گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی عصر روز پنج شنبه با حسین ابراهیم طه، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی درباره مسائل مبتلابه دنیا اسلام و امت اسلامی، فرایند روابط و همکاری دو و چند جانبه بین کشورمان با سازمان همکاری اسلامی و بازگشایی نمایندگی کشورمان نزد این سازمان و بعضی مسائل منطقه ای مورد اهتمام مشترک مصاحبه و گفتگو کرد.

گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از تلاشهای دبیر کل سازمان همکاری اسلامی برای بازگشایی نمایندگی کشورمان در نزد دبیرخانه این سازمان در جده، به بعضی مسائل و مسائل دنیا اسلام اشاره نمود و نقش ایشان به عنوان دبیر کل سازمان همکاری اسلامی را در حل مسائل و مسائل دنیا اسلام بسیار موثر دانست.

امیرعبداللهیان با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی دو کشور مهم در منطقه و دنیا اسلام هستند و ایفای نقش موثر کشورهای بزرگ اسلامی در یاری به حل مسائل امت اسلامی تاثیرگذار است، ابراز امیدواری کرد تبادل نظر و همکاری بین دو کشور به حل و فصل مسائل منطقه و دنیا اسلام یاری نماید.

حسین ابراهیم طه دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نیز در این تبادل نظری تلفنی با استقبال از بازگشایی و مشارکت فعال نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نزد این سازمان، نقش ایران بعنوان عضو موسس و فعال در سازمان همکاری اسلامی را بسیار مهم و موثر خواند و تاکید نمود این سازمان بدون مشارکت و همکاری فعال همه کشورهای اسلامی قادر به حل مسائل دنیا اسلام نخواهد بود و ما از همه برادران و اعضاء خواهان حمایت کامل از این سازمان هستیم.

دبیرکل سازمان همکاریهای اسلامی با اعلام حمایت از برگزاری فرایند تبادل نظرها بین ایران و عربستان سعودی تاکید نمود که بروز مسائل فیمابین کشورهای اسلامی موجب تاسف و ناراحت کننده است و این سازمان کشورهای مسلمان و برادر را به صلح و تبادل نظر دعوت می نماید.

وزیر امور خارجه کشورمان در انتها این تبادل نظر از آقای حسین ابراهیم طه جهت سفر به کشورمان دعوت به عمل آورد که مورد استقبال نهاده شد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید