میتسوکا موتور و خودروهای عجیبی که فراوری می نماید!

به گزارش وبلاگ فیروزآباد، آنچه که میتسوکا را به کسب و کاری متفاوت مبدل نموده به حوزه فعالیت آن مربوط می گردد که به طور خاص به ارائه پروژه های رترو-کلاسیک مشغول است.

میتسوکا موتور و خودروهای عجیبی که فراوری می نماید!

میتسوکا موتور نام یک کمپانی ژاپنی فعال در حوزه خودرو است که فعالیت خود را از سال 1968 شروع نموده و دفتر مرکزی آن در تویوما (ژاپن) قرار گرفته است. تعداد کارکنان کمپانی محدود بوده و کمتر از 600 نفر است.

اما آنچه که میتسوکا را به کسب و کاری متفاوت مبدل نموده به حوزه فعالیت آن مربوط می گردد که به طور خاص به ارائه پروژه های رترو-کلاسیک مشغول است. به رغم آنکه در اطلاعات مربوط به اتحادیه خودروسازان ژاپن از میتسوکا موتور به عنوان دهمین خودروساز این کشور نام می برند، اما میتسوکا بیشتر یک کوچ بیلدر (توسعه دهنده بدنه) است تا خودروساز به مفهوم واقعی آن.

مشهورترین پروژه میتسوکا، خودرویی با نام اوروچی است که در کلاس رودستر و سال 2005 معرفی گردید. در بخش پیشرانه اوروچی از تپنده 6 سیلندر 3.3 لیتری تویوتا در هماهنگی با جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک استفاده شد.

میتسوکا در نوترین پروژه خود مدل بروز Viewt، ترکیبی از یک هاچ بک کوچک شهری با چهره ای کلاسیک از جگوار مارک 2 را ارائه می نماید. جگوار مارک 2 در فاصله سال های 1959 تا 1969 روی خط فراوری کمپانی انگلیسی قرار داشت و اینجا دقیقا از دماغه همین خودرو استفاده شده است.

میتسوکا اولین بار در سال 1993 از Viewt رونمایی کرد که از آن موقع تا کنون در کلاس سدان 4 درب همچنان سفارش فراوریش را می پذیرد. از سال 2015 فراوری مدل هاچ بک 5 درب را نیز به مجموعه Viewt اضافه نموده است.

مدل نو Viewt برپایه تویوتا یاریس اکس پی 210 شکل گرفته است که در تصاویر مشاهده می کنید. چرخ های کوچک، چراغ های گرد کلاسیک و جلوپنجره ای از دهه های قبل صنعت خودرو از جمله ابزار های میتسوکا برای تغییر شکل بدنه این یاریس هستند.

قیمت این محصول از 23 هزار دلار شروع می گردد. این در شرایطی است که نسخه پایه تویوتا یاریس در بازار ژاپن قیمتی حدود 11 هزار دلار دارد و در تریم پرچمدار هیبرید و مجهز به سامانه تمام چرخ محرک به 31300 دلار می رسد!

منبع: فرادید

به "میتسوکا موتور و خودروهای عجیبی که فراوری می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میتسوکا موتور و خودروهای عجیبی که فراوری می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید