پلیس امارات با کلاه هوشمند به جنگ کرونا می رود

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، مقامات پلیس امارات متحده عربی با بهره گیری از کلاه هوشمند، درجه حرارت شهروندان در حال تردد را اسکن نموده و در صورت تشخیص تب بالا و احتمال ابتلا به کووید19 هشدار می دهند.

پلیس امارات با کلاه هوشمند به جنگ کرونا می رود

این کلاه هوشمند نسبت به دماسنج های سنتی در زمان کمتری تب بالا را اسکن نموده و تماس مقامات پلیس با شهروندان را برای ارزیابی این موضوع مهم (تب) به حداقل می رساند. این فناوری جالب توجه درجه حرارت افراد را تا فاصله 5 متری اندازه گیری نموده و در زمانی برابر 1 دقیقه دست کم 200 نفر را اسکن نموده و در صورت تشخیص تب نگران کننده هشدار می دهد.

شرکت چینی سازنده این کلاه هوشمند KC Wearable می گوید: تا حال حاضر هزار کلاه ایمنی تشخیص درجه حرارت را به فروش رسانده و سفارش های بسیاری را نیز از خاورمیانه، اروپا و آسیا داشته ایم.

علی رامسی افسر پلیس می گوید: این کلاه هوشمند همزمان با شیوع گسترده کرونا در سراسر کشور، در کلیه ایستگاه های پلیس در دوبی و همچنین ایستگاه های گشتزنی مورد استفاده قرار گرفته است. وی اضافه کرد: در صورت غربالگری و تشخیص تب بالا، فرد مشکوک را متوقف نموده و اقدامات لازم را انجام می دهیم.

اما این تنها اقدام فناورانه پلیس امارات برای مقابله با شیوع گسترده کرونا نیست، چرا که کمتر از یک ماه پیش پلیس دوبی با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی و با برنامه ریزی های دقیق، به صورت 24 ساعته رفت و آمدهای شهروندان را زیر نظر گرفت. پس از ثبت اطلاعات و داده ها نیز چنانچه تعیین می شد که آنها به دلایل غیرضروری از خانه خود خارج شده و در سطح شهر تردد داشته اند، با آنها برخورد جدی شده و جریمه نیز می شدند. لازم به ذکر است در حال حاضر در امارات متحده عربی شمار مبتلایان به کووید19 به 9,813 مورد رسیده که از این میان 71 نفر نیز فوت

کردند.

منبع: ایران آنلاین

به "پلیس امارات با کلاه هوشمند به جنگ کرونا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس امارات با کلاه هوشمند به جنگ کرونا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید