پرسپولیس 1400؛ گِلات، پنجره همواره بسته و استعفا!

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، تیم پرسپولیس در حالی سال 1400 را پشت سر گذاشت که با کسب دو جام قهرمانی در این سال می توان به آن ها نمره قبولی داد.

پرسپولیس 1400؛ گِلات، پنجره همواره بسته و استعفا!

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ فیروزآباد، پرسپولیس سال 1400 را نیز مانند چند سال اخیر خود با جام پشت سر گذاشت؛ سالی که با موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا شروع شد اما هر چه پیش رفت؛ پرسپولیس از روزهای طلایی خود فاصله گرفت و حالا قهرمان چند سال اخیر ایران؛ به شدت خطر از دست دادن جام فصل بیست و یکم را احساس می نماید.

شروع خوب 1400 با لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس سال 1400 را با حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا استارت زد. جایی که برای شرکت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راهی شهر گوا هند شد و مقتدرانه و با صدرنشینی در گروه E به مرحله یک هشتم نهایی آسیا صعود کرد.

شاگردان گل محمدی در شهریورماه نیز در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات استقلال تاجیکستان را شکست دادند تا راهی مرحله یک چهارم شوند؛ اما ماجراجویی پرسپولیسی ها در آسیا در مهرماه و این بار مقابل الهلال به خط انتها رسید تا سرخپوشان با شکست 3 بر صفر مقابل نماینده عربستان از دور رقابت ها کنار بروند.

گِلات در قهرمانی لیگ برتر در مرداد ماه

سرخپوشان در لیگ برتر اما عملکرد فوق العاده خود در چند فصل اخیر را در سال 1400 نیز ادامه دادند. شاگردان گل محمدی که در فصل بیستم مانند چند سال اخیر مقتدرانه به کار خود ادامه می دادند، در مردادماه و در هفته انتهای لیگ برتر با شکست پیکان 67 امتیازی شدند و بالاتر از سپاهان جام قهرمانی لیگ برتر را برای پنجمین فصل پیاپی بالای سر بردند.

کام تلخ طرفداران با کوچ بازیکنان

شادی طرفداران پرسپولیس پس از قهرمانی در فصل بیستم چندان ادامه نداشت و طرفداران این تیم پس از انتها فصل، بازهم شاهد جدایی چند بازیکن تأثیرگذار خود مانند احمد نوراللهی، محمدحسین کنعانی زادگان و شهریار مغانلو بودند. موضوعی که باعث شد پرسپولیس در فصل جاری با دردسر روبرو گردد.

هرچند بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس در دو مقطع از فصل جاری رکوردی عجیب برای این تیم در سال گذشته به ثبت رساند و همین موضوع نیز در مقاطعی مانع از تقویت سرخپوشان شد. رکوردی که فقط از عهده تیمی مانند پرسپولیس برمی آید!

رکورد پنجره بسته پرسپولیس در سال 1400

پرسپولیسی ها به علت عدم پرداخت مطالبات گابریل کالدرون از تاریخ 19 شهریورماه تا 29 آذرماه (102 روز) و بعلاوه به علت عدم پرداخت اوساگونا از تاریخ 5 دی ماه تا 11 بهمن (37 روز) اجازه فعالیت در نقل واتفاقی را نداشتند که در مجموع این آمار نشان می دهد 139 روز پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس در سال گذشته بسته بوده است.

هرچند نباید این نکته را نیز فراموش کرد که در مقاطعی از سال گذشته پنجره داخلی پرسپولیس نیز به علت بدهی های داخلی بسته شده بود اما با پرداخت مطالبات و یا توافق با طلبکاران این مشکل سرخپوشان حل شد.

هت تریک پرسولیس در کسب جام ناتمام ماند

تیم پرسپولیس علاوه بر قهرمانی در لیگ برتر در سال 1400، سوپرجام فصل نوزدهم فوتبال ایران را نیز در تاریخ 30 خرداد با پیروزی مقابل تراکتور به دست آورد تا سال گذشته را با دو جام پشت سر بگذارد. شاگردان گل محمدی بعلاوه این فرصت را داشتند تا دومین سوپرجام خود در سال 1400 را نیز به دست بیاورند اما در ملاقات سوپرجام فصل بیستم که در تاریخ 18 بهمن ماه برگزار گردید، مقابل فولاد خوزستان شکست خوردند تا جام سوم در سال 1400 از دست گل محمدی و شاگردانش بپرد.

جایگاه مدیریتی یا محله برو و بیا؟!، سه مدیرعامل در یک سال!

در طول سالیان گذشته جایگاه مدیرعاملی و حتی نیمکت پرسپولیس همواره دست خوش تغییرات زیادی بوده است؛ اما شاید سال 1400 را می توان یکی از پُر تغییرترین سال های مدیریتی این باشگاه نامید. پرسپولیس که سال 1400 را با مدیرعاملی سمیعی در این باشگاه شروع نموده بود، در شهریورماه با استعفای او روبرو شد و این بار نوبت به مجید صدری رسید تا چند ماهی سرپرستی در باشگاه پرسپولیس را تجربه کند. دورانی که خیلی زود به انتها رسید و با استعفای صدری از سمت خود؛ رضا درویش سکان دار مدیریت باشگاه پرسپولیس شد تا سرخپوشان سومین مدیر خود در یک سال را تجریه نمایند.

رضا درویش که از روزهای نخست حضور خود در باشگاه پرسپولیس با چالش های جدی دست و پنجه نرم نموده است؛ پس از پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان و اعضای این تیم، بار دیگر در روزها انتهای سال گذشته با چالشی تکراری و جدی به نام استعفای یحیی گل محمدی روبرو شده است و کوشش می نماید این بازی نیز بتواند سرمربی سرخ ها را به خانه بازگرداند.

انتها سال 1400 با انتهای باز!

پرسپولیسی ها در حالی سال 1400 را به انتها رساندند که برخلاف سال های اخیر از حریف دیرینه خود استقلال 6 امتیاز عقب هستند و امیدوارند در سال نو بازهم بتوانند جام قهرمانی را از آن خود نمایند.

این تیم در حالی آخرین ملاقات خود در سال 1400 را با نتیجه یک - یک مقابل استقلال به انتها رساند که یحیی گل محمدی پس از این مسابقه در اعتراض به مسائل داوری از سمت خود در پرسپولیس استعفا داد. موضوعی که باعث شد سرنوشت سرخپوشان در انتها سال مبهم باشد و باید دید در سال نو و با شروع دور نو تمرینات آیا گل محمدی به کار خود در پرسپولیس ادامه خواهد داد یا مربی نو روی نیمکت تیم پُر طرفدار تهرانی خواهیم دید.

پیغام،

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پرسپولیس 1400؛ گِلات، پنجره همواره بسته و استعفا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس 1400؛ گِلات، پنجره همواره بسته و استعفا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید