده چندان عالی به نظر نمی آید. بنابریان شاید تماشاگران سینما ضروری است با نوشتن طوماری سازندگان 100 سال را متقاعد سازند که آن را کمی زودتر اکران نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "همه چیز درباره فیلمی که هرگز نخواهید دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره فیلمی که هرگز نخواهید دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید