آموزش عالی در گسترش تعداد دانشگاه ها سیاست منفعلانه ای را دنبال نموده است
به گزارش وبلاگ فیروزآباد، رئیس دانشگاه فنی حرفه ای گفت: تعداد جمعیت دانشجویی کشور می توانست براساس مدل پاسخگویی به مسائل جامعه، اجتماعی باشد؛ اما این سیاست گذاری منفعلانه نبود تا بتواند احتیاج های جامعه را مرتفع سازد.

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی حرفه ای در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه وبلاگ فیروزآباد گفت: دست یابی به شغل مناسب و منزلت اجتماعی موجب شد تا تب مدرک گرایی در جامعه افزایش یابد. با گسترش تعداد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به طور طبیعی کیفیت آموزش کاهش یافت.
صالحی عمران ادامه داد: در سال های اخیر نوع نگاه تا حدودی تغییر یافته است؛ به طوری که متقاضیان آموزش عالی دریافته اند که اخذ مدارک مختلف دانشگاهی، برای ورود به اشتغال صرفا کفایت نمی کند.
رئیس دانشگاه فنی حرفه ای با بیان اینکه یکی از مزیت های دانشگاه فنی حرفه ای ارائه مدرک دانشگاهی و مهارت به دانشجویان است؛ اظهارکرد: تاکید بر اخذ مدرک دانشگاهی رگ و ریشه های فرهنگی دارد. می توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد. با توجه به اینکه اصل مدرک داشتن در جامعه ما ارزش اجتماعی تلقی می گردد، ارائه مدرک و مهارت برای دانشگاه فنی حرفه ای مزیت خوبی خواهد بود.
وی با بیان اینکه آموزش عالی در این زمینه سیاست منفعلانه ای داشته است، اظهار کرد: تعداد جمعیت دانشجویی کشور می توانست براساس ساز و کار های مالی ومدل پاسخگویی به مسائل جامعه، مدلی اجتماعی باشد. سیاست گذاری اتخاذ شده فعلانه نبود تا بتواند احتیاج های جامعه را مرتفع سازد در حقیقت قبل از اقدام به گسترش موسسات آموزش عالی باید تاثیر آن بر بخش های مختلف مالی، کشاورزی و احتیاج به نیروی انسانی متخصص پیش بینی گردد.
منبع: خبرگزاری دانشجو