جولان کرونا نفت را ارزان تر کرد

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، بهای نفت برنت 69 سنت معادل 1.6 درصد کاهش یافت و در 41 دلار و 77 سنت در هر بشکه بسته شد. بهای نفت آمریکا 79 سنت معادل 1.9 درصد کاهش یافت و در 39 دلار و 85 سنت در هر بشکه بسته شد. هر دو شاخص با کاهش هفتگی روبرو شدند و نفت آمریکا 2.5 درصد و نفت برنت 2.7 درصد کاهش هفتگی را به ثبت رساندند.

جولان کرونا نفت را ارزان تر کرد

شرکت ملی نفت لیبی با خاتمه دادن به شرایط اضطراری در بنادر راس لانوف و السدر، اعلام نمود فراوری نفت این کشور در چهار هفته آینده از مرز یک میلیون بشکه در رو روز عبور خواهد نمود. این خبر پس از امضای توافق آتش بس دائمی میان گروههای داخلی در لیبی اعلام شد.

همچنین ایتالیا و چندین ایالت آمریکا رکورد روزانه افزایش ابتلا به ویروس کرونا را گزارش نموده اند و فرانسه محدودیتهای رفت و آمد را برای حدود دو سوم از جمعیتش تمدید کرد که افزایش نگرانیها نسبت به شرایط مصرف سوخت را به دنبال داشت.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد گروه پرایس فیوچرز در شیکاگو اظهار کرد: آنچه که مانع از صعود قیمتها شده است، ابهام نسبت به تقاضاست و این که چه زمانی واکسن کووید 19 فراوری می شود و اوضاع به حال عادی برمی شود.

اظهارات روز پنج شنبه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه مبنی بر این که مسکو ممکن است با تمدید کاهش فراوری اوپک پلاس در سطح فعلی موافقت کند، برای حمایت از قیمتها در برابر تاثیر افزایش فراوری لیبی و نگرانیهای تقاضا کافی نبود.

گروه اوپک پلاس قرار است فراوریش را در ژانویه سال 2021 طبق توافقی که در آوریل سال جاری صورت گرفت، حدود دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد. با این حال موج دوم شیوع ویروس کرونا و کندی فرایند احیای تقاضا، پرسشهایی را درباره درستی این اقدام برانگیخته است.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که در کاهش قیمتها سهیم بود، افزایش هفتگی دکلهای حفاری نفت آمریکا بود. شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز آدینه اعلام نمود شرکتهای انرژی آمریکایی هفته گذشته پنج حلقه به دکلهای حفاری نفت و گاز اضافه نموده و شمار آنها را به 287 حلقه رساندند که بالاترین تعداد از ماه مه بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "جولان کرونا نفت را ارزان تر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جولان کرونا نفت را ارزان تر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید